eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o niektórych umowach kompensacyjnych zawieranych w związku z umowami dostaw na potrzeby obronności i bezpieczeństwa państwa oraz niektórych innych ustaw

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o niektórych umowach kompensacyjnych zawieranych w związku z umowami dostaw na potrzeby obronności i bezpieczeństwa państwa oraz niektórych innych ustaw

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o niektórych umowach kompensacyjnych zawieranych w związku z umowami dostaw na potrzeby obronności i bezpieczeństwa państwa oraz niektórych innych ustaw

projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej

  • Kadencja sejmu: 7
  • Nr druku: 2167
  • Data wpłynięcia: 2014-02-14
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: Ustawa o niektórych umowach zawieranych w związku z realizacją zamówień o podstawowym znaczeniu dla bezpieczeństwa państwa
  • data uchwalenia: 2014-06-26
  • adres publikacyjny: Dz.U. poz. 932

2167

– 2 – 
§ 4. 1.  Wniosek  w sprawie  sporządzenia  uzasadnienia i dokonania  oceny zawiera 
w szczególności: 
1) 
nazwę zadania będącego przedmiotem zamówienia lub nazwę przedmiotu zamówienia; 
2) 
dokumenty określające: 
a) 
wskazanie  podstawowego  interesu  bezpieczeństwa  państwa,  mając  na  uwadze 
obowiązek  zapewnienia  prawidłowego  stosowania przepisu art. 346 Traktatu 
o funkcjonowaniu  Unii  Europejskiej  oraz  potrzebę  zapewnienia  eksploatacji 
i bezpieczeństwa użycia sprzętu wojskowego w sytuacji kryzysowej, 
b) 
wskazanie  wymagań  dla  utrzymania lub ustanowienia na terytorium 
Rzeczypospolitej  Polskiej  potencjału  w  zakresie  zdolności:  produkcyjnych, 
serwisowych  i  obsługowo-naprawczych,  a  także  innych,  niezbędnych  z  punktu 
widzenia ochrony podstawowego interesu bezpieczeństwa państwa, 
c) 
związek  między  przedmiotem  offsetu, przedmiotem zamówienia oraz 
podstawowym interesem bezpieczeństwa państwa, 
d) 
czy  podjęte  środki  nie  wpłyną  negatywnie  na  warunki  konkurencji  na  rynku 
wewnętrznym w odniesieniu do produktów, które nie są przeznaczone wyłącznie 
do celów wojskowych, 
e) 
brak możliwości ochrony podstawowego interesu państwa  w sposób inny niż przez 
offset. 
2. Do wniosku, o którym mowa w ust. 1,  dołącza  się  ocenę  występowania 
podstawowego  interesu  bezpieczeństwa  państwa  wraz z uzasadnieniem sporządzoną,  dla 
przedmiotu zamówienia, o którym mowa w ust. 1 pkt 1. 
§ 5. Właściwy  minister  albo  centralny  organ  administracji  rządowej,  o  którym  mowa 
w § 3  ust. 2,  na podstawie wniosku, o którym mowa w § 4,  sporządza  uzasadnienie 
i dokonuje oceny w terminie 30 dni od dnia otrzymania tego wniosku. 
§ 6. Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ... . 
 
PREZES RADY MINISTRÓW 
 
 
 
 
 
19/01-kt 
- 3 - 
 
 
UZASADNIENIE 
 
Konieczność wydania przedmiotowego rozporządzenia wynika ze zmiany ustawy z dnia 
10  września  1999  r.  o niektórych umowach kompensacyjnych  zawieranych  w  związku 
z umowami dostaw na potrzeby obronności i bezpieczeństwa państwa  (Dz. U. z 2013 r. poz. 716, 
z późn. zm.), której nowelizacja zmienia brzmienie art. 7. 
Rozporządzenie określa tryb i zasady postępowania w zakresie sporządzania uzasadnienia 
i  oceny  konieczności  zastosowania  offsetu  w  celu  ochrony  podstawowego  interesu 
bezpieczeństwa państwa.  
Projekt rozporządzenia nie podlega notyfikacji zgodnie z przepisami rozporządzenia Rady 
Ministrów z dnia 23 grudnia 2002 r. w sprawie funkcjonowania krajowego systemu notyfikacji 
norm i aktów prawnych (Dz. U. Nr 239, poz. 2039, z późn. zm.). 
Zgodnie z art. 5 ustawy z dnia 7 lipca 2005  r.  o  działalności  lobbingowej  w  procesie 
stanowienia  prawa  (Dz.  U.  Nr  169,  poz.  1414,  z  późn.  zm.)  projekt  zostanie  udostępniony 
w Biuletynie Informacji Publicznej na stronach internetowych Ministerstwa Obrony Narodowej 
i Rządowego Centrum Legislacji.  
Przedmiot  projektowanego  rozporządzenia  nie  jest  objęty  zakresem  prawa  Unii 
Europejskiej. 
 
- 4 - 
 
 
OCENA SKUTKÓW REGULACJI (OSR) 
 
1. Wskazanie podmiotów, na które oddziałuje akt normatywny 
Projektowana regulacja dotyczy komórek organizacyjnych Ministerstwa Obrony Narodowej 
oraz  jednostek  organizacyjnych  podległych  i  podporządkowanych  Ministrowi  Obrony 
Narodowej, ministrów kierujących działami administracji rządowej, któremu podlega jednostka 
organizacyjna  będąca  zamawiającym  lub  jest  przez  niego  nadzorowana,  a  także  centralnych 
organów administracji rządowej.  
2. Wyniki przeprowadzonych konsultacji, w szczególności, jeżeli obowiązek zasięgania 
takich opinii wynika z przepisów prawa 
Ze względu na zakres projektowanej regulacji projekt nie będzie podlegał konsultacjom.   
3. Przedstawienie wyników analizy wpływu aktu normatywnego w szczególności na: 
a) 
sektor finansów publicznych, w tym  na  budżet  państwa  i  budżety  jednostek 
samorządu terytorialnego 

przyjęte  rozwiązania  nie  będą    miały  wpływu  na  dochody  i  wydatki  budżetu  państwa, 
ponieważ nie wprowadzają zmian w tej kwestii do obowiązującego stanu prawnego, 
b)  rynek pracy 
przedstawiona regulacja nie będzie miała wpływu na rynek pracy, 
c) 
konkurencyjność  gospodarki  i  przedsiębiorczość,  w  tym  na  funkcjonowanie 
przedsiębiorstw 

przedstawiony  projekt  nie  będzie  miał  wpływu  na  konkurencyjność  gospodarki 
i przedsiębiorczość, 
d)  sytuację i rozwój regionalny 
przedstawiony projekt nie będzie miał wpływu na sytuację i rozwój regionalny. 
4. Wskazanie źródeł finansowania 
Wejście  w  życie  rozporządzenia  nie  powoduje  konieczności  wydatkowania  środków 
finansowych z budżetu państwa lub z budżetów jednostek samorządu terytorialnego. 
 
 
 
 
 
20/01-kt 
Projekt 
R O Z P O R Z Ą D Z E N I E  
R A D Y   M I N I S T R Ó W  
z dnia 
w sprawie regulaminu organizacyjnego Komitetu Offsetowego 
Na podstawie art. 20 ust. 6 ustawy z dnia 10 września 1999 r. o niektórych umowach 
zawieranych  w  związku  z  realizacją  zamówień  o  podstawowym  znaczeniu  dla 
bezpieczeństwa państwa (Dz. U. z 2013 r. poz. 716 oraz z 2014 r. poz. ...) zarządza się, co 
następuje: 
§ 1. Komitetowi Offsetowemu nadaje się regulamin organizacyjny stanowiący załącznik 
do rozporządzenia. 
§ 2. Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ... .) 
 
PREZES RADY MINISTRÓW 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
                                                 
1)  Niniejsze  rozporządzenie  było  poprzedzone  rozporządzeniem  Rady  Ministrów  z  dnia  24  sierpnia  2007  r. 
w sprawie regulaminu organizacyjnego Komitetu do Spraw Umów Offsetowych (Dz. U. z 2007 r. Nr 158, 
poz.  1107),  które  utraciło  moc  z  dniem  wejścia  w  życie  ustawy  z  dnia  . .  o  zmianie  ustawy  o  niektórych 
umowach kompensacyjnych  zawieranych  w  związku  z  umowami  dostaw  na  potrzeby  obronności 
i bezpieczeństwa państwa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2014 r. poz. ...). 
 
21/01-kt 
– 2 – 
 
Załącznik  
do rozporządzenia 
Rady Ministrów  
z dnia ... (poz. ...) 

 REGULAMIN ORGANIZACYJNY KOMITETU OFFSETOWEGO 
 
§ 1. Komitet Offsetowy, zwany dalej „Komitetem”, wykonuje zadania, o których mowa 
w  art.  21  ust.  1  ustawy  z  dnia  10  września  1999  r.  o  niektórych umowach zawieranych 
w związku  z  realizacją  zamówień  o  podstawowym  znaczeniu  dla  bezpieczeństwa  państwa 
(Dz. U. z 2013 r. poz. 716 oraz z ... poz. ...), zwanej dalej „ustawą”. 
§ 2. Komitet jest organem opiniodawczo-doradczym Ministra Obrony Narodowej 
w sprawach określonych w ustawie. 
§ 3. 1. Przewodniczącego  Komitetu  powołuje,  na  wniosek Ministra Obrony Narodowej 
i odwołuje Prezes Rady Ministrów. 
2. Na wniosek Ministra Obrony Narodowej organy, o których mowa w art. 20 ust. 2 
ustawy, delegują swoich przedstawicieli jako członków Komitetu. 
3. Sekretarzem Komitetu jest dyrektor komórki organizacyjnej Ministerstwa Obrony 
Narodowej, do której zadań należy obsługa administracyjno-organizacyjna Komitetu. 
4. Do zadań Sekretarza Komitetu należy w szczególności przygotowywanie: 
1) 
projektów zawiadomień, o których mowa w § 4 ust. 3; 
2) 
materiałów informacyjnych na posiedzenia Komitetu; 
3) 
projektów ustaleń Komitetu, o których mowa w § 5 ust. 1 pkt 3 oraz w § 6 ust. 3; 
4) 
wykazu ustaleń Komitetu, o których mowa w § 6 ust. 5; 
5) 
projektu protokołu, o którym mowa w § 7 ust. 3; 
6) 
projektu sprawozdania, o którym mowa w § 8 ust. 1. 
5. W  przypadku  nieobecności  członka  Komitetu  w  jego  pracach  może  go  zastępować, 
pisemnie upoważniona przez właściwy organ, inna osoba. 
§ 4. 1. Komitet obraduje na posiedzeniach. 
2. Posiedzenie Komitetu zwołuje i prowadzi Przewodniczący Komitetu, a w przypadku 
nieobecności Przewodniczącego – jego zastępca. 
3. Zawiadomienia  o  terminie,  miejscu  i  porządku  obrad  Komitetu  powinny  być 
przekazane członkom Komitetu i innym osobom zaproszonym na posiedzenie nie później niż 
na 5 dni roboczych przed wyznaczonym terminem posiedzenia. 
strony : 1 ... 13 . [ 14 ] . 15 . 16

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: