  • 1. Data: 2010-05-09 12:06:47
    Temat: zmuszenie sluzb do odholowania pojazdu
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    mam pytanie

    jest sobie uliczka, niezbyt szeroka, przy tej ulicy jest bazar, z malym
    parkingiem, na calej ulicy obowiazuje zakaz zatrzymywania sie, dodatkowo
    opatrzony tabliczka o mozliwosci odholowania pojazdu za jego
    nieprzestrzeganie

    co jakis czas straz miejsca przyjezdza i wlepia mandaty, niestety jest to
    malo skuteczne, poniewaz samochodow nie ubywa, czy jest jakakolwiek
    mozliwosc wyegzekwowania na strazy czy policji aby skorzystali z mozliwosci
    i odwozili auta nieprzestrzegajace przepisow?

    z weekendu mysle ze byla by z setka samochodow, ale moze skutecznie by to
    podzialalo i zrobilo porzadek na dluzszy czas

    niestety takie parkowanie jest uciazliwe dla mieszkancow poruszajacych sie
    ta ulica i stwarzae niebezpieczne/kolizyjne sytuacje

  • 2. Data: 2010-05-09 17:05:07
    Temat: Re: zmuszenie sluzb do odholowania pojazdu
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    >
    > niestety takie parkowanie jest uciazliwe dla mieszkancow poruszajacych
    > sie ta ulica i stwarzae niebezpieczne/kolizyjne sytuacje

    Prawo o Ruchu Drogowym dość wyraźnie precyzuje, w jakich wypadkach może
    dojść do odholowania pojazdu. Sądzę, że zdaniem funkcjonariuszy wypadki
    takie nei zachodzą. Z mojego doświadczenia wynika, że skuteczność
    odholowywania jest porównywalna ze skutecznością nałożenia mandatu. Już
    sama obawa otrzymania mandatu, jeśli realna, zapobiega parkowaniu.
    Osobiście radziłbym:

    1) sfotografować nieprawidłowo zaparkowane pojazdy, tak by było widać
    numery rejestracyjne;
    2) wezwać Straż Miejską czy Policję i złożyć zawiadomienie oraz
    poinformować ich, że chcesz wiedzieć, jak zostaną ukarani sprawcy (jesteś
    zawiadamiającym w rozumieniu przepisów o postępowaniu w sparwie o
    wykroczenie;
    3) poczekać na skutek.

  • 3. Data: 2010-05-09 19:43:42
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> writes:

> [...]
    > 2) wezwać Straż Miejską czy Policję i złożyć zawiadomienie oraz
    > poinformować ich, że chcesz wiedzieć, jak zostaną ukarani sprawcy

    Gdzie i w jakim trybie złożyć to zawiadomienie? I co zrobić ze
    zdjęciami?

    MJ

  • 4. Data: 2010-05-09 19:52:51
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Gdzie i w jakim trybie złożyć to zawiadomienie? I co zrobić ze
    > zdjęciami?

    Telefonicznie ich wezwać. O zdjęciach powiedzieć i wspomnieć, że je
    przekażesz przełożonym. Chodzi o to, by równo ukarali wszystkich, a nie
    tylko wybranych.

  • 5. Data: 2010-05-09 22:22:33
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Robert Tomasik napisal:
    > Telefonicznie ich wezwać. O zdjęciach powiedzieć i wspomnieć, że je
    > przekażesz przełożonym. Chodzi o to, by równo ukarali wszystkich, a nie
    > tylko wybranych.

    Aha. I lepiej od razu zapewnić sobie świadka na wypadek próby
    doprowadzenia do pionu obywatela "donoszącego", że przypomnę
    historię nieszczęśnika, który próbował zmusić SM do prawidłowego
    parkowania a skończył w kajdankach z oskarżeniem o napaść.
    Wymuszanie na służbach siłowych wykonywania ich obowiązków
    jest, ehm, dość ryzykowne i dlatego lepiej mieć jakieś wsparcie,
    choćby filmujące z bezpiecznej odległości.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 6. Data: 2010-05-10 05:06:24
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

> [...]
    > odholowywania jest porównywalna ze skutecznością nałożenia mandatu. Już
    > sama obawa otrzymania mandatu, jeśli realna, zapobiega parkowaniu.

    no wlasnie w tym problem
    obawa mandatu czy wrecz odholowania nikogo nie ostrasza, parkuja tam co
    weekend w dlugim rzadku na kilkadziesiat aut, straznicy przyjezdzaja, nie
    wiem czy co weekend, ale widze ich czesto, co najweselsze, samochod strazy
    stoi na poczatku kolejki, mija go auto i parkuja na zakazie kilka "pozycji"
    dalej, pelna ignorancja, wleianie mandatow jest nieskuteczne zupelnie,
    dlatego sobie mysle, ze zmasowana akcja holownicza bylaby skuteczniejsza

  • 7. Data: 2010-05-10 09:28:52
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> writes:

    > Telefonicznie ich wezwać. O zdjęciach powiedzieć i wspomnieć, że je
    > przekażesz przełożonym. Chodzi o to, by równo ukarali wszystkich, a
    > nie tylko wybranych.

    Znaczy wystarczy przez telefon z nimi rozmawiac? Nie trzeba na nich
    czekac, osobiscie zglaszac, pisemnie ani nic? I takie telefoniczne
    zgloszenie juz mi daje prawo do pozniejszego informowania sie o
    przebiegu sprawy (bo ze w ogole mozna zglaszac telefonicznie to
    oczywiscie wiem)?

    MJ

  • 8. Data: 2010-05-10 14:21:41
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > zgloszenie juz mi daje prawo do pozniejszego informowania sie o
    > przebiegu sprawy (bo ze w ogole mozna zglaszac telefonicznie to

    Przecież dalej napsiałem, że trzeba poczekać.

  • 9. Data: 2010-05-11 08:06:06
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> writes:

    > Przecież dalej napsiałem, że trzeba poczekać.

    "Poczekac na skutek" - znaczy stac tam kołkiem i czekac az przyjada?

    A jak nie przyjada?

    MJ

  • 10. Data: 2010-05-11 16:01:33
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > "Poczekac na skutek" - znaczy stac tam kołkiem i czekac az przyjada?
    >
    > A jak nie przyjada?

    Zadzwonić drugi raz.