Poselski projekt ustawy o zmianie ustawy o drogach publicznych
projekt dotyczy przekazania na rzecz województw dróg z obiektami inżynieryjnymi w postaci mostów lub tuneli przekraczających długość 100 metrów
- Kadencja sejmu: 7
- Nr druku: 1219
- Data wpłynięcia: 2013-02-08
- Uchwalenie: wycofany dnia 03-12-2014
1219
Unii Europejskiej
Materia, której dotyczy projekt ustawy, pozostaje poza zakresem
regulacji prawa Unii Europejskiej.
4. Konkluzja
Przedmiot poselskiego projektu ustawy o zmianie ustawy o drogach
publicznych nie jest objęty prawem Unii Europejskiej.
Dyrektor Biura Analiz Sejmowych
Zbigniew Wrona
2
Warszawa, 21 lutego 2013 r.
BAS-WAPEiM-325/13
Pani Ewa Kopacz
Marszałek Sejmu
Rzeczypospolitej Polskiej
Opinia prawna
w sprawie stwierdzenia, czy poselski projekt ustawy o zmianie ustawy
o drogach publicznych (przedstawiciel wnioskodawców: poseł Jarosław
Żaczek) jest projektem ustawy wykonującej prawo Unii Europejskiej
w rozumieniu art. 95a regulaminu Sejmu
Projektodawcy proponują, aby na mocy art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 21
marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 19, poz. 115, ze zm.)
do dróg krajowych zaliczać drogi, w których ciągu znajdują się obiekty
inżynieryjne w postaci mostów lub tuneli przekraczających długość 100 m.
Natomiast zgodnie z dodanym art. 5 ust. 1a ww. ustawy, odcinek drogi,
w którego ciągu znajdują się obiekty inżynieryjne w postaci mostów lub tuneli
przekraczających długość 100 m, zastąpiony nowo wybudowanym odcinkiem
drogi, z chwilą oddania go do użytkowania może zostać pozbawiony
dotychczasowej kategorii i zaliczony do dróg wojewódzkich. Ponadto w art. 10
ust. 5 ww. ustawy ma być wprowadzona zasada, iż odcinek drogi zastąpiony
nowo wybudowanym odcinkiem drogi z chwilą oddania go do użytkowania
zostaje pozbawiony dotychczasowej kategorii i zaliczony do dróg gminnych.
Projekt ustawy nie zawiera przepisów mających na celu wykonanie
prawa Unii Europejskiej.
Poselski projekt ustawy o zmianie ustawy o drogach publicznych nie jest
projektem ustawy wykonującej prawo UE w rozumieniu art. 95a ust. 3
regulaminu Sejmu.
Dyrektor Biura Analiz Sejmowych
Zbigniew Wrona
Dokumenty związane z tym projektem:
-
1219
› Pobierz plik