Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej oraz zmianie ustawy o uposażeniu żołnierzy niezawodowych oraz niektórych innych ustaw
projekt dotyczy stworzenia możliwości prawnych doskonalenia organizacji i funkcjonowania Narodowych Sił Rezerwowych (NSR)
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 1992
- Data wpłynięcia: 2013-12-02
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: Ustawa o zmianie ustawy o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej oraz niektórych innych ustaw
- data uchwalenia: 2014-04-24
- adres publikacyjny: Dz.U. poz. 773
1992-cz-II
ZAŁĄCZNIK nr 3
WZÓR
KARTA MOBILIZACYJNA
INFORMACJA DLA POSIADACZA KARTY MOBILIZACYJNEJ
1. W razie ogłoszenia mobilizacji w czasie wojny przejazdy na podstawie kart mobilizacyjnych z miejsca
pobytu do miejsca stawiennictwa w jednostce wojskowej określonego w karcie mobilizacyjnej są
bezpłatne (art. 72 ust. 6 ustawy). Przejazd przysługuje każdorazowo w przededniu i w dniu
stawiennictwa. Karta nie podlega ostemplowaniu w kasie biletowej.
2. Osoba posiadająca kartę mobilizacyjną podlega wojskowemu obowiązkowi meldunkowemu, na
podstawie art. 53 ust. 3a ustawy, spełnianemu osobiście i polegającemu na zgłoszeniu wojskowemu
komendantowi uzupełnień o:
1)
zmianie miejsca pobytu stałego lub pobytu czasowego trwającego ponad trzy miesiące;
2)
wyjeździe za granicę z zamiarem pobytu czasowego trwającego ponad trzy miesiące i powrocie
z tego pobytu;
3)
adresie do korespondencji, w przypadku wyjazdu z miejsca pobytu stałego na pobyt czasowy
trwający ponad trzy miesiące na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
3. Termin "NATYCHMIAST" oznacza, że posiadacz karty mobilizacyjnej powinien nie później niż w
ciągu czterech godzin od powzięcia wiadomości o ogłoszeniu mobilizacji powszechnej lub wybuchu
wojny udać się do określonego w tej karcie miejsca stawiennictwa, wybierając taką drogę i środki
komunikacji, które zapewniają terminowe przybycie do miejsca przeznaczenia.
4. Termin stawiennictwa określony np. "drugiego dnia mobilizacji do godz. 1200 oznacza, że posiadacz
karty mobilizacyjnej obowiązany jest stawić się do miejsca określonego w karcie mobilizacyjnej w
kolejnym dniu mobilizacji powszechnej liczonym samodzielnie w terminie określonym w stosunku do
pierwszego dnia mobilizacji powszechnej.
5. Pkt 3 i 4 stosuje się odpowiednio w razie ogłoszenia mobilizacji częściowej, jeżeli z treści aktu o jej
zarządzeniu wynika, że posiadacz karty mobilizacyjnej ma obowiązek stawienia się w terminie i
miejscu określonym w karcie mobilizacyjnej lub taki obowiązek wynika z odrębnego wezwania
(obwieszczenia).
Prosi się organy, osoby oraz inne podmioty, którym zostanie okazana karta mobilizacyjna, o
umożliwienie w pierwszej kolejności dowozu posiadacza karty do miejsca przeznaczenia.
*
Niepotrzebne skreślić.
**
Uzupełnia WKU.
*** Wypełnia się w przypadku, gdy jest organizowany dowóz do jednostki wojskowej
11
UZASADNIENIE
Projekt rozporządzenia stanowi wykonanie upoważnienia ustawowego zawartego
w art. 59a ust. 7 ustawy z dnia 21 listopada 1967 r. o powszechnym obowiązku obrony
Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. poz. …), w zakresie dotyczącym nadawania i uchylania
przydziałów mobilizacyjnych oraz pracowniczych przydziałów mobilizacyjnych.
Materia projektowanego rozporządzenia jest przedmiotem regulacji w rozporządzeniu
Ministra Obrony Narodowej z dnia 14 kwietnia 2004 r. w sprawie przydziałów mobilizacyjnych
i pracowniczych przydziałów mobilizacyjnych (Dz. U. Nr 115, poz. 1199 oraz z 2010 r. Nr 87,
poz. 568). Zakres regulacji tego aktu nie jest jednak spójny z obecnym brzmieniem ustawy
upoważniającej. W związku ze zmianami dokonanymi w nowelizowanej ustawie o powszechnym
obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej, konieczne jest dostosowanie przepisów
rozporządzenia mając na uwadze rozszerzony zakres upoważnienia ustawowego.
Ponadto w całym akcie prawnym występuje pojęcie „unieważnienie”, które prawnym,
a więc należało je wyeliminować z omawianego aktu prawnego i zastąpić powszechnie
używanym terminem „uchylenie”, analogicznie do stosowanego w postępowaniu z przydziałami
kryzysowymi.
W aktualnie obowiązującym rozporządzeniu Ministra Obrony Narodowej z dnia
14 kwietnia 2004 r. w sprawie przydziałów mobilizacyjnych i pracowniczych przydziałów
mobilizacyjnych brak jest jednoznacznego wskazania na określenie warunków, jakie powinni
spełniać żołnierze rezerwy, pracownicy lub inne osoby niebędące pracownikami do
przeznaczenia ich do czynnej służby wojskowej lub pracy w jednostkach wojskowych w razie
ogłoszenia mobilizacji lub w czasie wojny, dlatego z uwagi na lepszą czytelność aktu prawnego,
zdecydowano się na przygotowanie nowego rozporządzenia zamiast dokonywać nowelizacji
dotychczasowego.
Zgodnie z art. 5 ustawy z dnia 7 lipca 2005 r. o działalności lobbingowej w procesie
stanowienia prawa (Dz. U. Nr 169, poz. 1414, z późn. zm.) projekt rozporządzenia zostanie
udostępniony w Biuletynie Informacji Publicznej Rządowego Centrum Legislacji.
Przedmiotowy projekt rozporządzenia w rozumieniu rozporządzenia Rady Ministrów
z dnia 23 grudnia 2002 r. w sprawie sposobu funkcjonowania krajowego systemu notyfikacji
norm i aktów prawnych (Dz. U. Nr 239, poz. 2039, z późn. zm.) nie podlega notyfikacji.
Zakres projektu rozporządzenia nie jest objęty prawem Unii Europejskiej.
12
OCENA SKUTKÓW REGULACJI (OSR)
1. Zakres oddziaływania projektowanej regulacji prawnej
Projektowana regulacja, w porównaniu z dotychczas obowiązującym rozporządzeniem, nie
poszerzy zakresu podmiotowego swojego działania. Wprowadza natomiast rozszerzenie
dotyczące określenia warunków, jakie powinni spełniać żołnierze rezerwy, pracownicy lub
inne osoby niebędące pracownikami do przeznaczenia ich do czynnej służby wojskowej lub
pracy w jednostkach wojskowych w razie ogłoszenia mobilizacji lub w czasie wojny oraz
uchylania przydziałów mobilizacyjnych i pracowniczych przydziałów mobilizacyjnych.
2. Konsultacje społeczne
Ze względu na specyfikę i ograniczony merytorycznie do służby wojskowej zakres
zmienianych regulacji – w stosunku do obwiązujących aktualnie przepisów – nie będą
prowadzone konsultacje społeczne.
3. Wpływ regulacji na dochody i wydatki budżetu oraz sektora finansów publicznych
Liczba żołnierzy rezerwy oraz osób wskazanych w art. 59a ust. 2 ustawy nie ulegnie zmianie.
Ocenia się, że nie będzie bezpośrednich skutków finansowych wprowadzenia w życie
przedmiotowego rozporządzenia.
4. Wpływ regulacji na rynek pracy
Zaproponowane rozwiązania nie będą miały wpływu na rynek pracy.
5. Wpływ regulacji na konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym na
funkcjonowanie przedsiębiorstw
Niniejsza regulacja nie ma wpływu na konkurencyjność gospodarki.
6. Wpływ regulacji na sytuację i rozwój regionów
Przyjęte w projekcie rozwiązania nie mają wpływu na sytuację i rozwój regionów.
10/67rch
13
Projekt
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA OBRONY NARODOWEJ
z dnia
w sprawie zawierania kontraktów na wykonywanie obowiązków w ramach
Narodowych Sił Rezerwowych
Na podstawie art. 59b ust. 12 ustawy z dnia 21 listopada 1967 r. o powszechnym obowiązku
obrony Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2012 r. poz. 461, z późn. zm.) zarządza się, co
następuje:
§ 1. Rozporządzenie określa:
1) tryb zawierania kontraktu na wykonywanie obowiązków w ramach Narodowych Sił
Rezerwowych, zwanego dalej „kontraktem”;
2) wzór wniosku o zawarcie kontraktu, zwanego dalej „wnioskiem”;
3) wzór kontraktu.
§ 2. 1. Wniosek o zawarcie kontraktu może być złożony w formie pisemnej lub za pomocą
środków komunikacji elektronicznej.
2. Wniosek do wojskowego komendanta uzupełnień składa:
1) żołnierz rezerwy – bezpośrednio;
2) żołnierz w czynnej służbie wojskowej – za pośrednictwem dowódcy jednostki wojskowej,
w której pełni czynną służbę wojskową.
3. Do wniosku załącza się:
1) odpis, uwierzytelnioną kopię lub po okazaniu oryginału kopię dokumentu stwierdzającego
posiadanie wymaganego wykształcenia oraz zaświadczenie szkoły, o którym mowa w art. 50
ust. 4 ustawy z dnia 21 listopada 1967 r. o powszechnym obowiązku obrony
Rzeczypospolitej Polskiej, zwanej dalej „ustawą”, w przypadku gdy osoba składająca
wniosek pobiera naukę;
2) uwierzytelnioną kopię lub po okazaniu oryginału kopię posiadanego poświadczenia
bezpieczeństwa;
3) inne dokumenty mające wpływ na nadanie przydziału kryzysowego, w szczególności
potwierdzające przygotowanie zawodowe oraz kwalifikacje i umiejętności przydatne
w służbie wojskowej, w tym certyfikaty językowe, świadectwa ukończenia szkół, kursów lub
uzyskania specjalizacji zawodowych, zaświadczenia o prawie wykonywania zawodu.
4. Wniosek powinien być uzasadniony.
5. W przypadku zmiany danych zawartych we wniosku lub załączonych dokumentach osoba
składająca wniosek jest obowiązana niezwłocznie powiadomić wojskowego komendanta
uzupełnień o tych zmianach.
6. Wzór wniosku stanowi załącznik nr 1 do rozporządzenia.
7. Do wniosku składanego za pomocą środków komunikacji elektronicznej, przepisy ust. 1–6
stosuje się odpowiednio.
§ 3. 1. Wojskowy komendant uzupełnień po otrzymaniu wniosku żołnierza rezerwy:
1) sprawdza, czy istnieje wolne stanowisko służbowe, na które może być nadany przydział
kryzysowy;
2) umożliwia mu zapoznanie się z przepisami normującymi pełnienie służby wojskowej
w ramach Narodowych Sił Rezerwowych;
3) sprawdza, czy spełnione są przez niego warunki umożliwiające zawarcie kontraktu,
o których mowa w art. 59b ust. 6 pkt 1–4 i 6 oraz ust. 8 ustawy;
4) kieruje go, w razie potrzeby, do właściwej wojskowej komisji lekarskiej w celu ustalenia
zdolności do pełnienia czynnej służby wojskowej, w tym pełnionej poza granicami państwa,
oraz do wojskowej pracowni psychologicznej w celu ustalenia braku przeciwwskazań do
pełnienia tej służby;
5) w razie potrzeby wydaje mu, za pisemnym potwierdzeniem odbioru, do wypełnienia
właściwą ankietę bezpieczeństwa osobowego oraz poleca przeprowadzenie przez podległego
pełnomocnika do spraw ochrony informacji niejawnych zwykłego postępowania
sprawdzającego albo występuje o przeprowadzenie przez Służbę Kontrwywiadu
Wojskowego poszerzonego postępowania sprawdzającego, w celu wydania poświadczenia
bezpieczeństwa wymaganego do zawarcia kontraktu lub nadania przydziału kryzysowego;
6) po zakończeniu czynności, o których mowa w pkt 1–5, przesyła jego wniosek wraz z aktami
sprawy oraz kieruje go do dowódcy jednostki wojskowej, w której jest wolne stanowisko
służbowe, określone w etacie jednostki wojskowej i odpowiadające kwalifikacjom
posiadanym przez składającego wniosek żołnierza rezerwy, na które może on mieć nadany
przydział kryzysowy, w terminie ustalonym z tym dowódcą.
2
WZÓR
KARTA MOBILIZACYJNA
INFORMACJA DLA POSIADACZA KARTY MOBILIZACYJNEJ
1. W razie ogłoszenia mobilizacji w czasie wojny przejazdy na podstawie kart mobilizacyjnych z miejsca
pobytu do miejsca stawiennictwa w jednostce wojskowej określonego w karcie mobilizacyjnej są
bezpłatne (art. 72 ust. 6 ustawy). Przejazd przysługuje każdorazowo w przededniu i w dniu
stawiennictwa. Karta nie podlega ostemplowaniu w kasie biletowej.
2. Osoba posiadająca kartę mobilizacyjną podlega wojskowemu obowiązkowi meldunkowemu, na
podstawie art. 53 ust. 3a ustawy, spełnianemu osobiście i polegającemu na zgłoszeniu wojskowemu
komendantowi uzupełnień o:
1)
zmianie miejsca pobytu stałego lub pobytu czasowego trwającego ponad trzy miesiące;
2)
wyjeździe za granicę z zamiarem pobytu czasowego trwającego ponad trzy miesiące i powrocie
z tego pobytu;
3)
adresie do korespondencji, w przypadku wyjazdu z miejsca pobytu stałego na pobyt czasowy
trwający ponad trzy miesiące na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
3. Termin "NATYCHMIAST" oznacza, że posiadacz karty mobilizacyjnej powinien nie później niż w
ciągu czterech godzin od powzięcia wiadomości o ogłoszeniu mobilizacji powszechnej lub wybuchu
wojny udać się do określonego w tej karcie miejsca stawiennictwa, wybierając taką drogę i środki
komunikacji, które zapewniają terminowe przybycie do miejsca przeznaczenia.
4. Termin stawiennictwa określony np. "drugiego dnia mobilizacji do godz. 1200 oznacza, że posiadacz
karty mobilizacyjnej obowiązany jest stawić się do miejsca określonego w karcie mobilizacyjnej w
kolejnym dniu mobilizacji powszechnej liczonym samodzielnie w terminie określonym w stosunku do
pierwszego dnia mobilizacji powszechnej.
5. Pkt 3 i 4 stosuje się odpowiednio w razie ogłoszenia mobilizacji częściowej, jeżeli z treści aktu o jej
zarządzeniu wynika, że posiadacz karty mobilizacyjnej ma obowiązek stawienia się w terminie i
miejscu określonym w karcie mobilizacyjnej lub taki obowiązek wynika z odrębnego wezwania
(obwieszczenia).
Prosi się organy, osoby oraz inne podmioty, którym zostanie okazana karta mobilizacyjna, o
umożliwienie w pierwszej kolejności dowozu posiadacza karty do miejsca przeznaczenia.
*
Niepotrzebne skreślić.
**
Uzupełnia WKU.
*** Wypełnia się w przypadku, gdy jest organizowany dowóz do jednostki wojskowej
11
UZASADNIENIE
Projekt rozporządzenia stanowi wykonanie upoważnienia ustawowego zawartego
w art. 59a ust. 7 ustawy z dnia 21 listopada 1967 r. o powszechnym obowiązku obrony
Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. poz. …), w zakresie dotyczącym nadawania i uchylania
przydziałów mobilizacyjnych oraz pracowniczych przydziałów mobilizacyjnych.
Materia projektowanego rozporządzenia jest przedmiotem regulacji w rozporządzeniu
Ministra Obrony Narodowej z dnia 14 kwietnia 2004 r. w sprawie przydziałów mobilizacyjnych
i pracowniczych przydziałów mobilizacyjnych (Dz. U. Nr 115, poz. 1199 oraz z 2010 r. Nr 87,
poz. 568). Zakres regulacji tego aktu nie jest jednak spójny z obecnym brzmieniem ustawy
upoważniającej. W związku ze zmianami dokonanymi w nowelizowanej ustawie o powszechnym
obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej, konieczne jest dostosowanie przepisów
rozporządzenia mając na uwadze rozszerzony zakres upoważnienia ustawowego.
Ponadto w całym akcie prawnym występuje pojęcie „unieważnienie”, które prawnym,
a więc należało je wyeliminować z omawianego aktu prawnego i zastąpić powszechnie
używanym terminem „uchylenie”, analogicznie do stosowanego w postępowaniu z przydziałami
kryzysowymi.
W aktualnie obowiązującym rozporządzeniu Ministra Obrony Narodowej z dnia
14 kwietnia 2004 r. w sprawie przydziałów mobilizacyjnych i pracowniczych przydziałów
mobilizacyjnych brak jest jednoznacznego wskazania na określenie warunków, jakie powinni
spełniać żołnierze rezerwy, pracownicy lub inne osoby niebędące pracownikami do
przeznaczenia ich do czynnej służby wojskowej lub pracy w jednostkach wojskowych w razie
ogłoszenia mobilizacji lub w czasie wojny, dlatego z uwagi na lepszą czytelność aktu prawnego,
zdecydowano się na przygotowanie nowego rozporządzenia zamiast dokonywać nowelizacji
dotychczasowego.
Zgodnie z art. 5 ustawy z dnia 7 lipca 2005 r. o działalności lobbingowej w procesie
stanowienia prawa (Dz. U. Nr 169, poz. 1414, z późn. zm.) projekt rozporządzenia zostanie
udostępniony w Biuletynie Informacji Publicznej Rządowego Centrum Legislacji.
Przedmiotowy projekt rozporządzenia w rozumieniu rozporządzenia Rady Ministrów
z dnia 23 grudnia 2002 r. w sprawie sposobu funkcjonowania krajowego systemu notyfikacji
norm i aktów prawnych (Dz. U. Nr 239, poz. 2039, z późn. zm.) nie podlega notyfikacji.
Zakres projektu rozporządzenia nie jest objęty prawem Unii Europejskiej.
12
OCENA SKUTKÓW REGULACJI (OSR)
1. Zakres oddziaływania projektowanej regulacji prawnej
Projektowana regulacja, w porównaniu z dotychczas obowiązującym rozporządzeniem, nie
poszerzy zakresu podmiotowego swojego działania. Wprowadza natomiast rozszerzenie
dotyczące określenia warunków, jakie powinni spełniać żołnierze rezerwy, pracownicy lub
inne osoby niebędące pracownikami do przeznaczenia ich do czynnej służby wojskowej lub
pracy w jednostkach wojskowych w razie ogłoszenia mobilizacji lub w czasie wojny oraz
uchylania przydziałów mobilizacyjnych i pracowniczych przydziałów mobilizacyjnych.
2. Konsultacje społeczne
Ze względu na specyfikę i ograniczony merytorycznie do służby wojskowej zakres
zmienianych regulacji – w stosunku do obwiązujących aktualnie przepisów – nie będą
prowadzone konsultacje społeczne.
3. Wpływ regulacji na dochody i wydatki budżetu oraz sektora finansów publicznych
Liczba żołnierzy rezerwy oraz osób wskazanych w art. 59a ust. 2 ustawy nie ulegnie zmianie.
Ocenia się, że nie będzie bezpośrednich skutków finansowych wprowadzenia w życie
przedmiotowego rozporządzenia.
4. Wpływ regulacji na rynek pracy
Zaproponowane rozwiązania nie będą miały wpływu na rynek pracy.
5. Wpływ regulacji na konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym na
funkcjonowanie przedsiębiorstw
Niniejsza regulacja nie ma wpływu na konkurencyjność gospodarki.
6. Wpływ regulacji na sytuację i rozwój regionów
Przyjęte w projekcie rozwiązania nie mają wpływu na sytuację i rozwój regionów.
10/67rch
13
Projekt
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA OBRONY NARODOWEJ
z dnia
w sprawie zawierania kontraktów na wykonywanie obowiązków w ramach
Narodowych Sił Rezerwowych
Na podstawie art. 59b ust. 12 ustawy z dnia 21 listopada 1967 r. o powszechnym obowiązku
obrony Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2012 r. poz. 461, z późn. zm.) zarządza się, co
następuje:
§ 1. Rozporządzenie określa:
1) tryb zawierania kontraktu na wykonywanie obowiązków w ramach Narodowych Sił
Rezerwowych, zwanego dalej „kontraktem”;
2) wzór wniosku o zawarcie kontraktu, zwanego dalej „wnioskiem”;
3) wzór kontraktu.
§ 2. 1. Wniosek o zawarcie kontraktu może być złożony w formie pisemnej lub za pomocą
środków komunikacji elektronicznej.
2. Wniosek do wojskowego komendanta uzupełnień składa:
1) żołnierz rezerwy – bezpośrednio;
2) żołnierz w czynnej służbie wojskowej – za pośrednictwem dowódcy jednostki wojskowej,
w której pełni czynną służbę wojskową.
3. Do wniosku załącza się:
1) odpis, uwierzytelnioną kopię lub po okazaniu oryginału kopię dokumentu stwierdzającego
posiadanie wymaganego wykształcenia oraz zaświadczenie szkoły, o którym mowa w art. 50
ust. 4 ustawy z dnia 21 listopada 1967 r. o powszechnym obowiązku obrony
Rzeczypospolitej Polskiej, zwanej dalej „ustawą”, w przypadku gdy osoba składająca
wniosek pobiera naukę;
2) uwierzytelnioną kopię lub po okazaniu oryginału kopię posiadanego poświadczenia
bezpieczeństwa;
3) inne dokumenty mające wpływ na nadanie przydziału kryzysowego, w szczególności
potwierdzające przygotowanie zawodowe oraz kwalifikacje i umiejętności przydatne
w służbie wojskowej, w tym certyfikaty językowe, świadectwa ukończenia szkół, kursów lub
uzyskania specjalizacji zawodowych, zaświadczenia o prawie wykonywania zawodu.
4. Wniosek powinien być uzasadniony.
5. W przypadku zmiany danych zawartych we wniosku lub załączonych dokumentach osoba
składająca wniosek jest obowiązana niezwłocznie powiadomić wojskowego komendanta
uzupełnień o tych zmianach.
6. Wzór wniosku stanowi załącznik nr 1 do rozporządzenia.
7. Do wniosku składanego za pomocą środków komunikacji elektronicznej, przepisy ust. 1–6
stosuje się odpowiednio.
§ 3. 1. Wojskowy komendant uzupełnień po otrzymaniu wniosku żołnierza rezerwy:
1) sprawdza, czy istnieje wolne stanowisko służbowe, na które może być nadany przydział
kryzysowy;
2) umożliwia mu zapoznanie się z przepisami normującymi pełnienie służby wojskowej
w ramach Narodowych Sił Rezerwowych;
3) sprawdza, czy spełnione są przez niego warunki umożliwiające zawarcie kontraktu,
o których mowa w art. 59b ust. 6 pkt 1–4 i 6 oraz ust. 8 ustawy;
4) kieruje go, w razie potrzeby, do właściwej wojskowej komisji lekarskiej w celu ustalenia
zdolności do pełnienia czynnej służby wojskowej, w tym pełnionej poza granicami państwa,
oraz do wojskowej pracowni psychologicznej w celu ustalenia braku przeciwwskazań do
pełnienia tej służby;
5) w razie potrzeby wydaje mu, za pisemnym potwierdzeniem odbioru, do wypełnienia
właściwą ankietę bezpieczeństwa osobowego oraz poleca przeprowadzenie przez podległego
pełnomocnika do spraw ochrony informacji niejawnych zwykłego postępowania
sprawdzającego albo występuje o przeprowadzenie przez Służbę Kontrwywiadu
Wojskowego poszerzonego postępowania sprawdzającego, w celu wydania poświadczenia
bezpieczeństwa wymaganego do zawarcia kontraktu lub nadania przydziału kryzysowego;
6) po zakończeniu czynności, o których mowa w pkt 1–5, przesyła jego wniosek wraz z aktami
sprawy oraz kieruje go do dowódcy jednostki wojskowej, w której jest wolne stanowisko
służbowe, określone w etacie jednostki wojskowej i odpowiadające kwalifikacjom
posiadanym przez składającego wniosek żołnierza rezerwy, na które może on mieć nadany
przydział kryzysowy, w terminie ustalonym z tym dowódcą.
2
Dokumenty związane z tym projektem:
-
1992-cz-II
› Pobierz plik
-
1992-cz-1
› Pobierz plik