Rządowy projekt ustawy o zasadach prowadzenia zbiórek publicznych
projekt dotyczy zwiększenia dostępności do informacji o zbiórkach dla obywateli poprzez stworzenie ogólnopolskiego portalu zbiórek publicznych
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 1726
- Data wpłynięcia: 2013-09-16
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: Ustawa o zasadach prowadzenia zbiórek publicznych
- data uchwalenia: 2014-03-14
- adres publikacyjny: Dz.U. poz. 498
1726
Załącznik nr 4
Numer zbiórki
(Należy wypełnić zgodnie
Data wpływu
z numerem nadanym przy
sprawozdania
zgłoszeniu)
Sprawozdanie z rozdysponowania
Ministerstwo
zebranych ofiar
Administracji
i Cyfryzacji
Formularz wypełnia się dla zbiórek już przeprowadzonych, jak również tych, które trwają dłużej niż
rok, które należy przedkładać co najmniej raz w ciągu roku
Formularz należy wypełnić w języku polskim, drukowanymi literami;
Wypełnić należy tylko białe pola;
W polach wyboru należy wstawić znak X;
We wszystkich polach, w których nie będą wpisane odpowiednie informacje, należy wstawić pojedynczy
znak myślnika (-)
Przewidywany czas wypełnienia formularza:
dla postaci elektronicznej – 10 min.,
dla postaci papierowej – 15 min.
Sprawozdanie
Sprawozdanie
końcowe
częściowe
Okres
Od ……-……-……….. do ……-……-……….
sprawozdawczy
DD – MM – RRRR DD – MM – RRRR
Nazwa zbiórki
I. Dane dotyczące organizatora zbiórki publicznej
1. Nazwa organizacji
2. Adres siedziby
i dane kontaktowe
Kraj
Ulica
Nr domu
Nr lokalu
Miejscowość
Kod pocztowy
Poczta
Nr telefonu
Nr faksu
Strona WWW
11
3. Osoba upoważniona do reprezentowania organizatora zbiórki
(Należy wypełnić zgodnie z danymi podanymi w upoważnieniu)
PESEL
(w przypadku braku seria i nr
Imię i nazwisko
innego dokumentu)
Kraj
Nr domu
Nr lokalu
Miejscowość
Kod pocztowy
Poczta
II. Informacja o wysokości i rodzaju zebranych i rozdysponowanych ofiar
1. Suma zebranych środków pieniężnych
, PLN
2. Suma rozdysponowanych środków pieniężnych w okresie
, PLN
sprawozdawczym
, PLN
3. Cele, na które
, PLN
wydatkowano środki w
okresie
sprawozdawczym
, PLN
, PLN
4. Kategorie i ilość
zebranych darów
rzeczowych
5. Kategorie i ilość
rozdysponowanych
darów rzeczowych
III. Informacja o wysokości i rodzaju poniesionych kosztów
1. Koszty organizacji zbiórki publicznej ogółem
, PLN
(Koszty ogółem muszą być sumą kosztów podanych w pkt 2-6)
2. Koszty związane z organizacją zbiórki: koszty skarbon, identyfikatorów,
wykorzystanie sprzętu itp.
, PLN
12
3. Koszty kampani informacyjnej lub reklamowej związanej z
przeprowadzeniem zbiórki
, PLN
4. Koszty administracyjne
, PLN
5. Wynagrodzenia
, PLN
6. Pozostałe koszty ogółem
, PLN
IV. Podpis osoby składającej/podpisy osób składających sprawozdanie
Imię i nazwisko
Podpis
Imię i nazwisko
Podpis
Imię i nazwisko
Podpis
Imię i nazwisko
Podpis
13
UZASADNIENIE
Projektowane rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji w sprawie wzorów
dokumentów dotyczących zbiórek publicznych zostanie wydane na podstawie art. 22 projektu
ustawy o zasadach prowadzenia zbiórek publicznych. Projekt rozporządzenia określa
w formie załączników:
wzór aktu założycielskiego komitetu społecznego wraz z oświadczeniem
o niekaralnościś
wzór zgłoszenia zbiórkiś
wzór sprawozdania z przeprowadzonej zbiórkiś
wzór sprawozdania ze sposobu rozdysponowania zebranych ofiar.
Wymienione wyżej dokumenty będą mogły być składane przez podmioty uprawnione do
prowadzenia zbiórek w postaci elektronicznej bąd papierowej. Wybór postaci dokumentów
oraz formy doręczenia zależy wyłącznie od woli organizatora zbiórki.
Zakres informacji podlegającej ochronie danych osobowych wymagane w wymienionych
wyżej wzorach dokumentów został określony w projekcie ustawy. Dane wymagane we
wzorach dokumentów zostały ograniczone do niezbędnego minimum, tak żeby zapewniły
jednoznaczną identyfikację organizatora zbiórki oraz umożliwiły ocenę celu i efektywność
jego realizacji przez potencjalnych darczyńców i wszystkie osoby zainteresowane.
Wypełnienie dokumentów nie powinno stanowić obciążenia dla organizatora zbiórki.
Przedmiot projektowanej regulacji nie jest objęty zakresem prawa Unii źuropejskiej oraz
obowiązkiem dostosowawczym.
14
OCENA SKUTKÓW REżULACJI (OSR)
1. Podmioty, na które oddziałuje akt normatywny
Projekt rozporządzenia oddziałuje na podmioty uprawnione do prowadzenia zbiórek
publicznych w aspekcie danych i informacji, jakie będą zamieszczać w zgłoszeniach
zbiórek publicznych, aktach założycielskich (komitety społeczne) oraz sprawozdaniach ze
zbiórek. Charakter wymienionych dokumentów sprawi, że zainteresowani darczyńcy –
poprzez prowadzony przez ministra właściwego do spraw administracji publicznej portal
zbiórek publicznych – uzyskają możliwość wglądu we wszystkie istotne dane i informacje
dotyczące zbiórek.
2. Konsultacje społeczne
Po przyjęciu przez Sejm ustawy o zasadach prowadzenia zbiórek publicznych, w ramach
otwartych konsultacji społecznych projekt rozporządzenia zostanie umieszczony w BIP na
stronach MAC oraz w BIP Rządowego Centrum Legislacji, a także na stronie
umożliwiających prowadzenie konsultacji online, mamzdanie.org.pl. Informacja
o rozpoczęciu konsultacji zostanie również umieszczona na stronie podmiotowej MAC.
Konsultacje te będą trwały 21 dni. Swoją opinię będzie mógł wyrazić każdy
zainteresowany.
Projekt rozporządzenia zostanie przesłany dodatkowo do następujących podmiotówŚ
1. Alians Ewangeliczny,
2. Caritas Polska,
3. Żederacja Polskich Banków ywności,
4. Żorum Darczyńców,
5. Żundacja Anioły Żilantropii,
6. Fundacja im. Stefana Batorego,
7. Fundacja na Rzecz Ofiar Wypadków Komunikacyjnych i Bezpieczeństwa w Ruchu
Drogowym „Zielony Liść”,
8. Fundacja Nowoczesna Polska,
9. Fundacja Polsat,
10. Żundacja TVN „Nie jesteś sam”,
11. Fundacja Uniwersyteckich Poradni Prawnych,
12. Żundacja Wielka Orkiestra wiątecznej Pomocy,
13. Fundacja Wiosna,
14. Fundacja World Wide Fund for Nature (WWF),
15. Żundusz Narodów Zjednoczonych na Rzecz Dzieci – UNICEF,
16. Konferencja Episkopatu Polski,
17. Ogólnopolska Żederacji Organizacji Pozarządowych,
18. Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych Lewiatan,
15
Dokumenty związane z tym projektem:
-
1726
› Pobierz plik