  • 1. Data: 2002-03-12 18:35:10
    Temat: znak towarowy i co dalej...
    Od: m...@k...p.lodz.pl

    Witam.
    Mam taka sytuacje:
    na jednej ze swoich stron www uzylem slowa w@p w celach informacyjnych
    (strona zawiera linki do roznych serwisow "wapowskich")
    Od kilku tygodni na konto administratora serwera (gdzie ta strona
    sie znajduje) przychodza
    maile od t...@w...org z informacja ze slowo 'w@p'
    jest zastrzezonym znakiem towarowym i nie wolno go uzywac
    bez wczesniejszego zezwolenia od strony Wap Forum i nakazuja
    zamienic slowo 'w@p' na 'wap'.
    Czy faktycznie zgodnie z polskim prawem nie wolno uzywac
    zastrzezonych znakow towarowych - w tym przypadku slowa 'w@p'
    nawet w celach informacyjnych? Co grozi uzytkownikowi
    (czy wlascicielowi/adminowi serwera) gdy on jednak slowa
    w@p nie zamieni na 'wap' ? Bynajmniej nie chodzi mi o to
    by upracie lamac prawo ale jak sprawa wyglada w/g
    polskiego prawa.
    Eweuntulanie prosz eo kontakt z ludzmi ktorzy dostali
    maile o...@w...org z tematem 'misuse of w@p'
    a dotoczylo to tresci na ich stronach.

    pozdrawiam,
    --
    Marek B.

  • 2. Data: 2002-03-12 19:43:28
    Temat: Re: znak towarowy i co dalej...
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On 12 Mar 2002 m...@k...p.lodz.pl wrote:

    > Czy faktycznie zgodnie z polskim prawem nie wolno uzywac
    > zastrzezonych znakow towarowych - w tym przypadku slowa 'w@p'

    Wolno, wolno. Zabronione jest jedynie używanie go "w sposób zarobkowy lub
    zawodowy" (art. 153-154 ustawy), w szczególności umieszczanie na towarach,
    dokumentach usługowych lub posługiwanie się nim w reklamie. Niech pan
    admin poczyta sobie ustawę prawo przemysłowe z 30 czerwca 2000.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 3. Data: 2002-03-12 21:36:21
    Od: m...@k...p.lodz.pl

    Gwidon S. Naskrent <n...@s...pl> wrote:

> [...]
    > dokumentach usługowych lub posługiwanie się nim w reklamie. Niech pan
    > admin poczyta sobie ustawę prawo przemysłowe z 30 czerwca 2000.

    Hmm.
    I co teraz?
    Autor strony ma cytowac Amerykanskiej firmie fragmenty ustawy? :)
    (i tlumaczyc sie ze nie uzywa slowa zastrzezonego w sposob zarobkowy
    lub zawodowy).
    Ale idzmy dalej:
    Sprawa nie jest chyba taka prosta.
    Wezmy na przyklad firme ktora udostepnia swoj serwis
    internetowy poprzez wap a na stronie www tego serwisu
    jest tresc np. "oto nasze serwisy w@p" i dalej ida linki
    do okreslonych serwisow wap.
    Oczywiscie te serwisy wap na pewno pelna funkcje zarobkowa/komercyjna.
    Czy to jest uzycie "w sposób zarobkowy lub zawodowy" ?
    Mi to przypomina uzycie slowa np "adidasy" w okresleniu
    butow typu lub podobnych do butow firmy Adidas.
    Teraz kwestia w tym czy slowo/nazwa (kotre jest zastrzezonym znakiem
    twarowym) jest jednoczesnie potocznym okresleniem (jak "adidasy",
    "cola", "walkman") czy nie.

    Z ciekawosci pogoglowalem ile (google) ma
    zindexowanych stron ze slowem w@p.. okazuje sie ze ~ 650 tys.
    Dla samej domeny .pl to jest ~ 27 tys.
    Czyżby Wap Forum Ltd. zamierzalo wysylac do wszystkich
    autorow stron informacje o (nad)uzyciu slowa 'w@p'?
    Niektore linki wskazuja na strony duzych polskich serwisow (wp, onet,
    itp.) na ktorych googole znalazl slowo 'w@p' ale po wejsciu na te
    strony okazuje sie ze juz tego slowa nie ma - czyli jednak
    w/w seriwsy zrobily zamiana na 'wap'. Oprocz seriwsow komercyjnych jest
    ocziwsicie cala masa stron zawierajacych to nieszczesne slowo.
    Jak do tej pory zylem w nieswiadomosci ze slowo w@p jest
    potocznym okresleniem pewnej uslugi (taka moda zastapujaca 'a' znakiem
    '@' ze wszystkim co sie wiaze z Internetem). Chyba jednak tak nie
    jest...

    pozdrawiam,
    --