  • 11. Data: 2005-02-11 20:40:51
    Temat: Re: zwolniło mnie :(
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    rg wrote:

    > 1.. Zabrania się wnoszenia napojów alkoholowych na teren zakładów pracy,
    > obiektów wymienionych w art. 14 ust. 1 pkt 6, jak również stadionów i innych
    > obiektów, w których odbywają się masowe imprezy sportowe i rozrywkowe, a
    > także obiektów lub miejsc objętych zakazem wnoszenia napojów alkoholowych.
    > 2.. Osoby posiadające przy sobie napoje alkoholowe mają obowiązek
    > przekazania ich do depozytu pod rygorem niewpuszczenia lub usunięcia z
    > terenu obiektów lub miejsc, o których mowa w ust. 1.

    Toteż on to właśnie zrobił - zostawił w depozycie na wartowni...

  • 12. Data: 2005-02-11 20:45:29
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Anducha wrote:

    > KP art. 128 i n. "czas pracy jest to czas w którym pracodawca pozostaje do
    > dyspozycji pracodawcy" IMHO pracownikowi nie wolno jest wyjść
    > w godzinach pracy nawet po suchą bułkę.
    > Przerwa śniadaniowa jest zaliczana do czasu
    > pracy, a więc nie możesz wyjść z pracy.
    > A skoro tak, to w najgorszym razie kierowniki jednak mają rację.

    Formalnie - może i tak. IMHO to był zwykły pretekst - może Zbigniew
    czymś się szefowi naraził?

    Niemniej jednak nie wydaje mi się, żeby SP uznał takie 'naruszenie
    dyscypliny' za stanowiące uzasadniony powód do zwolnienia dyscyplinarnego.

    Szybkie wyjście 'po bułkę' w trakcie przerwy śniadaniowej jest raczej
    normą w zakładach pracy - zwłaszcza tych pozbawionych wewnętrznych
    sklepików/stołówek.