Rządowy projekt ustawy o weteranach działań poza granicami państwa
projekt dotyczy ustanowienia Dnia Weterana Działań poza Granicami Państwa i określa jego status, uprawnienia, zasady i warunki korzystania z uprawnień
- Kadencja sejmu: 6
- Nr druku: 3754
- Data wpłynięcia: 2010-12-23
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: o weteranach działań poza granicami państwa
- data uchwalenia: 2011-08-19
- adres publikacyjny: Dz.U. Nr 205, poz. 1203
3754-001
PROJEKT GRAFICZNY
ODZNAKI HONOROWEJ ZA „ZA ZASŁUGI W DZIAŁANIACH POZA GRANICAMI
RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ”
3
UZASADNIENIE
Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i
Administracji w sprawie
nadania Odznaki Honorowej „Za zasługi w działaniach poza granicami Rzeczypospolitej
Polskiej”, jest realizacją delegacji ustawowej zawartej w art. 17 ust. 2 ustawy z
dnia…………… o weteranach działań poza granicami państwa.
Potrzeba wprowadzenia takich regulacji wynika przede wszystkim z potrzeby
stworzenia możliwości uhonorowania zasług dokonanych przez funkcjonariuszy podczas
działań poza granicami państwa.
W związku z coraz większym zaangażowaniem służb mundurowych podległych
Ministrowi Spraw Wewnętrznych i Administracji w misje pokojowe i stabilizacyjne poza
granicami kraju, zaistniała potrzeba wprowadzenia nowych form wyróżnienia i
uhonorowania funkcjonariuszy tych służb.
Wprowadzenie Odznaki Honorowej „Za zasługi w działaniach poza granicami
Rzeczypospolitej Polskiej” będzie formą uhonorowania weteranów - funkcjonariuszy i
weteranów poszkodowanych – funkcjonariuszy, którzy wykazali się szczególnymi
zasługami ze względu na charakter wykonywanych zadań i warunki ich wykonania. W
ramach zadań realizowanych przeciwko aktom terroryzmu lub podczas wykonywania
zadań poza granicami kraju.
Prawo do nadawania Odznaki Honorowej „Za zasługi w działaniach poza
granicami Rzeczypospolitej Polskiej” będzie przysługiwało Ministrowi Spraw
Wewnętrznych i Administracji.
Przedmiotowy projekt rozporządzenia zostanie zamieszczony w Biuletynie
Informacji Publicznej na stronie internetowej Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i
Administracji, zgodnie z art. 5 ustawy z dnia 7 lipca 2005 r. o działalności lobbingowej w
procesie stanowienia prawa (Dz. U. z 2005 r. Nr 169, poz. 1414, z 2009 r. Nr 42,
poz. 337).
4
WSTĘPNA OPINIA O ZGODNOŚCI PROJEKTU
Z PRAWEM UNII EUROPEJSKIEJ
Na podstawie § 10 ust. 7 uchwały nr 49 Rady Ministrów z dnia 19 marca 2002r.
− Regulamin pracy Rady Ministrów (M. P. Nr 13, poz. 221 i Nr 30, poz. 482, z 2004 r. Nr
42, poz. 734, z 2005 r. Nr 55, poz. 757, z 2006 r. Nr 40, poz. 439 oraz z 2009 r. Nr 20,
poz. 246) przedstawia się następującą opinię:
Projekt rozporządzenia nie jest objęty prawem Unii Europejskiej
OCENA SKUTKÓW REGULACJI
1. Podmioty, na które oddziałuje projektowana regulacja
Projektowana regulacja będzie oddziaływać na weteranów-funkcjonariuszy i
weteranów poszkodowanych–funkcjonariuszy, którzy wykazali się szczególnymi
zasługami ze względu na charakter wykonywanych zadań i warunki ich wykonania,
2. Zakres przeprowadzonych konsultacji społecznych
Zakres projektowanych rozwiązań nie wymaga przeprowadzenia konsultacji
społecznych.
3. Wpływ regulacji na sektor finansów publicznych, w tym budżet państwa
i budżety jednostek samorządu terytorialnego
Wejście w życie przedmiotowej regulacji nie spowoduje skutków finansowych dla
budżetu państwa . Wprawdzie koszty wejścia w życie rozporządzenia są trudne do
oszacowania, z uwagi na fakt, iż nie da się przewidzieć i określić liczby osób, które
wykażą się w sposób szczególny w toku realizowanych zadań służbowych. Nie mniej
jednak zważywszy, że koszt jednostkowy wykonania odznaki wyniesie ok. 15 zł, zakłada
się, iż koszty związane z wejściem w życie projektowanego rozporządzenia zostaną
sfinansowane z budżetu państwa, z części 42, sprawy wewnętrzne ze środków
pozostających w dyspozycji Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji.
5
4. Wpływ na rynek pracy
Zakłada się, iż wejście w życie projektowanej regulacji w sposób bezpośredni nie
będzie miało wpływu na rynek pracy.
5. Wpływ regulacji na konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym
na funkcjonowanie przedsiębiorstw oraz sytuację i rozwój regionów
Zakłada się, iż projektowana regulacja nie będzie miała bezpośredniego wpływu
na konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym na funkcjonowanie
przedsiębiorstw oraz sytuację i rozwój regionów.
01/10rch
6
PROJEKT
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA OBRONY NARODOWEJ
z dnia …………….
w sprawie umundurowania i wyekwipowania wyjściowego weteranów
poszkodowanych - żołnierzy
Na podstawie art. 18 ust. 3 ustawy z dnia … 2010 r. o weteranach działań poza
granicami państwa (Dz. U. Nr , poz. ), zwanej dalej „ustawą” zarządza się, co
następuje:
§ 1. Rozporządzenie określa normy umundurowania i wyekwipowania wyjściowego
weteranów poszkodowanych-żołnierzy, o których mowa w art. 18 ust. 2 ustawy, oraz
tryb postępowania i organy właściwe w sprawach wydawania umundurowania.
§ 2. 1. Prawo do umundurowania i wyekwipowania wyjściowego powstaje z dniem
uprawomocnienia się decyzji Ministra Obrony Narodowej o przyznaniu żołnierzowi
statusu weterana poszkodowanego.
2. Weteran poszkodowany-żołnierz otrzymuje umundurowanie i wyekwipowanie
wyjściowe
w naturze jednorazowo, bezpłatnie.
3. Weteran poszkodowany-żołnierz o nietypowej budowie ciała ma prawo do
otrzymania umundurowania szytego na miarę.
4. Umundurowanie i wyekwipowanie wyjściowe przechodzi na własność weterana
poszkodowanego-żołnierza z chwilą jego wydania.
§ 3. 1. Organem
właściwym w sprawach wydawania umundurowania i
wyekwipowania wyjściowego jest jednostka budżetowa, na której zaopatrzeniu
mundurowym weteran poszkodowany-żołnierz pozostawał, a w przypadku, gdy
jednostka została zlikwidowana – następca prawny.
2. Prawo do umundurowania i wyekwipowania wyjściowego realizuje się na wniosek
weterana poszkodowanego-żołnierza skierowany do dowódcy jednostki, o której mowa
w ust. 1.
§ 4. 1. Weteran poszkodowany-żołnierz otrzymuje umundurowanie i wyekwipowanie
zgodnie z normami określonymi w zestawach.
2. Normy umundurowania określa załącznik nr 1 do rozporządzenia.
3. Normy wyekwipowania określa załącznik nr 2 do rozporządzenia.
§ 5. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
MINISTER OBRONY NARODOWEJ
Dokumenty związane z tym projektem:
-
3754
› Pobierz plik
-
3754-001
› Pobierz plik
-
3754-002
› Pobierz plik
-
3754-003
› Pobierz plik
-
3754-004
› Pobierz plik
-
3754-005
› Pobierz plik
-
3754-006
› Pobierz plik