Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o podatku akcyzowym
Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o podatku akcyzowym
projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 1627
- Data wpłynięcia: 2013-08-21
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: Ustawa o zmianie ustawy o podatku akcyzowym
- data uchwalenia: 2013-09-27
- adres publikacyjny: Dz.U. poz. 1231
1627
po dniu 31 października 2013 r., a potwierdzająca tę sprzedaż faktura życie znowelizowanych przepisów w zakresie wyrobów gazowych), zaś
lub inny dokument, z którego wynika zapłata należności za sprzedane dokumenty potwierdzające te transakcje zostały wystawione przed dniem wejścia
wyroby gazowe, zostały wystawione przed dniem wejścia w życie w życie ustawy.
ustawy, przyjmuje się, że obowiązek podatkowy z tytułu sprzedaży
na terytorium kraju wyrobów gazowych finalnemu nabywcy
gazowemu powstaje z dniem wydania tych wyrobów.
2. W przypadku, o którym mowa w ust. 1, jeżeli termin płatności
określony w umowie właściwej dla rozliczeń z tytułu dostaw
wyrobów gazowych albo termin płatności wynikający z faktury lub
innego dokumentu wystawionego przez podatnika, z którego wynika
zapłata należności za sprzedane przez podatnika wyroby gazowe, o
którym mowa w art. 24b ust. 1 pkt 2, przypada przed dniem wejścia
w życie ustawy, podatnik jest obowiązany, bez wezwania organu
podatkowego, składać właściwemu naczelnikowi urzędu celnego
deklaracje podatkowe według ustalonego wzoru oraz obliczać i
wpłacać akcyzę na rachunek właściwej izby celnej, w terminie do
dnia 25 grudnia 2013 r.
3. W przypadku, o którym mowa w ust. 1, jeżeli faktura lub inny
dokument, wskazane w tym przepisie, obejmują sprzedaż wyrobów
gazowych dokonaną przed dniem wejścia w życie niniejszej ustawy
oraz sprzedaż wyrobów gazowych dokonaną po dniu wejścia w życie
niniejszej ustawy, do wyliczenia należnej akcyzy przyjmuje się ilość
wyrobów gazowych podlegających opodatkowaniu akcyzą
proporcjonalnie do okresów, jakie obejmuje ta faktura lub ten
dokument.
1) w wypadku projektu usuwającego naruszenie Komisji należy wpisać nr naruszenia, zaś w wypadku wykonywania orzeczeń Trybunału
Sprawiedliwości (czy to w trybie prejudycjalnym czy skargowym) należy podać datę wyroku i sygnaturę sprawy
2) tabelę zbieżności dla przepisów Unii Europejskiej można wygenerować przy pomocy systemu e-step="http://www.e-step.pl/urzednik". W wypadku
konieczności dodania uzasadnienia dla przekroczenia minimum europejskiego należy dodać odpowiednią kolumnę
3) w tej części należy wskazać przepisy dyrektywy, decyzji ramowej, przepisy prawa UE, których naruszenie wskazała Komisja lub których wykładni
dokonał Trybunał Sprawiedliwości
4) w tej części należy wskazać wszystkie przepisy projektu aktu prawnego, które nie zostały wymienione w pierwszej części tabeli. Ze względu na
konieczność ograniczenia projektów implementujących prawo UE do przepisów wyłącznie i ściśle dostosowawczych przepisy wykraczające poza ten
zakres powinny mieć charakter wyjątkowy i być opatrzone uzasadnieniem konieczności ich wprowadzenia .
56
(*) jeżeli do wdrożenia danego przepisu UE potrzebne jest oprócz przepisu przenoszącego treść, także wprowadzenie przepisów zapewniających
stosowanie (np. przepisy proceduralne, przepisy karne itp.), w tabeli powinny znaleźć się wszystkie te przepisy wraz z oznaczeniem ich jednostek
redakcyjnych
(**) w wypadku wprowadzenia przepisów, które przekraczają minimum ustanowione przepisami UE (o ile jest to dopuszczalne) konieczne jest
uzasadnienie zastosowania takiej normy
11/07/BS
57
lub inny dokument, z którego wynika zapłata należności za sprzedane dokumenty potwierdzające te transakcje zostały wystawione przed dniem wejścia
wyroby gazowe, zostały wystawione przed dniem wejścia w życie w życie ustawy.
ustawy, przyjmuje się, że obowiązek podatkowy z tytułu sprzedaży
na terytorium kraju wyrobów gazowych finalnemu nabywcy
gazowemu powstaje z dniem wydania tych wyrobów.
2. W przypadku, o którym mowa w ust. 1, jeżeli termin płatności
określony w umowie właściwej dla rozliczeń z tytułu dostaw
wyrobów gazowych albo termin płatności wynikający z faktury lub
innego dokumentu wystawionego przez podatnika, z którego wynika
zapłata należności za sprzedane przez podatnika wyroby gazowe, o
którym mowa w art. 24b ust. 1 pkt 2, przypada przed dniem wejścia
w życie ustawy, podatnik jest obowiązany, bez wezwania organu
podatkowego, składać właściwemu naczelnikowi urzędu celnego
deklaracje podatkowe według ustalonego wzoru oraz obliczać i
wpłacać akcyzę na rachunek właściwej izby celnej, w terminie do
dnia 25 grudnia 2013 r.
3. W przypadku, o którym mowa w ust. 1, jeżeli faktura lub inny
dokument, wskazane w tym przepisie, obejmują sprzedaż wyrobów
gazowych dokonaną przed dniem wejścia w życie niniejszej ustawy
oraz sprzedaż wyrobów gazowych dokonaną po dniu wejścia w życie
niniejszej ustawy, do wyliczenia należnej akcyzy przyjmuje się ilość
wyrobów gazowych podlegających opodatkowaniu akcyzą
proporcjonalnie do okresów, jakie obejmuje ta faktura lub ten
dokument.
1) w wypadku projektu usuwającego naruszenie Komisji należy wpisać nr naruszenia, zaś w wypadku wykonywania orzeczeń Trybunału
Sprawiedliwości (czy to w trybie prejudycjalnym czy skargowym) należy podać datę wyroku i sygnaturę sprawy
2) tabelę zbieżności dla przepisów Unii Europejskiej można wygenerować przy pomocy systemu e-step="http://www.e-step.pl/urzednik". W wypadku
konieczności dodania uzasadnienia dla przekroczenia minimum europejskiego należy dodać odpowiednią kolumnę
3) w tej części należy wskazać przepisy dyrektywy, decyzji ramowej, przepisy prawa UE, których naruszenie wskazała Komisja lub których wykładni
dokonał Trybunał Sprawiedliwości
4) w tej części należy wskazać wszystkie przepisy projektu aktu prawnego, które nie zostały wymienione w pierwszej części tabeli. Ze względu na
konieczność ograniczenia projektów implementujących prawo UE do przepisów wyłącznie i ściśle dostosowawczych przepisy wykraczające poza ten
zakres powinny mieć charakter wyjątkowy i być opatrzone uzasadnieniem konieczności ich wprowadzenia .
56
(*) jeżeli do wdrożenia danego przepisu UE potrzebne jest oprócz przepisu przenoszącego treść, także wprowadzenie przepisów zapewniających
stosowanie (np. przepisy proceduralne, przepisy karne itp.), w tabeli powinny znaleźć się wszystkie te przepisy wraz z oznaczeniem ich jednostek
redakcyjnych
(**) w wypadku wprowadzenia przepisów, które przekraczają minimum ustanowione przepisami UE (o ile jest to dopuszczalne) konieczne jest
uzasadnienie zastosowania takiej normy
11/07/BS
57
Dokumenty związane z tym projektem:
-
1627
› Pobierz plik



Projekty ustaw
Elektromobilność dojrzewa. Auta elektryczne kupujemy z rozsądku, nie dla idei