    From: "Radek " <g...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: zwrot za fakturę korygującą
    Date: Sat, 10 Jan 2004 09:05:06 +0000 (UTC)

    Witam Szanownych grupowiczów,

    Mam taki problem:
    Prowadzę działalność gospodarczą jednoosobową. Kupowałem towar w hurtowni,
    który okazał się nie tym co powinno być. Po półtorej miesiąca hurtownia
    zgodziła się wystawić mi fakturę korygującą za zwrot towaru. Twierdzi jednak,
    że nie może mi wydać pieniędzy, tylko mogę za równowartość kwoty z faktury
    korygującej kupić u nich towary. Mam zatem takie pytanie: czy hurtownia może
    uzalezniać zwrot pieniędzy od tego, czy kupię u nich towar? Czy faktycznie
    nie mogę odebrać pieniędzy? Wydaję mi sie, że nie, ale na 100% pewny nie
    jestem. Jeżeli nie może tak postąpić, to co ja moge zrobić? Czy np wezwać
    Policję, a jeśli tak to na jakiej podstawie? Próby oszustwa, wyłudzenia
    pieniędzy, czy jakiejś innej? W jaki sposób mogę wymusić na hurtowni zwrot
    pieniędzy?

    Pozdrawiam

    Radek Biadoń