  • 1. Data: 2006-10-04 16:18:33
    Temat: zmiana nazwiska dziecka
    Od: "SK" <s...@a...pl>

    Witam,

    przekopałam google, no i nic !!!Nie znalazłam takiego przypadku, a chodzi
    mianowicie o to, że .......
    małoletnie dziecko (10 lat) nosi nazwisko matki, jednak w papierach w urzędzie
    stanu cywilnego widnieje nazwisko ojca,(czyli ojciec nie jest NN).
    Matka wyszła za mąż za innego mężczyznę i zmieniła nazwisko dziecka na
    nazwisko swojego męża. Czy miała prawo tego dokonać bez zgody ojca dziecka ?

    Pozdrawiam,
    SK

  • 2. Data: 2006-10-04 17:02:12
    Temat: Re: zmiana nazwiska dziecka
    Od: "mfy" <m...@m...pl>

    Użytkownik "SK" <s...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Matka wyszła za mąż za innego mężczyznę i zmieniła nazwisko dziecka na
    > nazwisko swojego męża. Czy miała prawo tego dokonać bez zgody ojca dziecka

    Dziecko po urodzeniu nie dostaje automatycznie nazwiska ojca. Jeśli osoby
    zawieraą małżeństwo, są pytane jakie nazwiska będą nosić po ślubie a jakie
    dzieci.

    Matka miała prawo tego dokonać jeśli ojciec dziecka ma ograniczoną władzę
    rodzicielską lub jest jej pozbawiony.

  • 3. Data: 2006-10-04 18:42:19
    Od: "iza" <i...@e...pl>

> [...]
    > urzędzie
    > stanu cywilnego widnieje nazwisko ojca,(czyli ojciec nie jest NN).

    Zawsze wpisuje się jakieś nazwisko - takie jakie podaje matka. Widziałeś
    kiedyś żeby ktoś w akcie urodzenia miał w miejscu ojciec : NN ? ;-) Nazwisko
    ojca wpisane w akt urodzenia jeszcze nie daje tej osobie żadnych praw do
    dziecka.

  • 4. Data: 2006-10-04 19:43:20
    Od: "mfy" <m...@m...pl>

> [...]
    > kiedyś żeby ktoś w akcie urodzenia miał w miejscu ojciec : NN ? ;-)
    > Nazwisko ojca wpisane w akt urodzenia jeszcze nie daje tej osobie żadnych
    Albo ojciec jest znany i jest na to jakieś potwierdzenie albo wpisuje sie
    "ojciec nieznany" lub coś w tym stylu.
    Co to by było, gdyby matka mogła podać kogokolwiek? np Lech Kaczyśki ;-)

  • 5. Data: 2006-10-04 19:44:35
    Od: "mfy" <m...@m...pl>

    Użytkownik "iza" <i...@e...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > praw do dziecka.
    Albo ojciec jest znany i jest na to jakieś potwierdzenie albo wpisuje sie
    Co to by było, gdyby matka mogła podać kogokolwiek? np Lech Kaczyński ;-)

  • 6. Data: 2006-10-04 20:07:03
    Od: "Idiom" <i...@w...pl>

    Użytkownik "mfy" <m...@m...pl> napisał w wiadomości

    > Albo ojciec jest znany i jest na to jakieś potwierdzenie albo wpisuje sie
    > "ojciec nieznany" lub coś w tym stylu.
    > Co to by było, gdyby matka mogła podać kogokolwiek? np Lech Kaczyński ;-)

    A możesz pisać coś, co byłoby choć odrobinę umocowane w
    rzeczywistości/prawie ?

    Bo jak na razie napisałeś/napisałaś kompletną bzdurę.

    Monika