eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o ratyfikacji Traktatu singapurskiego o prawie znaków towarowych i regulaminu do Traktatu singapurskiego o prawie znaków towarowych, przyjętych w Singapurze dnia 27 marca 2006 r.

Rządowy projekt ustawy o ratyfikacji Traktatu singapurskiego o prawie znaków towarowych i regulaminu do Traktatu singapurskiego o prawie znaków towarowych, przyjętych w Singapurze dnia 27 marca 2006 r.

projekt dotyczy stworzenia nowoczesnych oraz dynamicznych międzynarodowych ram dla zharmonizowania procedury administracyjnej w zakresie rejestracji znaków towarowych

  • Kadencja sejmu: 6
  • Nr druku: 438
  • Data wpłynięcia: 2008-04-17
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: o ratyfikacji Traktatu singapurskiego o prawie znaków towarowych i regulaminu do Traktatu singapurskiego o prawie znaków towarowych, przyjętych w Singapurze dnia 27 marca 2006 r.
  • data uchwalenia: 2008-05-30
  • adres publikacyjny: Dz.U. Nr 133, poz. 842

438

Zasada 7
Sposób identyfikacji zgłoszenia bez jego numeru zgłoszeniowego
1. [Sposób identyfikacji] Jeżeli wymagane jest zidentyfikowanie zgłoszenia
przy pomocy jego numeru zgłoszeniowego, lecz numer ten nie został jeszcze
nadany lub jest on zgłaszającemu bądź jego przedstawicielowi nieznany,
zgłoszenie to uznaje się za zidentyfikowane, jeżeli dostarczone zostało co
następuje:
(i) tymczasowy numer zgłoszeniowy, jeżeli taki jest, nadany przez Urząd, lub
(ii) kopia zgłoszenia, lub
(iii) wizerunek znaku z załączeniem informacji o dacie, w której, zgodnie z
najlepszą wiedzą zgłaszającego lub jego przedstawiciela, zgłoszenie
wpłynęło do Urzędu oraz identyfikacyjny numer nadany zgłoszeniu przez
zgłaszającego lub przedstawiciela.

2. [Zakaz innych wymogów] adna Umawiająca się Strona nie może żądać
spełnienia wymogów innych niż te, o których mowa w ust. 1, aby
zidentyfikować zgłoszenie, kiedy nie został jeszcze nadany numer
zgłoszeniowy lub nie jest on znany zgłaszającemu lub jego
przedstawicielowi.

Zasada 8
Szczegóły dotyczące czasu trwania i przedłużenia rejestracji
Dla celów art.13 ust. 1 pkt c) okres, w którym może być złożony wniosek o
przedłużenie rejestracji oraz może być wniesiona opłata, rozpoczyna się
przynajmniej sześć miesięcy przed datą, w której może nastąpić przedłużenie
i kończy się najwcześniej po upływie sześciu miesięcy od tejże daty. Jeżeli
wniosek o przedłużenie zostanie złożony i/lub opłata zostanie wniesiona po
dacie, w której może nastąpić przedłużenie, Umawiająca się Strona może
uzależnić przyjęcie wniosku o przedłużenie od wniesienia opłaty dodatkowej.

Zasada 9
rodki ulgowe w przypadku niedotrzymania terminów
1. [Wymogi dotyczące przedłużenia terminów na podstawie art. 14 ust. 2 pkt
(i)
] Umawiająca się Strona, która przewiduje możliwość przedłużenia
terminu na podstawie art. 14 ust. 2 pkt (i), przedłuża termin o rozsądny okres
czasu od daty złożenia wniosku o przedłużenie i może wymagać, aby
wniosek:
(i) zawierał dane dotyczące wnioskodawcy, numer zgłoszenia lub rejestracji,
którego wniosek dotyczy i wskazywał dany termin, oraz
(ii) został złożony w terminie, którego wymiar powinien być nie krótszy niż
dwa miesiące od daty upływu danego terminu.

2. [Wymogi dotyczące kontynuowania postępowania na podstawie art. 14
ust. 2 pkt (ii)
] Umawiająca się Strona może wymagać, aby wniosek o
kontynuowanie postępowania na podstawie art. 14 ust. 2 pkt (ii):
(i) zawierał dane dotyczące wnioskodawcy, numer zgłoszenia lub rejestracji,
którego wniosek dotyczy i wskazywał dany termin, oraz

(ii) został złożony w terminie, nie krótszym niż dwa miesiące od daty upływu
danego terminu. Niedopełnione czynności powinny być dokonane w tym
samym okresie lub, jeżeli Umawiająca się Strona to przewiduje, wraz ze
złożeniem wniosku.

3. [Wymogi dotyczące przywrócenie praw na podstawie art. 14 ust.2 pkt (iii)]
a) Umawiająca się Strona może wymagać, aby wniosek o przywrócenie praw
na podstawie art. 14 ust. 2 pkt (iii):
(i) zawierał dane dotyczące wnioskodawcy, numer zgłoszenia lub rejestracji,
którego wniosek dotyczy i wskazywał dany termin, oraz
(ii) podawał fakty i dowody na poparcie powodów niedotrzymania danego
terminu.

b) Wniosek o przywrócenie praw składa się w Urzędzie w rozsądnym
terminie, którego długość ustala Umawiająca się Strona licząc od daty
usunięcia przyczyny niedotrzymania danego terminu. Niedopełnione
czynności powinny być dokonane w tym samym okresie lub, jeżeli
Umawiająca się Strona to przewiduje, wraz ze złożeniem wniosku.

c) Umawiająca się Strona może ustalić termin dla spełnienia wymogów na
podstawie pkt. a) i b) w wymiarze nie krótszym niż sześć miesięcy od daty
upływu danego terminu.

4. [Wyjątki na podstawie art. 14 ust. 3] Wyjątkami, o których mowa w art. 14
ust. 3, są przypadki niedotrzymania terminu:
(i) dla którego udzielone zostały środki ulgowe na podstawie art. 14 ust. 2,
(ii) dla wniesienia wniosku o zastosowanie środka ulgowego na podstawie
art. 14,
(iii) dla wniesienia opłaty za przedłużenie rejestracji,
(iv) dla czynności przed komisją odwoławczą lub innym organem nadzoru
stworzonym w ramach struktury Urzędu,
(v) dla czynności w postępowaniu spornym,
(vi) dla złożenia oświadczenia, o którym mowa w art. 3 ust. 1 pkt a)
ppkt (vii) lub oświadczenia, o którym mowa w art. 3 ust. 1 pkt a) ppkt (viii),
(vii) dla złożenia oświadczenia, które na podstawie ustawodawstwa
Umawiającej się Strony, może być podstawą dla ustalenia nowej daty
zgłoszeniowej dla rozpatrywanego zgłoszenia,
(viii) dla wniesienia poprawki lub uzupełnienia do zastrzeżenia
pierwszeństwa.

Zasada 10
Wymogi dotyczące wniosku o wpisanie licencji lub zmiany
lub wykre lenia wpisu licencji do Rejestru

1. [Tre ć wniosku]
a) Umawiająca się Strona może wymagać, aby wniosek o wpisanie licencji
do Rejestru na podstawie art. 17 ust. 1, zawierał wszystkie lub niektóre z
następujących danych lub treści:
(i) imię i nazwisko (odpowiednio nazwę) i adres uprawnionego;
(ii) jeżeli uprawniony posiada przedstawiciela, imię i nazwisko (odpowiednio
nazwę) i adres tego przedstawiciela;
(iii) jeżeli uprawniony ma adres dla doręczeń, tenże adres;
(iv) imię i nazwisko (odpowiednio nazwę) i adres licencjobiorcy;
(v) jeżeli licencjobiorca posiada przedstawiciela, imię i nazwisko
(odpowiednio nazwę) i adres tego przedstawiciela;
(vi) jeżeli licencjobiorca ma adres dla doręczeń, tenże adres;
(vii) nazwę państwa, którego licencjobiorca jest obywatelem, jeżeli jest
on/ona obywatelem jakiegoś państwa, nazwę państwa, w którym
licencjobiorca ma swoje miejsce stałego zamieszkania, jeżeli takie posiada,
oraz nazwę państwa, w którym licencjobiorca ma rzeczywiste i działające
przedsiębiorstwo przemysłowe lub handlowe, jeżeli takie posiada;
(viii) jeżeli uprawniony lub licencjobiorca jest osobą prawną, charakter
prawny tej osoby prawnej oraz państwo, oraz gdy jest to właściwe, jednostkę
terytorialną w tym państwie, na podstawie prawa którego wspomniana osoba
prawna została utworzona;
(ix) numer rejestracji znaku będącego przedmiotem licencji;
(x) nazwy towarów i/lub usług, dla których licencja została udzielona,
pogrupowane według klas klasyfikacji nicejskiej, przy czym każda grupa
powinna być poprzedzona numerem klasy tej klasyfikacji, do której ta grupa
towarów lub usług należy oraz przedstawiona w porządku klas wspomnianej
klasyfikacji;
(xi) wskazanie, czy licencja jest licencją wyłączną, niewyłączną czy
pojedynczą;
(xii) tam, gdzie jest to właściwe, wskazanie, iż licencja dotyczy jedynie
części terytorium objętego rejestracją, wraz z wyraźnym wskazaniem tej
części terytorium;
(xiii) czas trwania licencji.

b) Umawiająca się Strona może wymagać, aby wniosek o zmianę lub
wykreślenie wpisu licencji z Rejestru na podstawie art. 18 ust. 1 zawierał
wszystkie lub niektóre z następujących danych lub treści:
(i) dane wymienione w ppkt. (i) - (ix) pkt. a);
(ii) jeżeli zmiana lub wykreślenie dotyczy któregokolwiek z danych lub treści
wymienionych w pkt. a), charakter i zakres zmiany lub wykreślenia, które ma
być dokonane.

2. [Załączniki do wniosku o wpis licencji do Rejestru]
a) Umawiająca się Strona może wymagać, aby do wniosku o wpis licencji do
Rejestru załączony był, z wyboru wnioskodawcy, jeden z następujących
dokumentów:
(i) wyciąg z umowy licencyjnej, ze wskazaniem stron i praw będących
przedmiotem licencji, poświadczony przez notariusza lub inny właściwy
organ publiczny jako autentyczny wyciąg z umowy; lub
(ii) nie poświadczone oświadczenie o licencji, którego treść odpowiada treści
formularza oświadczenia o licencji, przewidzianego Regulaminem i
podpisanego zarówno przez uprawnionego jak i licencjobiorcę.

b) Umawiająca się Strona może wymagać, aby współuprawniony niebędący
stroną umowy licencyjnej dał wyraźną zgodę na udzielenie licencji w
podpisanym przez siebie dokumencie.

3. [Załączniki do wniosku o zmianę wpisu licencji do Rejestru]
a) Umawiająca się Strona może wymagać, aby do wniosku o zmianę wpisu
licencji do Rejestru załączone było, z wyboru wnioskodawcy, jedno z
następujących:
(i) dokumenty uzasadniające wniesienie wnioskowanej zmiany wpisu licencji
do Rejestru; lub
(ii) nie poświadczone oświadczenie o zmianie w licencji, którego treść
odpowiada treści formularza oświadczenia o zmianie w licencji,
przewidzianego niniejszym Regulaminem i podpisanego zarówno przez
uprawnionego jak i licencjobiorcę.

b) Umawiająca się Strona może wymagać, aby współuprawniony niebędący
stroną umowy licencyjnej dał wyraźną zgodę na zmianę w licencji w
podpisanym przez siebie dokumencie.

4. [Załączniki do wniosku o wykre lenie wpisu licencji do Rejestru]
Umawiająca się Strona może wymagać, aby do wniosku o wykreślenie wpisu
licencji do Rejestru załączone było, z wyboru wnioskodawcy, jedno z
następujących:
(i) dokumenty uzasadniające wnioskowane wykreślenie wpisu licencji do
Rejestru; lub
(ii) nie poświadczone oświadczenie o wykreśleniu wpisu licencji, którego
treść odpowiada treści formularza oświadczenia o wykreśleniu wpisu
licencji, przewidzianego niniejszym Regulaminem i podpisanego zarówno
przez uprawnionego jak i licencjobiorcę.




03/04/BS
REZOLUCJA KONFERENCJI DYPLOMATYCZNEJ
UZUPEŁNIAJĄCA TRAKTAT SINGAPURSKI O PRAWIE ZNAKÓW
TOWAROWYCH I REGULAMIN DO TRAKTATU


1. Na konferencji dyplomatycznej dla przyjęcia zrewidowanego Traktatu o prawie znaków
towarowych, zwołanej w Singapurze w marcu 2006r., uzgodniono, że przyjęty na konferencji
Traktat otrzyma nazwę „Traktat singapurski o prawie znaków towarowych” (zwany dalej
„Traktatem”).

2. Przyjmując Traktat, na konferencji dyplomatycznej uzgodniono, że słowa „procedura przed
Urzędem” w art.1(viii) nie będzie obejmowała procedur sądowych obowiązujących na
podstawie ustawodawstwa Umawiających się Stron.

3. Uznając fakt, że Traktat wprowadza dla Umawiających się Stron skuteczne i sprawne
procedury formalne dla znaków towarowych, w rozumieniu konferencji dyplomatycznej art. 2
i art.8, odpowiednio, nie narzucają żadnego zobowiązania na Umawiające się Strony do:

(i)
rejestrowania nowych rodzajów znaków, o których mowa w zasadzie 3, ustępy
(4), (5) i (6) Regulaminu; czy
(ii)
wdrożenia systemów zgłoszeń elektronicznych lub innych systemów
automatycznych.

Każdej Umawiającej się Stronie pozostawia się swobodę podjęcia decyzji odnośnie tego, czy
i kiedy wprowadzi ona rejestrację nowych rodzajów znaków, o których mowa powyżej.

4. W celu ułatwienia stosowania Traktatu w krajach rozwijających się i najsłabiej
rozwiniętych (LDCs), konferencja dyplomatyczna zwróciła się do wiatowej Organizacji
Własności Intelektualnej (WIPO) oraz Umawiających się Stron o zapewnienie dodatkowej
i właściwej pomocy technicznej, obejmującej techniczne, prawne i inne formy wsparcia dla
wzmocnienia struktur instytucjonalnych tych krajów, aby umożliwić im wdrożenie Traktatu
oraz pełne skorzystanie z przepisów Traktatu.

5. Pomoc taka powinna brać pod uwagę poziom rozwoju technicznego i gospodarczego
krajów beneficjentów. Wsparcie techniczne powinno pomóc w udoskonaleniu infrastruktury
tych krajów w zakresie technik informacyjnych i komunikacyjnych, przyczyniając się w ten
sposób do zmniejszenia luki technologicznej pomiędzy Umawiającymi się Stronami.
Konferencja dyplomatyczna odnotowała, że niektóre kraje podkreśliły znaczenie Funduszu
Solidarności Cyfrowej (FSC) jako właściwego dla zmniejszenia różnic w technice cyfrowej.

6. Ponadto, po wejściu Traktatu w życie, Umawiające się Strony zobowiążą się do
wielostronnej wymiany i dzielenia się informacjami i doświadczeniami w zakresie prawnych,
technicznych i instytucjonalnych aspektów wdrażania Traktatu oraz sposobów pełnego
korzystania z wynikających z niego możliwości i korzyści.

7. Konferencja dyplomatyczna, uznając szczególną sytuację i potrzeby LDCs, uzgodniła, że
dla celów stosowania Traktatu kraje najsłabiej rozwinięte będą traktowane w szczególny
i zróżnicowany sposób, jak następuje:

strony : 1 ... 10 ... 14 . [ 15 ] . 16 ... 27

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: