  • 11. Data: 2008-01-07 09:48:50
    Temat: Re: znowu o testamencie
    Od: Klara Bemol <h...@w...pl>

    castrol pisze:

    > Zgadza sie, dziedzicza dzeci zmarlej corki w tym wypadku

    bardzo dziękuję za odpowiedzi i pomoc

  • 12. Data: 2008-01-07 16:06:04
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    > jak rozumiem, gdyby to był testament, to notariusz powinien wezwać na jego
    > otwarcie

    Heh, te amerykańskie filmy :). Notariusz wyda odpis osobie która została
    przez dziadka do tego upowaniona - czyli najprawdopodobniej wnuczce. Odpis
    należy złożyć w sądzie spadku celem otwarcia.

  • 13. Data: 2008-01-07 17:08:25
    Od: Klara Bemol <h...@w...pl>

    William pisze:

    > Heh, te amerykańskie filmy :).

    nie filmy, tylko nie każdy rozumie język prawniczy, szczególnie, jeśli
    nigdy nic nie miał z nim wspólnego

    Notariusz wyda odpis osobie która została
    > przez dziadka do tego upowaniona - czyli najprawdopodobniej wnuczce.
    > Odpis należy złożyć w sądzie spadku celem otwarcia.

    a jeśli jest ona niepełnoletnia, odpis otrzymają jej rodzice?
    czy jest jakiś ustawowy czas na te działania?

  • 14. Data: 2008-01-07 21:46:54
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    > a jeśli jest ona niepełnoletnia, odpis otrzymają jej rodzice?

    Ma mniej niż 12 lat ? IMHO dziadek po spisaniu testamentu powinien kogoś
    powiadomic, że to zrobił i że uczynił zapis, że ta osoba może otrzymać
    wypis. No i podać adres notariusza, numer repetytorium lub datę spisania.

    > czy jest jakiś ustawowy czas na te działania?

    30 lat - potem może nastąpić zasiedzenie.

  • 15. Data: 2008-01-07 22:42:27
    Od: Klara Bemol <h...@w...pl>

    William pisze:

    > Ma mniej niż 12 lat ? IMHO dziadek po spisaniu testamentu powinien kogoś
    > powiadomic, że to zrobił i że uczynił zapis, że ta osoba może otrzymać
    > wypis. No i podać adres notariusza, numer repetytorium lub datę spisania.

    ma 15; chyba wie babcia

    > 30 lat - potem może nastąpić zasiedzenie.

    rozumiem

    dziękuję