  • 1. Data: 2006-10-04 14:52:39
    Temat: certyfikaty spozywcze - status prawny
    Od: "Lesio5" <l...@w...pI>

    Proszę o pomoc w ustaleniu, jaki status w polskim prawie mają certyfikaty
    spożywcze:
    - atesty PZH (polskie)
    - atesty NSF (amerykańskie)

    Chodzi o produkty 'foodgrade' - czyli mogące być stosowane w przetwórstwie
    żywności. Środki czyszczące, smarne itp.
    Czy atesty są obligatoryjne (jaki akt prawny), czy zwyczajowe, lecz
    powszechnie uznawane (jak ISO).

    --
    Leszek Grelak - Lesio5
    I thought I was someone else, someone good.

  • 2. Data: 2006-10-04 16:26:52
    Temat: Re: certyfikaty spozywcze - status prawny
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Lesio5 napisał(a):

    > Proszę o pomoc w ustaleniu, jaki status w polskim prawie mają certyfikaty
    > spożywcze:
    > - atesty PZH (polskie)
    > - atesty NSF (amerykańskie)

    Nie wiem co to jest NSF wiem za to, ze obecnie w polskim prawie nie ma
    niczego co nazywa sie "Atestem PZH". PZH wykonuje ocene jakosci
    zdrowotnej wystawiajac ladny na to papierek - "Swiadectwo Jakosci
    Zdrowotnej" - ktore, po za tym, ze optycznie udaje dawny Atest - nie
    jest w zaden sposob wymagane przez prawo.

    Nie znam pojecia "foodgrade".

    j.

    --
    To nie ja głosowałem na PiS.
    http://tinyurl.com/dpuad /kto pierwszy kliknie ten głupi :P/

  • 3. Data: 2006-10-06 07:08:15
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    januszek napisał(a):

    [...]

    Nawiasem mówiąc zajrzałem na strony PZH i okazało się, że obecnie, znak
    "Produkt z atestem PZH" jest produktem PZH sprzedawanym na wolnym rynku:
    http://www.pzh.gov.pl/bezp_produkt/index.html

    j.