Rządowy projekt ustawy o zmianie niektórych ustaw dotyczących praw pasażerów podróżujących drogą morską i drogą wodną śródlądową
Rządowy projekt ustawy o zmianie niektórych ustaw dotyczących praw pasażerów podróżujących drogą morską i drogą wodną śródlądową
projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 1268
- Data wpłynięcia: 2013-04-08
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: Ustawa o zmianie niektórych ustaw dotyczących praw pasażerów podróżujących drogą morską i drogą wodną śródlądową
- data uchwalenia: 2013-06-21
- adres publikacyjny: Dz.U. poz. 1014
1268
Urzędu Morskiego w Słupsku w 2011 r. przewieziono 28.500 pasażerów. Całość
międzynarodowego ruchu pasażerskiego na tym obszarze przypada na port Kołobrzeg, leżący
w województwie zachodniopomorskim, którego stolicą jest miasto Szczecin. Miasto Kołobrzeg
jest również siedzibą jednego z największych przewoźników pasażerskich na Bałtyku – Polskiej
eglugi Bałtyckiej.
Powyższe dane uzasadniają wskazanie Dyrektora Urzędu Morskiego w Szczecinie, jako
organu właściwego do rozpatrywania skarg w sprawie naruszeń praw pasażerów podróżujących
drogą morską.
Skrócenie terminu vacatio legis wynika z konieczności jak najszybszego zapewnienia
egzekwowania postanowień rozporządzenia 1177/2010 poprzez umożliwienie pasażerom
występowania ze skargą na naruszenia praw pasażerów. Jednocześnie rozporządzenie
oddziaływać będzie jedynie na dyrektora Urzędu Morskiego w Szczecinie, zatem nie występuje
konieczność dostosowania się przez przedsiębiorców do wprowadzanych rozwiązań. Wejścia
w życie rozporządzenia w proponowanym terminie wymaga ważny interes państwa, a zasady
demokratycznego państwa prawnego nie stoją temu na przeszkodzie.
Zgodnie z uchwałą Nr 49 Rady Ministrów z dnia 19 marca 2002 r. – Regulamin pracy
Rady Ministrów (M.P. Nr 13, poz. 221, z późn. zm.) projekt nie podlega opinii właściwych
instytucji i organów Unii Europejskiej lub Europejskiemu Bankowi Centralnemu.
Zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 2005 r. o działalności lobbingowej w procesie
stanowienia prawa (Dz. U. Nr 169, poz. 1414, z późn. zm.) projekt rozporządzenia został
udostępniony na stronach urzędowego informatora teleinformatycznego – Biuletynu Informacji
Publicznej z dniem wysłania projektu do uzgodnień międzyresortowych. aden podmiot nie
zgłosił zainteresowania pracami nad projektem w trybie ww. ustawy.
Zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 23 grudnia 2002 r. w sprawie sposobu
funkcjonowania krajowego systemu notyfikacji norm i aktów prawnych (Dz. U. Nr 239,
poz. 2039, z późn. zm.), projekt rozporządzenia nie podlega notyfikacji.
Projekt rozporządzenia jest zgodny z prawem Unii Europejskiej.
3
OCENA SKUTKÓW REGULACJI (OSR)
1. Wskazanie podmiotów, na które oddziałuje akt normatywny
Projektowana regulacja ma wpływ na działalność dyrektora Urzędu Morskiego
w Szczecinie.
2. Konsultacje społeczne
Projekt został skonsultowany z następującymi podmiotami:
1) Związek Armatorów Polskich,
2) Krajowa Izba Gospodarki Morskiej,
3) Krajowa Izba Gospodarcza,
4) Pracodawcy RP,
5) Business Centre Club,
6) Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych Lewiatan,
7) Zarząd Morskich Portów Szczecin i winoujście S.A,
8) Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A.,
9) Zarząd Morskiego Portu Gdańsk S.A.,
10) Związek Miast i Gmin Morskich,
11) Federacja Konsumentów,
12) Stowarzyszenie Konsumentów Polskich.
3. Wpływ regulacji na sektor finansów publicznych, w tym na budżet państwa
i budżety jednostek samorządu terytorialnego
Wejście w życie projektowanego rozporządzenia nie będzie miało wpływu na sektor finansów
publicznych, w tym na budżet państwa i budżety jednostek samorządu terytorialnego.
4. Wpływ regulacji na rynek pracy
Wejście w życie projektowanego rozporządzenia nie będzie miało wpływu na rynek pracy.
4
5. Wpływ regulacji na konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym na
funkcjonowanie przedsiębiorstw
Wejście w życie przedmiotowej regulacji nie będzie miało wpływu na konkurencyjność
gospodarki i przedsiębiorczość, w tym na funkcjonowanie przedsiębiorstw.
6. Wpływ regulacji na sytuację i rozwój regionalny
Wejście w życie projektowanego rozporządzenia nie wpłynie na rozwój regionalny.
03/41rch
5
Dokumenty związane z tym projektem:
-
1268
› Pobierz plik