Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o ustanowieniu "Programu modernizacji Policji, Straży Granicznej, Państwowej Straży Pożarnej i Biura Ochrony Rządu w latach 2007-2009"
- znowelizowanie przepisów dotyczących czasu obowiązywania ustawy oraz dotyczących kwoty wydatków w poszczególnych latach;
- Kadencja sejmu: 6
- Nr druku: 2061
- Data wpłynięcia: 2009-06-05
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: o zmianie ustawy o ustanowieniu "Programu modernizacji Policji, Straży Granicznej, Państwowej Straży Pożarnej i Biura Ochrony Rządu w latach 2007-2009"
- data uchwalenia: 2009-07-02
- adres publikacyjny: Dz.U. Nr 144, poz. 1174
2061
3. PA STWOWA STRA PO ARNA – 12 500 tys. zł na „Zakup i wymiana sprzętu
transportowego”.
4. BIURO OCHRONY RZ DU – 7 200 tys. zł na „Zakup i wymiana sprzętu
transportowego”.
Przedstawione w załącznikach do projektu ustawy kwoty wydatków w 2009 r.
przeznaczone na realizację poszczególnych przedsięwzięć uwzględniają:
1. Dodatkowe środki na przedsięwzięcia: „Wzmocnienie motywacyjnego systemu
uposażeń” w wysokości 36 895 tys. zł oraz „Zastąpienie funkcjonariuszy
pracownikami cywilnymi” w Straży Granicznej w kwocie 1 935 tys. zł. rodki te
mają na celu dostosowanie wydatków na powyższe przedsięwzięcia do wydatków
przeznaczonych na ten cel w ustawie budżetowej na rok 2009.
Kwota 36 895 tys. zł jest niezbędna na pokrycie skutków zwiększenia kwoty
bazowej stanowiącej podstawę uposażenia funkcjonariuszy w 2008 r. i 2009 r.,
z tego w: Policji – 23 672 tys. zł, Straży Granicznej – 3 614 tys. zł, Państwowej
Straży Pożarnej – 9 042 tys. zł, Biurze Ochrony Rządu – 567 tys. zł. Realizując
założenia zawarte w załączniku nr 4 do nowelizowanej ustawy, Rada Ministrów
rozporządzeniami z dnia 22 grudnia 2008 r. określiła od dnia 1 stycznia 2009 r.
nowe, wyższe wska niki wielokrotności kwoty bazowej, stanowiące przeciętne
uposażenia funkcjonariuszy: Policji – 2,65, Straży Granicznej - 2,67, Państwowej
Straży Pożarnej - 2,59 oraz Biura Ochrony Rządu - 2,76.
Powyższe przeniesienia znalazły odzwierciedlenie w uchwale nr 35/2009 Rady
Ministrów z dnia 18 marca 2009 r. w sprawie przeniesienia wydatków między
przedsięwzięciami realizowanymi w ramach Programu modernizacji…, wydanej na
podstawie art. 4 ust. 3 zmienianej ustawy.
2. W odniesieniu do pozostałych przedsięwzięć, w projekcie uwzględniono zmianę
wydatków w 2009 r., której podstawą były uchwały: nr 176 Rady Ministrów z dnia
2 pa dziernika 2007 r. w sprawie przeniesienia wydatków między przedsięwzięciami
realizowanymi przez Straż Graniczną oraz nr 35/2009 z dnia 18 marca 2009 r.
dokonującej przeniesień między przedsięwzięciami w poszczególnych formacjach,
które wynikały z konieczności sfinansowania niektórych zadań (zobowiązań)
z 2008 r. Niektóre z nich, z uwagi na zmniejszone zasilenia w grudniu 2008 r.,
nie mogły zostać sfinansowane z ubiegłorocznego budżetu. Dotyczyło to
w szczególności sfinansowania w Policji zakupu samochodów oraz w Straży
Granicznej zakupu i wymiany sprzętu oraz systemów teleinformatycznych, w tym
3
rozbudowy infrastruktury Centralnego Węzła Teleinformatycznego.
Ponadto dokonano przeniesienia wydatków w kwocie 3 798 tys. zł, w ramach
przedsięwzięcia „Zakup i wymiana sprzętu oraz systemów teleinformatycznych”,
pomiędzy formacjami, tj. z Państwowej Straży Pożarnej do Straży Granicznej,
w związku z koniecznością dofinansowania budowanego przez SG Systemu
Przetwarzania Danych na potrzeby PSP.
W latach 2007 i 2008 Program realizowany był zgodnie z kwotami ujętymi
w ustawie, z uwzględnieniem przeniesień dokonanych uchwałami Rady Ministrów.
Plan po zmianach w poszczególnych formacjach i przedsięwzięciach przedstawiał
się następująco:
w 2007 r.
w tys. zł
Biuro
Straż
Państwowa
Lp. Nazwa
przedsięwzięcia Policja
Ochrony
Razem
Graniczna
Straż Pożarna
Rządu
Zakup i wymiana sprzętu
1.
119 846
13 092
45 814
2 201
180 953
transportowego
2. Zakup uzbrojenia
8 590
1 207 –
243
10 040
Zakup sprzętu i
3.
1 231
3 760
6 876
210
12 077
wyposażenia specjalnego
Zakup i wymiana sprzętu
4. oraz systemów
108 642
55 146
2 861
566
167 215
teleinformatycznych
Budowa nowych i
5. modernizacja
290 161
14 770
26 620 –
331 551
użytkowanych obiektów
Zakup i modernizacja
6. urządzeń zabezpieczenia
– – –
295
295
techniczno-obronnego
Wzmocnienie
7. motywacyjnego systemu
285 040
47 454
89 736
6 445
428 675
uposażeń funkcjonariuszy
Zastąpienie funkcjonariuszy
8.
55 535
534
2 671 –
58 740
pracownikami cywilnymi
Ogółem
869 045
135 963
174 578
9 960 1 189 546
4
w 2008 r.
w tys. zł
Biuro
Straż
Państwowa
Lp. Nazwa
przedsięwzięcia Policja
Ochrony
Razem
Graniczna
Straż Pożarna
Rządu
Zakup i wymiana sprzętu
1.
259 296
23 672
58 811
9 390
351 169
transportowego
2. Zakup uzbrojenia
23 485
3 599 –
179
27 263
Zakup sprzętu i
3.
109 683
9 776
441
4 800
124 700
wyposażenia specjalnego
Zakup i wymiana sprzętu
4. oraz systemów
151 796
113 348
7 551
1 221
273 916
teleinformatycznych
Budowa nowych i
5. modernizacja
628 658
113 549
35 870 –
778 077
użytkowanych obiektów
Zakup i modernizacja
6. urządzeń zabezpieczenia
29 901 – –
536
30 437
techniczno-obronnego
Wzmocnienie
7. motywacyjnego systemu
584 356
99 864
206 550
13 564
904 334
uposażeń funkcjonariuszy
Zastąpienie
8. funkcjonariuszy
29 542
1 247
7 722 –
38 511
pracownikami cywilnymi
Ogółem
1 816 717
365 055
316 945
29 690 2 528 407
Podkreślić przy tym należy, że w 2008 r., w wyniku ograniczenia zasileń budżetu
pozostającego w dyspozycji ministra właściwego do spraw wewnętrznych, nie
zostały sfinansowane wszystkie zobowiązania zaciągnięte w ramach kwot ujętych
w planie po zmianach. Płatności te zostały zrealizowane na początku 2009 r.
Realizacja przedsięwzięć płacowych, tj. „Wzmocnienie motywacyjnego systemu
uposażeń funkcjonariuszy” i „Zastąpienie funkcjonariuszy pracownikami
cywilnymi” w 2007 r. i 2008 r. spowodowała powstanie skutków przechodzących na
kolejne lata. Mianowicie podwyższenie wska ników wielokrotności uposażeń
funkcjonariuszy w 2007 r. spowodowało powstanie skutków przechodzących na
2008 r. w łącznej wysokości 438 500 tys. zł, z tego: Policja – 291 600 tys. zł, Straż
Graniczna – 48 500 tys. zł, Państwowa Straż Pożarna – 91 800 tys. zł oraz Biuro
Ochrony Rządu – 6 600 tys. zł.
Natomiast w odniesieniu do „ucywilnienia” skutki te wynosiły 164 900 tys. zł,
z tego: Policja – 156 800 tys. zł, SG – 1 700 tys. zł oraz PSP – 6 400 tys. zł.
5
Analogiczne skutki przechodzące powstały na 2009 r. w wyniku realizacji tych
przedsięwzięć w 2008 r. W części dotyczącej wzmocnienia motywacyjnego systemu
uposażeń funkcjonariuszy wynosiły ogółem 938 400 tys. zł, z tego: Policja –
611 900 tys. zł, SG – 101 900 tys. zł, PSP – 210 700 tys. zł, BOR – 13 900 tys. zł.
Kwoty te uwzględniają skutki przechodzące dodatkowego podwyższenia wska nika
wielokrotności uposażeń funkcjonariuszy o 0,14, które wyniosły ogółem
449 200 tys. zł, z tego: Policja – 301 700 tys. zł, SG – 50 200 tys. zł, PSP
– 90 500 tys. zł oraz BOR – 6 800 tys. zł.
Natomiast w części dotyczącej zwiększenia w 2008 r. zatrudnienia pracowników,
w celu zastąpienia części funkcjonariuszy, skutki przechodzące na 2009 r. wyniosły
ogółem 67 400 tys. zł, z tego: Policja – 56 500 tys. zł, SG – 2 400 tys. zł oraz PSP –
8 500 tys. zł.
Przedmiot regulacji nie jest objęty zakresem prawa Unii Europejskiej.
Projekt ustawy, zgodnie z art. 5 ustawy z dnia 7 lipca 2005 r. o działalności
lobbingowej w procesie stanowienia prawa (Dz. U. Nr 169, poz. 1414 oraz z 2009 r.
Nr 42, poz. 337), został udostępniony w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie
internetowej Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji. aden
z podmiotów nie zgłosił zainteresowania pracami nad projektem.
Projekt ustawy nie wymaga przedstawienia właściwym instytucjom i organom Unii
Europejskiej lub Europejskiemu Bankowi Centralnemu w celu uzyskania opinii,
dokonania konsultacji albo uzgodnienia.
Projekt ustawy nie zawiera przepisów technicznych, wobec czego nie podlega
notyfikacji zgodnie z trybem przewidzianym w przepisach dotyczących sposobu
funkcjonowania krajowego systemu notyfikacji norm i aktów prawnych.
6
OCENA SKUTKÓW REGULACJI
1. Cel wprowadzenia ustawy
Celem regulacji jest zmiana Programu, polegająca na wydłużeniu do 2011 r. okresu
jego realizacji, w związku z koniecznością ograniczenia wydatków budżetowych
w 2009 r.
2. Podmioty, na które będzie oddziaływać projektowany akt prawny
Nowelizacja ustawy umożliwi pełną realizację w latach 2009 – 2011 przedsięwzięć
przewidzianych w Programie na 2009 r. W szczególności dotyczy to wymiany
środków transportowych oraz systemów teleinformatycznych, jak również
modernizacji obiektów i tym samym zwiększy skuteczność działania służb porządku
i bezpieczeństwa publicznego podległych ministrowi właściwemu do spraw
wewnętrznych (Policji, Straży Granicznej, Biura Ochrony Rządu i Państwowej
Straży Pożarnej). Zakresem podmiotowym oddziaływania regulacji zostaną objęci
również producenci uzbrojenia i wyposażenia specjalnego oraz sprzętu
transportowego, wykorzystywanego przez ww. służby.
3. Konieczność przeprowadzenia konsultacji społecznych
Projekt ustawy nie wymaga konsultacji społecznych ze względu na ograniczony
charakter regulacji.
4. Wpływ regulacji na sektor finansów publicznych, w tym budżet państwa
i budżety jednostek samorządu terytorialnego
Na realizację przedsięwzięć objętych Programem w latach 2007 – 2009 zakładano
wydatki służb podległych ministrowi właściwemu do spraw wewnętrznych na
łączną kwotę 6 301 058 tys. zł, w tym: w 2007 r. – 1 189 546 tys. zł, w 2008 r. –
2 528 407 tys. zł oraz w 2009 r. – 2 583 105 tys. zł. W związku z ograniczeniem
wydatków na realizację Programu w 2009 r. zachodzi konieczność przeniesienia
części zadań i wydatków na 2010 r. i 2011 r., na łączną kwotę 593 504 tys. zł,
z tego:
Policja
–
421 987 tys. zł, Straż Graniczna – 61
855
tys.
zł,
BOR – 18 757 tys. zł, PSP – 90 905 tys. zł (w tym: cz. 42 – 6 124 tys. zł, cz. 85 –
59 581 tys. zł oraz rezerwa celowa poz. 43 – 25 200 tys. zł).
Wejście w życie ustawy nie spowoduje dodatkowych skutków finansowych
(tj. zwiększenia ogólnej kwoty wydatków Programu), lecz jedynie przesunięcie
z 2009 r. wydatków na lata 2010 i 2011.
7
transportowego”.
4. BIURO OCHRONY RZ DU – 7 200 tys. zł na „Zakup i wymiana sprzętu
transportowego”.
Przedstawione w załącznikach do projektu ustawy kwoty wydatków w 2009 r.
przeznaczone na realizację poszczególnych przedsięwzięć uwzględniają:
1. Dodatkowe środki na przedsięwzięcia: „Wzmocnienie motywacyjnego systemu
uposażeń” w wysokości 36 895 tys. zł oraz „Zastąpienie funkcjonariuszy
pracownikami cywilnymi” w Straży Granicznej w kwocie 1 935 tys. zł. rodki te
mają na celu dostosowanie wydatków na powyższe przedsięwzięcia do wydatków
przeznaczonych na ten cel w ustawie budżetowej na rok 2009.
Kwota 36 895 tys. zł jest niezbędna na pokrycie skutków zwiększenia kwoty
bazowej stanowiącej podstawę uposażenia funkcjonariuszy w 2008 r. i 2009 r.,
z tego w: Policji – 23 672 tys. zł, Straży Granicznej – 3 614 tys. zł, Państwowej
Straży Pożarnej – 9 042 tys. zł, Biurze Ochrony Rządu – 567 tys. zł. Realizując
założenia zawarte w załączniku nr 4 do nowelizowanej ustawy, Rada Ministrów
rozporządzeniami z dnia 22 grudnia 2008 r. określiła od dnia 1 stycznia 2009 r.
nowe, wyższe wska niki wielokrotności kwoty bazowej, stanowiące przeciętne
uposażenia funkcjonariuszy: Policji – 2,65, Straży Granicznej - 2,67, Państwowej
Straży Pożarnej - 2,59 oraz Biura Ochrony Rządu - 2,76.
Powyższe przeniesienia znalazły odzwierciedlenie w uchwale nr 35/2009 Rady
Ministrów z dnia 18 marca 2009 r. w sprawie przeniesienia wydatków między
przedsięwzięciami realizowanymi w ramach Programu modernizacji…, wydanej na
podstawie art. 4 ust. 3 zmienianej ustawy.
2. W odniesieniu do pozostałych przedsięwzięć, w projekcie uwzględniono zmianę
wydatków w 2009 r., której podstawą były uchwały: nr 176 Rady Ministrów z dnia
2 pa dziernika 2007 r. w sprawie przeniesienia wydatków między przedsięwzięciami
realizowanymi przez Straż Graniczną oraz nr 35/2009 z dnia 18 marca 2009 r.
dokonującej przeniesień między przedsięwzięciami w poszczególnych formacjach,
które wynikały z konieczności sfinansowania niektórych zadań (zobowiązań)
z 2008 r. Niektóre z nich, z uwagi na zmniejszone zasilenia w grudniu 2008 r.,
nie mogły zostać sfinansowane z ubiegłorocznego budżetu. Dotyczyło to
w szczególności sfinansowania w Policji zakupu samochodów oraz w Straży
Granicznej zakupu i wymiany sprzętu oraz systemów teleinformatycznych, w tym
3
rozbudowy infrastruktury Centralnego Węzła Teleinformatycznego.
Ponadto dokonano przeniesienia wydatków w kwocie 3 798 tys. zł, w ramach
przedsięwzięcia „Zakup i wymiana sprzętu oraz systemów teleinformatycznych”,
pomiędzy formacjami, tj. z Państwowej Straży Pożarnej do Straży Granicznej,
w związku z koniecznością dofinansowania budowanego przez SG Systemu
Przetwarzania Danych na potrzeby PSP.
W latach 2007 i 2008 Program realizowany był zgodnie z kwotami ujętymi
w ustawie, z uwzględnieniem przeniesień dokonanych uchwałami Rady Ministrów.
Plan po zmianach w poszczególnych formacjach i przedsięwzięciach przedstawiał
się następująco:
w 2007 r.
w tys. zł
Biuro
Straż
Państwowa
Lp. Nazwa
przedsięwzięcia Policja
Ochrony
Razem
Graniczna
Straż Pożarna
Rządu
Zakup i wymiana sprzętu
1.
119 846
13 092
45 814
2 201
180 953
transportowego
2. Zakup uzbrojenia
8 590
1 207 –
243
10 040
Zakup sprzętu i
3.
1 231
3 760
6 876
210
12 077
wyposażenia specjalnego
Zakup i wymiana sprzętu
4. oraz systemów
108 642
55 146
2 861
566
167 215
teleinformatycznych
Budowa nowych i
5. modernizacja
290 161
14 770
26 620 –
331 551
użytkowanych obiektów
Zakup i modernizacja
6. urządzeń zabezpieczenia
– – –
295
295
techniczno-obronnego
Wzmocnienie
7. motywacyjnego systemu
285 040
47 454
89 736
6 445
428 675
uposażeń funkcjonariuszy
Zastąpienie funkcjonariuszy
8.
55 535
534
2 671 –
58 740
pracownikami cywilnymi
Ogółem
869 045
135 963
174 578
9 960 1 189 546
4
w 2008 r.
w tys. zł
Biuro
Straż
Państwowa
Lp. Nazwa
przedsięwzięcia Policja
Ochrony
Razem
Graniczna
Straż Pożarna
Rządu
Zakup i wymiana sprzętu
1.
259 296
23 672
58 811
9 390
351 169
transportowego
2. Zakup uzbrojenia
23 485
3 599 –
179
27 263
Zakup sprzętu i
3.
109 683
9 776
441
4 800
124 700
wyposażenia specjalnego
Zakup i wymiana sprzętu
4. oraz systemów
151 796
113 348
7 551
1 221
273 916
teleinformatycznych
Budowa nowych i
5. modernizacja
628 658
113 549
35 870 –
778 077
użytkowanych obiektów
Zakup i modernizacja
6. urządzeń zabezpieczenia
29 901 – –
536
30 437
techniczno-obronnego
Wzmocnienie
7. motywacyjnego systemu
584 356
99 864
206 550
13 564
904 334
uposażeń funkcjonariuszy
Zastąpienie
8. funkcjonariuszy
29 542
1 247
7 722 –
38 511
pracownikami cywilnymi
Ogółem
1 816 717
365 055
316 945
29 690 2 528 407
Podkreślić przy tym należy, że w 2008 r., w wyniku ograniczenia zasileń budżetu
pozostającego w dyspozycji ministra właściwego do spraw wewnętrznych, nie
zostały sfinansowane wszystkie zobowiązania zaciągnięte w ramach kwot ujętych
w planie po zmianach. Płatności te zostały zrealizowane na początku 2009 r.
Realizacja przedsięwzięć płacowych, tj. „Wzmocnienie motywacyjnego systemu
uposażeń funkcjonariuszy” i „Zastąpienie funkcjonariuszy pracownikami
cywilnymi” w 2007 r. i 2008 r. spowodowała powstanie skutków przechodzących na
kolejne lata. Mianowicie podwyższenie wska ników wielokrotności uposażeń
funkcjonariuszy w 2007 r. spowodowało powstanie skutków przechodzących na
2008 r. w łącznej wysokości 438 500 tys. zł, z tego: Policja – 291 600 tys. zł, Straż
Graniczna – 48 500 tys. zł, Państwowa Straż Pożarna – 91 800 tys. zł oraz Biuro
Ochrony Rządu – 6 600 tys. zł.
Natomiast w odniesieniu do „ucywilnienia” skutki te wynosiły 164 900 tys. zł,
z tego: Policja – 156 800 tys. zł, SG – 1 700 tys. zł oraz PSP – 6 400 tys. zł.
5
Analogiczne skutki przechodzące powstały na 2009 r. w wyniku realizacji tych
przedsięwzięć w 2008 r. W części dotyczącej wzmocnienia motywacyjnego systemu
uposażeń funkcjonariuszy wynosiły ogółem 938 400 tys. zł, z tego: Policja –
611 900 tys. zł, SG – 101 900 tys. zł, PSP – 210 700 tys. zł, BOR – 13 900 tys. zł.
Kwoty te uwzględniają skutki przechodzące dodatkowego podwyższenia wska nika
wielokrotności uposażeń funkcjonariuszy o 0,14, które wyniosły ogółem
449 200 tys. zł, z tego: Policja – 301 700 tys. zł, SG – 50 200 tys. zł, PSP
– 90 500 tys. zł oraz BOR – 6 800 tys. zł.
Natomiast w części dotyczącej zwiększenia w 2008 r. zatrudnienia pracowników,
w celu zastąpienia części funkcjonariuszy, skutki przechodzące na 2009 r. wyniosły
ogółem 67 400 tys. zł, z tego: Policja – 56 500 tys. zł, SG – 2 400 tys. zł oraz PSP –
8 500 tys. zł.
Przedmiot regulacji nie jest objęty zakresem prawa Unii Europejskiej.
Projekt ustawy, zgodnie z art. 5 ustawy z dnia 7 lipca 2005 r. o działalności
lobbingowej w procesie stanowienia prawa (Dz. U. Nr 169, poz. 1414 oraz z 2009 r.
Nr 42, poz. 337), został udostępniony w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie
internetowej Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji. aden
z podmiotów nie zgłosił zainteresowania pracami nad projektem.
Projekt ustawy nie wymaga przedstawienia właściwym instytucjom i organom Unii
Europejskiej lub Europejskiemu Bankowi Centralnemu w celu uzyskania opinii,
dokonania konsultacji albo uzgodnienia.
Projekt ustawy nie zawiera przepisów technicznych, wobec czego nie podlega
notyfikacji zgodnie z trybem przewidzianym w przepisach dotyczących sposobu
funkcjonowania krajowego systemu notyfikacji norm i aktów prawnych.
6
OCENA SKUTKÓW REGULACJI
1. Cel wprowadzenia ustawy
Celem regulacji jest zmiana Programu, polegająca na wydłużeniu do 2011 r. okresu
jego realizacji, w związku z koniecznością ograniczenia wydatków budżetowych
w 2009 r.
2. Podmioty, na które będzie oddziaływać projektowany akt prawny
Nowelizacja ustawy umożliwi pełną realizację w latach 2009 – 2011 przedsięwzięć
przewidzianych w Programie na 2009 r. W szczególności dotyczy to wymiany
środków transportowych oraz systemów teleinformatycznych, jak również
modernizacji obiektów i tym samym zwiększy skuteczność działania służb porządku
i bezpieczeństwa publicznego podległych ministrowi właściwemu do spraw
wewnętrznych (Policji, Straży Granicznej, Biura Ochrony Rządu i Państwowej
Straży Pożarnej). Zakresem podmiotowym oddziaływania regulacji zostaną objęci
również producenci uzbrojenia i wyposażenia specjalnego oraz sprzętu
transportowego, wykorzystywanego przez ww. służby.
3. Konieczność przeprowadzenia konsultacji społecznych
Projekt ustawy nie wymaga konsultacji społecznych ze względu na ograniczony
charakter regulacji.
4. Wpływ regulacji na sektor finansów publicznych, w tym budżet państwa
i budżety jednostek samorządu terytorialnego
Na realizację przedsięwzięć objętych Programem w latach 2007 – 2009 zakładano
wydatki służb podległych ministrowi właściwemu do spraw wewnętrznych na
łączną kwotę 6 301 058 tys. zł, w tym: w 2007 r. – 1 189 546 tys. zł, w 2008 r. –
2 528 407 tys. zł oraz w 2009 r. – 2 583 105 tys. zł. W związku z ograniczeniem
wydatków na realizację Programu w 2009 r. zachodzi konieczność przeniesienia
części zadań i wydatków na 2010 r. i 2011 r., na łączną kwotę 593 504 tys. zł,
z tego:
Policja
–
421 987 tys. zł, Straż Graniczna – 61
855
tys.
zł,
BOR – 18 757 tys. zł, PSP – 90 905 tys. zł (w tym: cz. 42 – 6 124 tys. zł, cz. 85 –
59 581 tys. zł oraz rezerwa celowa poz. 43 – 25 200 tys. zł).
Wejście w życie ustawy nie spowoduje dodatkowych skutków finansowych
(tj. zwiększenia ogólnej kwoty wydatków Programu), lecz jedynie przesunięcie
z 2009 r. wydatków na lata 2010 i 2011.
7
Dokumenty związane z tym projektem:
-
2061
› Pobierz plik