  • 1. Data: 2006-10-04 15:51:03
    Temat: Faktura za niezamówioną usługę
    Od: "Boombastic" <b...@N...poczta.onet.pl>

    Witajcie!

    Dostałem fakturę za niezamówiona usługę - dokładnie chodzi o publikację w
    książce telefonicznej. Fakturę wystawiła firma Publikacje Polskiej Telefonii
    Sp. z o.o. Jakiś czas temu pojawiła sie u mnie w firmie osoba z tej spółki
    pod pozorem potwierdzenia danych firmy, ponieważ niby maja obowiązek
    publikowania książek telefonicznych i potrzebują te dane. Niczego nie
    zamawiałem, ani nie podpisywałem.
    Najciekawsze jest to, że na tej fakturze baaardzo małym drukiem jest
    napisane zdanie: Płatność jest dobrowolna. Czyli mam rozumieć, że moge
    sprawę olać. I teraz mam pytanie - co zrobic z ta fakturą? Do kosza? Odesłać
    z "życzeniami"?
    Czy takie postępowanie jest normalne, że firma wysyła takie faktury -
    pułapki? Jest to po prostu łapanie frajerów? Ich infolinia nie działa,
    próbowałem kilka razy sie dodzwonić.

  • 2. Data: 2006-10-04 16:01:34
    Temat: Re: Faktura za niezamówioną usługę
    Od: "pisarczyk" <q...@q...co>

    > Dostałem fakturę za niezamówiona usługę - dokładnie chodzi o publikację w
    > książce telefonicznej. Fakturę wystawiła firma Publikacje Polskiej
    Telefonii
    > Sp. z o.o.
    Coś niedokładnie czytasz. Gdzie tam widzisz słowo "faktura"?

> [...]
    > napisane zdanie: Płatność jest dobrowolna. Czyli mam rozumieć, że moge
    > sprawę olać. I teraz mam pytanie - co zrobic z ta fakturą? Do kosza?
    Przeczytaj wszystko, szczególnie szaro na białym, na odwrocie również.

    > Czy takie postępowanie jest normalne, że firma wysyła takie faktury -
    > pułapki? Jest to po prostu łapanie frajerów? Ich infolinia nie działa,
    > próbowałem kilka razy sie dodzwonić.
    Ponoć pieniądze leżą na ulicy tylko trzeba umieć je podnieść :)

    Pozdrawiam
    Darek

  • 3. Data: 2006-10-04 16:11:22
    Od: "Boombastic" <b...@N...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "pisarczyk" <q...@q...co> napisał w wiadomości
    > Telefonii
    > Coś niedokładnie czytasz. Gdzie tam widzisz słowo "faktura"?
    [cut]

    Słuszna uwaga. Zachowane wszystkie standardowe elementy faktury z numerami,
    sprzedawcą, nabywcą, napis Oryginał, nazwa usługi, kwota netto, VAT i
    brutoo, ba - nawet załączyli wypełniony druczek płatności. Czyli generalnie
    podróbka faktury - nie faktury - okazuje sie to być ich ofertą.
    A czy ty dostałeś takie coś również czy też jesteś powiązany z tą spółka?

  • 4. Data: 2006-10-04 16:28:55
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Boombastic napisał(a):

    > Dostałem fakturę za niezamówiona usługę - dokładnie chodzi o publikację w
    > książce telefonicznej. Fakturę wystawiła firma Publikacje Polskiej Telefonii
    > Sp. z o.o.

    Stara sprawa. Omawiana tu juz kilka razy. Janusz Weiss z Radia Zet tez
    juz to przerabial - krotko: szukaja frajerow, wg Zetki TP podejmie
    dzialania prawne przeciwko tej spolce.

    j.

    --
    To nie ja głosowałem na PiS.
    http://tinyurl.com/dpuad /kto pierwszy kliknie ten głupi :P/

  • 5. Data: 2006-10-04 16:32:05
    Od: "Boombastic" <b...@N...poczta.onet.pl>

    > Stara sprawa. Omawiana tu juz kilka razy. Janusz Weiss z Radia Zet tez
    > juz to przerabial - krotko: szukaja frajerow, wg Zetki TP podejmie
    > dzialania prawne przeciwko tej spolce.

    Dzięki za info.

  • 6. Data: 2006-10-04 17:56:30
    Od: "pisarczyk" <q...@q...co>

    > Słuszna uwaga. Zachowane wszystkie
    wszystkie nie: brak "faktura VAT"

> [...]
    generalnie
    > podróbka faktury - nie faktury - okazuje sie to być ich ofertą.
    tak, dzisiaj, miałem okazję pośmiać się jak żonka mi czytała (ta szarość na
    białym i wielkość czcionki nie na moje oczy)

    > czy też jesteś powiązany z tą spółka?
    a jak bym był to sugerowałbym dokładne czytanie?

    Pozdrawiam
    Darek

  • 7. Data: 2006-10-04 18:40:51
    Od: "Jacek Rakowski [www.goldap.info.pl]" <www#goldap..net>

    > Coś niedokładnie czytasz. Gdzie tam widzisz słowo "faktura"?

    Widziałem podobne pismo. I było słowo faktura. Dosłownie: FAKTURA, a nie
    FAKTURA VAT.

  • 8. Data: 2006-10-04 19:56:27
    Od: "pisarczyk" <q...@q...co>

    palcnąłem się, miało być faktura VAT

    > Widziałem podobne pismo. I było słowo faktura. Dosłownie: FAKTURA, a nie
    > FAKTURA VAT.
    Niezłe, materiał dla skarbówki:
    1. fakturę (nie zaliczkową!) wystawia się w momencie przekazania
    towaru/świadczenia usługi;
    2. niezależnie od prawidłowości wystawienia faktury, skoro już jest
    wystawiona to podatki trzeba zapłacić (mam nadzieję, że wysłali b.dużą
    liczbę egzemplarzy).

    Pozdrawiam
    Darek

  • 9. Data: 2006-10-04 20:21:05
    Od: "Jacek Rakowski [www.goldap.info.pl]" <www#goldap..net>

    > Niezłe, materiał dla skarbówki:
    > 1. fakturę (nie zaliczkową!) wystawia się w momencie przekazania
    > towaru/świadczenia usługi;

    Jelsi już to wystawia sie "fakturę VAT" a nie "fakturę". "Faktura" to prawie
    "faktura VAT" ale prawie robi wielką róznicę :)

    > 2. niezależnie od prawidłowości wystawienia faktury, skoro już jest
    > wystawiona to podatki trzeba zapłacić (mam nadzieję, że wysłali b.dużą
    > liczbę egzemplarzy).

    Wydaje mi sie że wystawienie faktury do niczego nie zobowiazuje. Inaczej
    trzebaby płacić VAT i dochodowy od "faktur proforma" :) A póki co płacimy od
    wystawionych "faktur VAT"

  • 10. Data: 2006-10-04 20:23:54
    Od: "Jacek Rakowski [www.goldap.info.pl]" <www#goldap..net>

    > Widziałem podobne pismo. I było słowo faktura. Dosłownie: FAKTURA, a nie
    > FAKTURA VAT.

    To pismo o ktorym pisze kolega wyżej to zapewne coś takiego:
    http://services.leon.com.pl/~marcin/kt1.jpeg
    http://services.leon.com.pl/~marcin/kt2.jpeg

    Jak znajde te ze słowem "faktura" to linka zapodam.