    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: zwolnienie matki na macierzystym cd.
    Date: Sun, 3 Sep 2017 10:49:07 +0200

    Jakiś czas temu pisałem o mojej sprawie - W wyniku "restrykturyzacji"
    Agencja Rynku Rolnego i Agencja Nieruchomości Rolnych została
    przekształcona w Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa.

    Jak zwykle w takich przypadkach postanowiono olać kodeks pracy i
    stosunki zatrudnienia nie rozwiązać tylko wygasić z dniem 31 maja, chyba
    że komuś zaproponują nowe warunki pracy w nowym ośrodku. Postulat
    respektowania ochrony wynikajacej a kodeksu pracy zgłoszony jako
    poprawka w komisji sejmowej został odrzucony jako "bezzasadny".
    Oczywiście w ramach polityki prorodzinnej wszystkie matki na urlopach
    macierzyńskich zostały wygaszone i w ich miejsce w nowym Ośrodku
    Wspierana Rolnictwa zatrudniono nowe osoby. Brak propozycji w pracy w
    nowym Ośrodku minister na piśmie wytłumaczył "brakiem możliwości
    finansowych".

    Po tym wstępie - złożyłem pozew w terminie 14 dni jako pozwanych
    wpisując zarówno byłego pracodawcę - Agencja NIeruchomości Rolnych jaki
    i przyszłego, który zgodnie z ustawą przejmuje rolę poprzedniego zakładu
    Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa.

    Dostałem pismo, że pozew wobec KOWR zodtaje umorzony bo nie ma on
    zdolności prawnej (nie istnieje jeszcze) a wobec byłego pracodawcy
    zostaje przekazany do sądu właściwego.

    Od 1 wrześnie były pracodawca dla odmiany nie istniej, a Kowr już tak.
    Czy wymaga to jakiś działań z mojej strony, czy nowy pracodawca
    automatycznie wchodzi "w buty" byłego zgodnie z art 23 kodeksu pracy.

    Art. 231
    .
    2) § 1. W razie przejścia zakładu pracy lub jego części na innego
    pracodawcę staje się on z mocy prawa stroną w dotychczasowych stosunkach
    pracy, z zastrzeżeniem przepisów § 5.

    § 5. Pracodawca, z dniem przejęcia zakładu pracy lub jego części, jest
    obowiązany zaproponować nowe warunki pracy i płacy pracownikom
    świadczącym dotychczas pracę na innej podstawie niż umowa o pracę oraz
    wskazać
    termin, nie krótszy niż 7 dni, do którego pracownicy mogą złożyć
    oświadczenie
    o przyjęciu lub odmowie przyjęcia proponowanych warunków. W razie
    nieuzgodnienia nowych warunków pracy i płacy dotychczasowy stosunek pracy
    rozwiązuje się z upływem okresu równego okresowi wypowiedzenia, liczonego od
    dnia, w którym pracownik złożył oświadczenie o odmowie przyjęcia
    proponowanych warunków, lub od dnia, do którego mógł złożyć takie
    oświadczenie. Przepis § 4 zdanie drugie stosuje się odpowiednio.

    Shrek