eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustaw › Poselski projekt ustawy o zmianie ustawy o bezpieczeństwie imprez masowych oraz niektórych innych ustaw

Poselski projekt ustawy o zmianie ustawy o bezpieczeństwie imprez masowych oraz niektórych innych ustaw

projekt dotyczy m. in. zaostrzenia kar finansowych za wdzieranie się na teren, na którym są rozgrywane zawody sportowe albo wbrew żądaniu osoby uprawnionej nie opuszczenie takiego miejsca, rzucanie przedmiotów mogących stanowić zagrożenie dla zdrowia lub życia, ukrywania twarzy oraz wprowadzenia instytucji dożywotniego wstępu na imprezę masową

  • Kadencja sejmu: 6
  • Nr druku: 4280
  • Data wpłynięcia: 2011-05-11
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: o zmianie ustawy o bezpieczeństwie imprez masowych oraz niektórych innych ustaw
  • data uchwalenia: 2011-08-31
  • adres publikacyjny: Dz.U. Nr 217, poz. 1280

4280

nożnej, sąd orzeka środek karny zakazu wstępu na imprezę masową na okres od
2 do 6 lat.
2a. W przypadku powtórnego skazania sprawcy za wykroczenie określone w
ust. 2 sąd orzeka środek karny w postaci dożywotniego zakazu wstępu na
imprezę masową.
3. rodek, o którym mowa w ust. 2, połączony jest z obowiązkiem osobistego
stawiennictwa, w jednostce organizacyjnej Policji lub miejscu określonym
przez właściwego, ze względu na miejsce zamieszkania osoby ukaranej,
komendanta powiatowego (rejonowego, miejskiego) Policji, w czasie trwania
masowej imprezy sportowej, w tym meczu piłki nożnej. Obowiązek osobistego
stawiennictwa musi być realizowany w przedziale czasowym od rozpoczęcia
trwania masowej imprezy sportowej i najpóźniej do połowy czasu trwania tej
imprezy. W przypadku odbywania masowej imprezy sportowej poza granicami
kraju osoby wobec których zastosowano obowiązek osobistego stawiennictwa
dodatkowo zobowiązani są do zdeponowania paszportu lub dowodu osobistego
na czas trwania tej imprezy.
§ 3a. Dożywotni zakaz wstępu na imprezę masową może być połączony z
obowiązkiem, o którym mowa w ust. 3.
4. Sąd, orzekając środek karny, o którym mowa w ust. 2, określa rodzaje
masowych imprez sportowych lub meczów piłki nożnej, w czasie trwania
których ukarany jest obowiązany do osobistego stawiennictwa w jednostce
Policji, w tym określa: nazwy dyscyplin sportowych, nazwy klubów
sportowych oraz zakres terytorialny obowiązywania orzeczonego środka.
4a. W przypadku, o którym mowa w ust. 3a sąd, orzekając dożywotni zakaz
wstępu na imprezę masową określa rodzaje imprez masowych, w czasie trwania
których skazany jest obowiązany do osobistego stawiennictwa w jednostce
Policji, w tym nazwy dyscyplin sportowych, nazwy klubów sportowych oraz
zakres terytorialny obowiązywania orzeczonego środka.”
4

7) Po art. 65 dodaje się art. 65a i 65b w brzmieniu
„Art. 65a. 1. Zabrania się używania wszelkich materiałów pirotechnicznych
podczas sportowej imprezy masowej, jednakże dopuszczalne jest używanie rac
oświetleniowych i flar sygnalizacyjnych po złożeniu pisemnego wniosku przez
organizacji kibicowskiej o możliwość używania tych materiałów podczas
sportowej imprezy masowej oraz po uprzednim zdeponowaniu kwoty 20. 000
zł. na rachunku bankowym klubu sportowego w terminie 7 dni przed
rozpoczęciem sportowej imprezy masowej tytułem pokrycia ewentualnych
szkód wyrządzonych używaniem wskazanych materiałów pirotechnicznych.
2. W przypadku bezpiecznego przebiegu sportowej imprezy masowej kwota ta
zwracana jest wpłacającemu w terminie 3 dni po zakończeniu sportowej
imprezy masowej.
3. Wniosek o którym mowa w ust. 1 zawiera dane wnioskodawcy, propozycję
obszaru gdzie wyłącznie możliwe będzie używanie materiałów
pirotechnicznych, rodzaj tych materiałów, przy czym dopuszczalne jest tylko
używanie rac oświetleniowych oraz flar sygnalizacyjnych, wskazanie ilości
tych materiałów, osób pełnoletnich które będą odpowiedzialne za
zabezpieczenie, wniesienie na teren stadionu oraz użycie tych materiałów
pirotechnicznych.
3. Naruszenie obowiązku o którym mowa w ust. 1 i ust. 2 skutkuje przepadkiem
zdeponowanej kwoty oraz zakazem używania flar sygnalizacyjnych i rac
oświetleniowych na okres 2 lat.

Art. 65b 1. Klub sportowy zapewnia działającemu przy klubie sportowym
wydzielenie określonego sektora stadionu w którym członkowie organizacji
kibicowskiej mogą dystrybuować bilety na ten sektor. Wpływy finansowe za
bilety zostają zdeponowane na rachunku bankowym klubu sportowego do
końca rozgrywek w sezonie. W przypadku zapewnienia bezpieczeństwa
podczas sportowych imprez masowych w trakcie całego sezonu, organizacje
kibicowskiej otrzymuje od klubu sportowego prowizje od sprzedanych biletów.

5
2. Wysokość prowizji oraz sposób zapewnienia przez członków organizacji
kibicowskiej bezpieczeństwa w tym sektorze, a także inne dodatkowe
postanowienia określa odrębna umowa o współpracy zawarta pomiędzy klubem
sportowym a klubem kibica. Umowa o współpracę zawierana jest co rok i
obejmuje określony sezon sportowy.


Art. 2.
W ustawie z dnia 6 czerwca 1997 r. Kodeks karny (Dz. U. 88, poz. 553 z późn.
zm.) wprowadza się następujące zmiany:

1) W art. 39 po pkt. 2c dodaje się pkt 2ca w brzmieniu:
„2ca. dożywotni zakaz wstępu na imprezę masową;”;

2) Art. 41b otrzymuje brzmienie:
„Art. 41b. § 1. Sąd może orzec, a w przypadkach wskazanych w ustawie
orzeka, zakaz wstępu na imprezę masową albo dożywotni zakaz wstępu na
imprezę masową, jeżeli przy popełnieniu przestępstwa zachowanie sprawcy
wskazuje, że jego udział w imprezach masowych zagraża istotnym dobrom
chronionym prawem.
§ 2. Zakaz wstępu na imprezę masową jest połączony z obowiązkiem
osobistego stawiennictwa w jednostce organizacyjnej Policji lub w miejscu
określonym przez właściwego, ze względu na miejsce zamieszkania osoby
skazanej, komendanta powiatowego (rejonowego, miejskiego) Policji, w czasie
trwania imprezy masowej. Obowiązek osobistego stawiennictwa musi być
realizowany w przedziale czasowym od rozpoczęcia trwania masowej imprezy
sportowej i najpóźniej do połowy czasu trwania tej imprezy. W przypadku
odbywania masowej imprezy sportowej poza granicami kraju osoby wobec
których zastosowano obowiązek osobistego stawiennictwa dodatkowo
zobowiązani są do zdeponowania paszportu lub dowodu osobistego na czas
trwania tej imprezy.

6
§ 2a. Dożywotni zakaz wstępu na imprezę masową może być połączony z
obowiązkiem, o którym mowa w § 2.
§ 3. Sąd, orzekając zakaz wstępu na imprezę masową, określa rodzaje imprez
masowych, w czasie trwania których skazany jest obowiązany do osobistego
stawiennictwa w jednostce Policji, w tym nazwy dyscyplin sportowych, nazwy
klubów sportowych oraz zakres terytorialny obowiązywania orzeczonego
środka.
§ 3a. W przypadku, o którym mowa w § 2a sąd, orzekając dożywotni zakaz
wstępu na imprezę masową określa rodzaje imprez masowych, w czasie trwania
których skazany jest obowiązany do osobistego stawiennictwa w jednostce
Policji, w tym nazwy dyscyplin sportowych, nazwy klubów sportowych oraz
zakres terytorialny obowiązywania orzeczonego środka.
§ 4. Zakaz wstępu na imprezę masową oraz dożywotni zakaz wstępu na
imprezę masową dotyczy również meczu piłki nożnej rozgrywanego przez
polską kadrę narodową i polski klub sportowy poza terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej.”;
§ 5. W szczególnie uzasadnionych przypadkach, a zwłaszcza w skutek
pozytywnej postawy skazanego Sąd może złagodzić zakaz wstępu na imprezę
masową oraz dożywotni zakaz wstępu na imprezę masową poprzez zmianę jego
części na prace społeczne. Złagodzenie zakazu wstępu na imprezę masową
może być dokonane dopiero po upływie połowy okresu na jaki zakaz ten został
orzeczony, zaś dożywotni zakaz wstępu na imprezę masową może zostać
czasowo zmieniony dopiero po upływie 6 lat od jego orzeczenia.

3) W art. 43 § 1otrzymuje brzmienie:
„§ 1. Jeżeli ustawa nie stanowi inaczej, pozbawienie praw publicznych oraz
zakazy i nakaz wymienione w art. 39 pkt 2, 2d, 2e i 3 orzeka się w latach, od
roku do lat 10, zakazy oraz obowiązek wymienione w art. 39 pkt 2a i 2b orzeka
się w latach, od roku do lat 15, zakaz wymieniony w art. 39 pkt 2c orzeka się w
latach, od lat 2 do 6, a zakaz wymieniony w art. 39 pkt 2ca orzeka się
dożywotnio.”;

7
4) w art. 263 dodaje się § 5 w brzmieniu:
„§ 5. Kto wbrew przepisom ustawy posiada broń niebędącą bronią palną w
miejscu publicznym,
podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pobawienia wolności
do lat 2.”.

Art. 3.
W ustawie z dnia 21 maja 1999 r. o broni i amunicji (tekst jedn.: Dz. U. z 2004 r.,
Nr 52, poz. 525 ze zm.) wprowadza się następujące zmiany:

1) Art. 2 otrzymuje brzmienie:
„Art. 2. 1. Poza przypadkami określonymi w ustawie nabywanie, posiadanie oraz
zbywanie broni i amunicji jest zabronione, z zastrzeżeniem ust. 2.
2. W odniesieniu do broni białej, o której mowa w art. 4 ust. 1 pkt 4 lit. a tiret piąty,
zabronione jest jedynie jej posiadanie w miejscu publicznym. Dozwolone jest
posiadanie takiej broni w miejscu publicznym, jeżeli okoliczności wskazują, że jest to
uzasadnione realizacją celu zgodnego z prawem.”;

2) W art. 4 ust. 1 pkt 4 lit. a dodaje się tiret piąty w brzmieniu:

„- wszelkich innych przedmiotów mających charakter broni ofensywnej, z
wyjątkiem noży o jednej krawędzi roboczej i długości ostrza poniżej 8 cm,”.

Art. 4.
Ustawa wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.








8
strony : 1 . [ 2 ] . 3 ... 5

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: