Punkt kontaktowy dla usługodawców i usługobiorców
2010-10-22 12:53
Przeczytaj także: Jaka działalność gospodarcza wymaga koncesji?
Rozporządzenie reguluje utworzenie jednego punktu kontaktowego dla administracji oraz jednego punktu kontaktowego dla usługodawców i usługobiorców. Na marginesie należy dodać, że taki model działania dwóch rodzajów punktów kontaktowych występuje poza Polską m.in. w Niemczech i Belgii.Oba punkty będzie prowadził minister właściwy do spraw gospodarki. Przyjęto, że takie rozwiązanie będzie wystarczające, ponieważ punkty będą funkcjonowały jako strony internetowe, a zainteresowane osoby będą miały nieograniczony i bezpośredni dostęp do publikowanych informacji.
Punkty kontaktowe, zgodnie z rozporządzeniem, będą wykorzystywały w zakresie swojego funkcjonowania środki komunikacji elektronicznej – pocztę elektroniczną oraz stronę internetową.
Punkt kontaktowy dla usługodawców i usługobiorców będzie pełnił przede wszystkich funkcję informacyjną poprzez udzielanie odpowiedzi na napływające, za pomocą specjalnie utworzonej skrzynki poczty elektronicznej, zapytania usługodawców i usługobiorców zarówno w języku polskim, jak i angielskim, oraz gromadzenie, aktualizowanie i udostępnianie informacji na stronie internetowej.
Informacje, które gromadzić i udostępniać będzie punkt kontaktowy dla usługodawców i usługobiorców dotyczyć będą w szczególności: problematyki praw i obowiązków usługodawców i usługobiorców; procedur reklamacyjnych, oraz naprawiania szkody w przypadku sporów; danych szczegółowych dotyczących władz, stowarzyszeń lub organizacji mogących udzielić zainteresowanym szczegółowych informacji a nawet praktycznej pomocy; wymiany informacji z właściwymi organami administracji publicznej i punktem kontaktowym dla administracji.
Podsumowując, utworzenie punktu dla usługodawców i usługobiorców należy ocenić pozytywnie. Dzięki wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej zostanie utworzony system informacji, który ułatwi zainteresowanym podmiotom z kraju i z zagranicy szybsze i bezpośrednie pozyskanie podstawowych informacji o przepisach i urzędach, niezbędnych do prowadzenia działalności gospodarczej. Sprawniejsza wymiana informacji może przynieść poprawę warunków dla prowadzenia działalności gospodarczej.

Przeczytaj także
Najnowsze w dziale Prawo
-
Ostatni dzwonek na wymianę tachografu. Spóźnialskim grożą wysokie mandaty a nawet więzienie
-
Więcej urlopu wypoczynkowego i obowiązków: nowy sposób liczenia stażu pracy od 2026 r.
-
Upadłość konsumencka alternatywą dla firm?
-
Odpowiedzialność pracodawcy i zarządcy budynku podczas nawałnic. Co grozi za zaniedbania?