  • 1. Data: 2002-03-12 17:01:44
    Temat: Gdzie zgłoszenie o zlamaniu prawa?
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Witajcie,

    pewna firma (Menel Computer z Katowic) nęka mnie cotygodniowymi
    ofertami swojego badziewiatego sprzętu. Wysyłam im listy z prośbą o
    usunięcie moich danych z ich bazy, ale nie reagują i nadal przysyłają.

    Jak powinna wyglądać procedura postępowania prawnego? Przecież oni są
    ewidentnie przestępcami i łamią prawo.
    --
    Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 2. Data: 2002-03-12 17:43:15
    Temat: Re: Gdzie zgłoszenie o zlamaniu prawa?
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Tue, 12 Mar 2002, Tristan Alder wrote:

    > Jak powinna wyglądać procedura postępowania prawnego? Przecież oni są
    > ewidentnie przestępcami i łamią prawo.

    Jakie konkretnie przestępstwo popełniają spamerzy? Widzę tu co najwyżej
    naruszenie dóbr osobistych.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 3. Data: 2002-03-12 19:20:17
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pięknego Tue, 12 Mar 2002 18:43:15 +0100, "Gwidon S. Naskrent"
    <n...@s...pl> napisałbył:

    >Jakie konkretnie przestępstwo popełniają spamerzy?

    a) Naruszają ustawę o ochronie danych osobowych, gdyż przetwarzają
    moje dane, a ustawa stanowi, że mam prawo do wglądu w nie i poprawy, a
    ja wielokrotnie informowałem Menelów, że rządam usunięcia moich danych
    z ich bazy

    b) nękają mnie częstymi przesyłkami, których nie zamawiałem, a wręcz
    przeciwnie -- wielokrotnie odmawiałem przyjmowania.

    >Widzę tu co najwyżej
    >naruszenie dóbr osobistych.

    A to nie przestępstwo?

  • 4. Data: 2002-03-12 19:36:52
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

> [...]

    > moje dane, a ustawa stanowi, że mam prawo do wglądu w nie i poprawy, a
    > ja wielokrotnie informowałem Menelów, że rządam usunięcia moich danych

    Trzeba było zażądać :)

    Więc na co czekasz? Zgłoś się do prokuratury.

    > b) nękają mnie częstymi przesyłkami, których nie zamawiałem, a wręcz
    > przeciwnie -- wielokrotnie odmawiałem przyjmowania.

    To już na pewno nie jest karalne.

    > A to nie przestępstwo?

    Naruszenie niektórych dóbr osobistych (np. zdrowia) może stanowić
    równocześnie przestępstwo, ale w tym przypadku tak nie jest - jest to
    tylko delikt.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 5. Data: 2002-03-12 20:59:44
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pięknego Tue, 12 Mar 2002 20:36:52 +0100, "Gwidon S. Naskrent"
    <n...@s...pl> napisałbył:

    >Trzeba było zażądać :)

    Szajse, uwsteczniam się :-(
    Bo to od rządu było :-)

    >Więc na co czekasz? Zgłoś się do prokuratury.

    No więc właśnie -- jak?

    >To już na pewno nie jest karalne.

    Ale chyba sąd może zasądzić trzymanie się z daleka ode mnie i nie
    nękanie mnie?

    Poza tym -- dlaczego nie karalne? To jest znęcanie się psychiczne, a
    więc naruszanie mojego zdrowia.

  • 6. Data: 2002-03-13 06:47:37
    Od: "mites3" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
    st...

    > To już na pewno nie jest karalne.

    jak nie karalne - tylko ze karac moze Generalny Inspektor Ochrony Danych
    Osobowych

    > Naruszenie niektórych dóbr osobistych (np. zdrowia) może stanowić
    > równocześnie przestępstwo, ale w tym przypadku tak nie jest - jest to
    > tylko delikt.

    no wlasnie a znecanie psychiczne... (chyba zdrowie psychiczne to tez
    zdrowie)

    pozdr. Rafal

  • 7. Data: 2002-03-13 06:49:50
    Od: "mites3" <m...@p...onet.pl>

    > No więc właśnie -- jak?

    jak najprosciej - idziesz do Prok Rej. najlepiej wlasciwej ze wzgledu na
    Twoje miejsce zamieszkania i prosisz o rozmowe z Prokuratorem (obojetne
    jakim) poniewaz chcesz zglosic przestepstwo - a potem juz sprawa zaczyna
    wlasne zycie (a przynajmniej powinna ze wzgledu na zasade legalizmu jaka
    obowiazuje w prokuraturze)

    pozdr. Rafal