5 rzeczy, które musisz wiedzieć zanim otworzysz sklep internetowy
2015-10-24 00:22
Przeczytaj także: Jak prowadzić sklep internetowy zgodnie z prawem?
4. Serce każdego e-sklepu
Każdy sklep w sieci musi posiadać swój własny regulamin. Umieszczenie go na stronie internetowej służy regulowaniu praw i obowiązków stron umów sprzedaży zawieranych w e-sklepie. Regulamin powinien jasno określać moment, w którym dochodzi do zawarcia umowy sprzedaży, opisywać jej warunki, terminy, możliwości odstąpienia od niej, informację o prawie do reklamacji wraz z opisem procedury reklamacyjnej, jak również wyszczególnienie przypadków, w których klient nie może skorzystać z prawa do odstąpienia od umowy. Nie należy go kopiować od innego e-sklepu, ponieważ każdy e-sprzedawca ma własną specyfikę działalności. Należy też pamiętać, że w treści regulaminu nie mogą znaleźć się tzw. klauzule niedozwolone, których jest już ponad 6 tysięcy, a których wykaz znajduje się na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Brak rzetelnych informacji w regulaminie jest traktowany jako niespełnienie obowiązku informacyjnego, co w konsekwencji może narazić e-sklep na problemy.
5. Warunki płatności i dostawy
W regulaminie sklepu internetowego klienci muszą być informowani w sposób jasny i klarowny, jakie formy płatności i dostawy mogą wybrać, jak wygląda proces płatności oraz kiedy i w jaki sposób oczekiwany towar zostanie im dostarczony. Pewne zagadnienia regulowane są przez prawo i nie możemy narzucać ich w sposób dowolny klientom, np. niezgodne z prawem będzie pobieranie zawyżonej opłaty za dostawę towaru do klienta.
Przed wystartowaniem e-sklepu, koniecznie należy wziąć pod uwagę powyższe kwestie. Ich zaniedbanie stanowi ryzyko straty pieniędzy i może mieć destruktywny wpływ na prowadzony e-biznes. Kary za nieprzestrzeganie prawa e-commerce mogą być dotkliwe – od finansowych po pozbawienie wolności włącznie. Jeśli zadbamy już o wszystkie kwestie prawne, to koniecznym jest wyróżnienie się na tle konkurencji czyli zaplanowanie i realizacja działań promocyjnych.
1 2
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Bezpłatny poradnik: 4 filary stabilnego e-biznesu, bez marketingowej ściemy. 250+ stron!
-
#ZostańWDomu i przenieś biznes do sieci. Jak (legalnie) otworzyć sklep internetowy?
-
Myślisz o własnym biznesie? Postaw na sklep internetowy
-
Sklep internetowy: obowiązki e-przedsiębiorcy
-
Przejrzysty regulamin sklepu internetowego to podstawa
-
Co zmieniły nowe prawa konsumenta?
-
Regulamin sklepu internetowego twórz z głową
-
Sklep internetowy: nowe obowiązki informacyjne
-
Jak wybrać bramkę płatniczą do sklepu internetowego?
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (2)
-
mystery510 / 2015-10-24 14:05:38
NIE CZYTAJ TEGO PO PROSTU MOŻE CIĘ ZAINTERESOWAĆ Wiele lat pracowałem na etacie i niczego się nie dorobiłem, od roku siedzę w domu i pracuje w internecie, mam dużo więcej niż jakbym wyemigrować np do Niemiec, w internecie każdy możne zarabiać,
ja np działam tutaj: expressgastro pl i nigdy wcześniej nie miałem tyle kasy
[ odpowiedz ] [ cytuj ] -
jeremiasz_kawa / 2015-12-08 13:02:12
Moim zdaniem, najważniejszy jest właśnie regulamin sklepu internetowego. Ważne jest też posiadanie certyfikatu, ponieważ klienci coraz częściej zwracają na to uwagę. Regulamin musi być czytelny i odpowiednio przygotowany. Mam jednak wrażenie, że niektórym e-sklepom przydałby się jakiś audyt regulaminu sklepu internetowego, bo chyba dawno do tej "zakładki" nie zaglądali. Złe terminy, błędy, nieaktualne przepisy. A UOKiK od 2016 roku zapowiada surowe kontrole... http://centrumsprzedawcy.pl/uokik-zapowiada-kontrole-przedsiebiorcow/ Lepiej coś z tym zróbcie. [ odpowiedz ] [ cytuj ]