  • 11. Data: 2010-05-25 07:43:49
    Temat: Re: zniszczenie posadzki w loggi w wyniku ocieplania budynku
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Posiadaczka loggi poniosła nakłady konieczne na jej uszczelnienie i wykończenie.
    Obecnie posiadaczka ma prawo domagać się przywrócenia stanu lub zwrotu swoich
    uzasadnionych nakładów.

  • 12. Data: 2010-05-25 11:49:10
    Od: "iwona" <i...@f...onet.pl>

    No cóż, widzę, że raczej nic nie wywalczę...
    Aktu notarialnego nie mam, bo to mieszkanie jest własnościowe spółdzielcze a
    nie hipoteczne.
    Co jest w planie tej termomodernizacji nie wiem, ale pewnie rzeczywiscie
    jest jakiś punkt, że przywracają standardowy stan posadzek.
    Standard w spółdzielni jest jak widać niższy niż mój, bo moja terakota na
    pewno standardowa nie jest...
    Jak widać przeinwestowałam tę podłogę na własną odpowiedzialność.
    Wniosek z tego, że jak chcę mieszkać z loggią w terakocie to muszę sobie
    własny dom wybudowć...,
    wtedy: "wolnoć Tomku w swoim domku", a tak to muszę się pogodzić ze stratą i
    z betonowym klepiskiem...

    Bardzo wszystkim dziękuję za żywą reakcję!

    Pozdrawiam
    Iwona

  • 13. Data: 2010-05-29 11:53:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    Trochę OT będzie.

    On Tue, 25 May 2010, iwona wrote:

    > No cóż, widzę, że raczej nic nie wywalczę...
    > Aktu notarialnego nie mam, bo to mieszkanie jest własnościowe spółdzielcze

    Zaraz.
    To Ty *nie masz* mieszkania, tak?
    Masz spółdzielcze własnościowe prawo do mieszkania, jak można sądzić.
    Mieszkanie jest własnością spółdzielni - Ty masz prawo tam *mieszkać*.
    W sposób mocno nieograniczony, włącznie z prawem do sprzedania tego
    prawa do mieszkania... może lepiej: "prawa do zamieszkiwania w tym
    mieszkaniu" :)
    Rzeczywiście - takie prawo niewiele się różni od własnosci.
    Ale..
    Chcesz coś zdemodolować we własności spółdzielni - zapytać wypada
    właściciela (czyli spółdzielnię). Tak, wiem, trudne do przełknięcia,
    byłem najemcą ;P
    Ale właśnie *tak* jest - "właścicielem mieszkania jest spółdzielnia".
    Nadal.

    > a nie hipoteczne.

    ...czyli własnościowe, jak rozumiem.
    Mieszkanie własnościowe, w odróżnieniu od wlasnościowego prawa do
    mieszkania :D
    Akurat kwestii "powierzchni wspólnej" to rzecz jasna nie rozwiązuje,
    więc "w sprawie elewacji" nic by się nie zmieniło. Ale przy okazji
    poruszam sprawę samego mieszkania, tak dla porządku.

    > Standard w spółdzielni jest jak widać niższy niż mój, bo moja terakota na
    > pewno standardowa nie jest...
    > Jak widać przeinwestowałam tę podłogę na własną odpowiedzialność.

    :(

    > Wniosek z tego, że jak chcę mieszkać z loggią w terakocie to muszę sobie
    > własny dom wybudowć...,

    Niekoniecznie.
    Uzyskać pisemną zgodę właściciela na przerobki mieszkania.
    Jak dadzą, to będą mieli zgryz. Ale mogą nie dać, to prawda.

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2010-05-29 13:29:41
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    iwona napisal:
    > chcę mieszkać z loggią w terakocie

    Ale na posiadanie 'golfa w dieslu' zgody spółdzielni już nie potrzebujesz.

    MSPANC ;)

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 15. Data: 2010-05-29 21:22:03
    Od: "iwona" <i...@p...onet.pl>

    A ja słyszałam, że do elewacji to należy balustrada loggi a nie posadzka na
    niej, tyle, że sprawa dotyczyła mieszkania hispotecznego a nie wykupionego
    od spółdzielni...
    Na klatce wisi informacja, że na zabudowę loggi lub na założenie na niej
    kraty to trzeba mieć zgodę, ale o posadzce w loggi i ewentualnej na niej
    terakocie nie ma tam ani słowa!

    Niestety pewnie to nic nie zmienia

    Iwona