eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej oraz ustawy o podatkach i opłatach lokalnych

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej oraz ustawy o podatkach i opłatach lokalnych

projekt przewiduje dostosowanie polskich przepisów do obowiązujących przepisów wspólnotowych dotyczących pomocy "de minimis" oraz wdrożenie elektronicznego systemu monitorowania pomocy publicznej innej niż w rolnictwie i rybołówstwie tzw. aplikacji SHRIMP oraz aplikacji służącej monitorowaniu pomocy udzielanej w rolnictwie i rybołówstwie

  • Kadencja sejmu: 6
  • Nr druku: 139
  • Data wpłynięcia: 2007-11-12
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: o zmianie ustawy o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej oraz ustawy o podatkach i opłatach lokalnych
  • data uchwalenia: 2008-04-25
  • adres publikacyjny: Dz.U. Nr 93, poz. 585

139-001

3) podstawę prawną udzielonej pomocy;
4) oznaczenie
programu
pomocowego;
5) dzień udzielenia pomocy;
6) firmę albo imię i nazwisko beneficjenta pomocy;
7) identyfikator adresu siedziby albo miejsca zamieszkania beneficjenta pomocy;
8) numer identyfikacji podatkowej (NIP) beneficjenta pomocy;
9) formę prawną beneficjenta pomocy;
10) wielkość beneficjenta pomocy;
11) klasę rodzaju działalności, zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia
20 stycznia 2004 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) (Dz. U. Nr 33
poz. 289 i Nr 165, poz.1727);
12) wartość nominalną pomocy;
13) wartość otrzymanej pomocy;
14) formę pomocy;
15) przeznaczenie pomocy;
16) źródło pochodzenia pomocy;
17) o okresie sprawozdawczym;
18) liczbę beneficjentów;
19) sektor;
20) intensywność pomocy.
§ 3. W sprawozdaniach, o których mowa w § 1 pkt 1 lit. b, podaje się następujące
informacje:
1) nazwę i siedzibę podmiotu udzielającego pomocy;
2) numer identyfikacji podatkowej (NIP) podmiotu udzielającego pomocy;
3) oznaczenie programu pomocowego;
4) podstawę prawną udzielonej pomocy;
5) numer regionu oraz nazwę miejscowości, w której jest zlokalizowana inwestycja;
6) firmę albo imię i nazwisko beneficjenta pomocy;
7) o przedsiębiorcy kontrolującym beneficjenta pomocy;
8) adres siedziby albo miejsca zamieszkania beneficjenta pomocy;
9) wielkość beneficjenta pomocy;
10) klasę rodzaju działalności, zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia

2
20 stycznia 2004 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD);
11) numer identyfikacji podatkowej (NIP) beneficjenta pomocy;
12) rodzaj projektu inwestycyjnego;
13) rodzaj kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą;
14) wartość całkowitych nominalnych kosztów inwestycyjnych;
15) wartość nominalnych i zdyskontowanych kosztów kwalifikujących się do objęcia
pomocą;
16) wartość nominalną pomocy oraz wartość pomocy w przeliczeniu na ekwiwalent
dotacji brutto i netto;
17) dzień udzielenia pomocy;
18) zasady monitorowania i zwrotu pomocy;
19) nazwy wytwarzanych produktów lub świadczonych usług w ramach danego projektu
inwestycyjnego oraz ich oznaczenie według nomenklatury Prodcom lub CPA;
20) planowany termin rozpoczęcia i zakończenia realizacji projektu.
§ 4. W sprawozdaniach, o których mowa w § 1 pkt 1 lit. c, podaje się następujące
informacje:
1) nazwę i siedzibę podmiotu udzielającego pomocy;
2) numer identyfikacji podatkowej (NIP) podmiotu udzielającego pomocy;
3) podstawę prawną udzielonej pomocy;
4) dzień udzielenia pomocy;
5) firmę albo imię i nazwisko beneficjenta pomocy;
6) identyfikator adresu siedziby albo miejsca zamieszkania beneficjenta pomocy;
7) numer identyfikacji podatkowej (NIP) beneficjenta pomocy;
8) formę prawną beneficjenta pomocy;
9) wielkość beneficjenta pomocy;
10) klasę rodzaju działalności, zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia
20 stycznia 2004 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD);
11) wartość nominalną pomocy;
12) wartość pomocy brutto;
13) formę pomocy;
14) źródło pochodzenia pomocy;
15) wskazanie rozporządzenia Komisji dotyczącego pomocy de minimis w rolnictwie lub

3
rybołówstwie;
16) liczbę beneficjentów;
17) o okresie sprawozdawczym.

§ 5. 1. Podmiot udzielający pomocy przekazuje sprawozdania, o których mowa
w § 1 pkt 1:
1) lit. a - za dany rok kalendarzowy, w terminie 30 dni od dnia zakończenia tego
roku kalendarzowego;
2) lit. b - w terminie 7 dni od dnia udzielenia pomocy publicznej;
3) lit. c - za każdy miesiąc roku kalendarzowego, w terminie 20 dni od dnia
zakończenia danego miesiąca.
2. Przepis ust. 1 pkt 1 i 3 stosuje się do informacji, o której mowa w § 1 pkt 5.

§ 6. Wzór formularza sprawozdania, o którym mowa w § 1 pkt 1:
1) lit. a, jest określony w załączniku nr 1 do rozporządzenia;
2) lit. b, jest określony w załączniku nr 2 do rozporządzenia;
3) lit. c, jest określony w załączniku nr 3 do rozporządzenia.

§ 7. Wzór formularza informacji, o której mowa w § 1 pkt 5, jest określony w
załączniku nr 4 do rozporządzenia.

§ 8. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia,
z wyjątkiem § 2 pkt 5 -11 oraz § 4 pkt 4 -10, które wchodzą w życie z dniem 1 stycznia
2009 r.

PREZES RADY MINISTRÓW


4
Załączniki do rozporządzenia
Rady Ministrów
z dnia …...………..2008 r.(…)
Załącznik nr 1
WZÓR
SPRAWOZDANIE O UDZIELONEJ POMOCY PUBLICZNEJ W ROLNICTWIE I RYBOŁÓWSTWIE

I.
Nazwa podmiotu udzielającego pomocy …......................................................
II.
NIP podmiotu udzielającego pomocy …...........................................................
III. Siedziba podmiotu udzielającego pomocy …...................................................
IV. Sprawozdanie za ………. rok

Tabela
Firma albo
Forma
Wartość
Podstawa
Podstawa
Pro-
Dzień
Wielkoś
NIP
Wartość
Źródło
imię i
prawna
Identyfi-
nomi-
Przezna-
Liczba
Intensyw-
prawna –
prawna –
gram
udzie-
ć bene-
benefi-
Klasa
pomocy
Forma
pocho-
Lp
nazwisko
benefi-
kator
nalna
czenie
benefi-
Sektor
ność
informacje
informacje
pomo-
lenia
ficjenta
cjenta
PKD
brutto
pomocy
dzenia
beneficjenta
cjenta
adresu
pomocy
pomocy
cjentów
pomocy
podstawowe
szczegółowe
cowy
pomocy
pomocy
pomocy
(w zł)
pomocy
pomocy
pomocy
(w zł)
1 2a 2b 2c 3a 3b 3c
4
5
6
7
8
9
10
11
12a
12b
13
14
15
16
17
18
1.






















2.






















3.






















4.






















5..

























Dane osoby upoważnionej do przekazywania informacji:

________________________
__________________
_____________________
Imię
i
nazwisko

Stanowisko
służbowe




Data


Dane osoby upoważnionej do kontaktu z Ministerstwem Rolnictwa i Rozwoju Wsi w sprawie informacji i danych zawartych w sprawozdaniu:

________________________
__________________
______________
___________
_____
Imię i nazwisko


Stanowisko służbowe

Telefon



Fax

e-mail


5
Instrukcja sporządzenia sprawozdania
Kolejne pozycje sprawozdania wypełnia się według poniższych wyjaśnień:
I. Nazwa podmiotu udzielającego pomocy - należy podać pełną nazwę podmiotu
udzielającego pomocy.
II. NIP podmiotu udzielającego pomocy - należy podać numer identyfikacji podatkowej
podmiotu udzielającego pomocy.
III. Siedziba podmiotu udzielającego pomocy - należy podać dokładny adres siedziby
podmiotu udzielającego pomocy.
IV. Sprawozdanie za …….. rok - należy wpisać rok kalendarzowy, za który sporządza się
sprawozdanie.
TABELA
Uwaga: istnieją następujące możliwości łączenia elementów tworzących podstawę prawną
udzielenia pomocy publicznej, które należy wpisać w poszczególne kolumny tabeli w sposób
przedstawiony poniżej.

Podstawa prawna –
Podstawa prawna – informacje szczegółowe
informacje podstawowe
2a
2b
2c
3a
3b
3c
kod ustawy
-
przepis ustawy
-
-
-
przepis aktu
kod ustawy
-
przepis ustawy
akt wykonawczy
-
wykonawczego
przepis aktu
decyzja/uchwała/
kod ustawy
-
przepis ustawy
akt wykonawczy
wykonawczego
umowa – symbol
decyzja/uchwała/
kod ustawy
-
przepis ustawy
-
-
umowa – symbol
przepis aktu
decyzja/uchwała/
kod 9.99
ustawa
przepis ustawy
akt wykonawczy
wykonawczego
umowa – symbol


Kol. 2a Podstawa prawna – informacje podstawowe – jeżeli pomoc publiczna została
udzielona na podstawie aktu normatywnego, należy wpisać właściwy kod wskazujący
odpowiednią podstawę prawną.


Tytuł ustawy
Kod
ustawa budżetowa (na kolejne lata)
1.1
ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa
1.2
(Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60, z późn. zm.)
ustawa z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych
1.3
(Dz. U. z 2000 r. Nr 54, poz. 654, z późn. zm.)
ustawa z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych
1.4
(Dz. U. z 2000 r. Nr 14, poz. 176, z późn. zm.)
ustawa z dnia 8 października 2004 r. o zasadach finansowania nauki
1.5
(Dz. U. Nr 238, poz. 2390, z późn. zm.)
ustawa z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz
1.6
zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. Nr 123, poz. 776, z późn. zm.)

6
strony : 1 ... 7 . [ 8 ] . 9 ... 13

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: