Poselski projekt ustawy o likwidacji Centralnego Biura Antykorupcyjnego
projekt dotyczy uchylenia ustawy o Centralnym Biurze Antykorupcyjnym i skupieniu działań w zakresie zwalczania korupcji w Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 1440
- Data wpłynięcia: 2013-01-31
- Uchwalenie: wycofany dnia 21-02-2014
1440
regionalny.
6. Źródła finansowania wprowadzenia aktu normatywnego.
Niniejsza ustawa nie będzie generowała dodatkowych wydatków, tym samym nie będzie
pociągała za sobą obciążeń finansowych.
Warszawa, 14 lutego 2013 r.
BAS-WAPEiM-247/13
Pani Ewa Kopacz
Marszałek Sejmu
Rzeczypospolitej Polskiej
Opinia prawna w sprawie zgodności z prawem Unii Europejskiej
poselskiego projektu ustawy o likwidacji Centralnego Biura
Antykorupcyjnego
(przedstawiciel wnioskodawców: poseł Grzegorz Napieralski)
Na podstawie art. 34 ust. 9 uchwały Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 30 lipca 1992 roku –
Regulamin Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej (Monitor Polski z 2012 r. poz. 32 i poz. 819) sporządza
się następującą opinię:
1. Przedmiot projektu ustawy
Projekt przewiduje likwidację Centralnego Biura Antykorupcyjnego i
przeniesienie jego funkcjonariuszy do Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego.
Należności i zobowiązania Szefa CBA mają stać się należnościami Szefa ABW.
Postępowania wszczęte i niezakończone przed Szefem CBA będą, zgodnie z
projektem, toczyć się nadal, na podstawie dotychczasowych przepisów, przed
Szefem ABW. Projekt wprowadza również zmiany w szeregu ustaw, polegające
na usunięciu odniesień do CBA.
Zgodnie z art. 11 projektu, ustawa ma wejść w życie po upływie 14 dni od
dnia ogłoszenia.
2. Stan prawa Unii Europejskiej w materii objętej projektem ustawy
Prawo Unii Europejskiej nie obejmuje przedmiotu projektu ustawy.
Dyrektywa 2001/23 z dnia 12 marca 2001 r. w sprawie zbliżania ustawodawstw
Państw Członkowskich odnoszących się do ochrony praw pracowniczych w
przypadku przejęcia przedsiębiorstw, zakładów lub części przedsiębiorstw lub
zakładów (Dz. Urz. UE polskie wydanie specjalne: Rozdział 05 Tom 04 s. 98 -
103) nie ma zastosowania do reorganizacji organów administracji publicznej,
ani przeniesienia funkcji administracyjnych między organami administracji
publicznej.
3. Analiza przepisów projektu pod kątem ustalonego stanu prawa
Unii Europejskiej
Przedmiot projektu ustawy nie jest objęty prawem Unii Europejskiej.
4. Konkluzja
Przedmiot poselskiego projektu ustawy o likwidacji Centralnego Biura
Antykorupcyjnego nie jest objęty prawem UE.
Autor:
Marek Jaśkowski
Biuro Analiz Sejmowych
Akceptował:
Dyrektor Biura Analiz
Sejmowych
Zbigniew Wrona
Deskryptory bazy Rex: Unia Europejska, CBA
Warszawa, 14 lutego 2013 r.
BAS-WAPEiM-248/13
Pani Ewa Kopacz
Marszałek Sejmu
Rzeczypospolitej Polskiej
Opinia prawna
w sprawie stwierdzenia, czy poselski projekt ustawy o likwidacji
Centralnego Biura Antykorupcyjnego (przedstawiciel wnioskodawców:
poseł Grzegorz Napieralski) jest projektem ustawy wykonującej prawo
Unii Europejskiej w rozumieniu art. 95a regulaminu Sejmu
Projekt przewiduje likwidację Centralnego Biura Antykorupcyjnego. W
związku z tym, projekt zmierza również do wprowadzenia zmian w szeregu
ustaw, polegających na usunięciu odniesień do CBA. Prawo Unii Europejskiej
nie obejmuje przedmiotu projektu ustawy.
Projekt nie jest projektem ustawy wykonującej prawo Unii Europejskiej.
Dyrektor Biura Analiz
Sejmowych
Zbigniew Wrona
Dokumenty związane z tym projektem:
-
1440
› Pobierz plik