  • 1. Data: 2003-02-24 11:26:44
    Temat: zmiana cennika oplat
    Od: "Cassandra" <k...@r...pl>

    Witam,

    Mam pewien problem: w sierpniu ubieglego roku dokonalam oplaty za czesne
    wedle wtedy istniejacego "cennika" szkoly, jednak w nastepnym miesiacu
    wysokosc kwoty znaczaco wzrosla. Teraz uczelnia doprasza sie o uiszczenie
    tej roznicy.
    Czy powinnam ja grzecznie zaplacic czy tez szkola powinna poniesc
    konsekwencje swoich zmian w cenniku (w koncu moja wplata nastapila przed
    podwyzka cen za czesne) ?
    Dodam, iz uczelnia nie udostepnia (lub nawet nie posiada) jako takiego
    zapisu w regulaminie oplat, w ktorym moglabym znalezc odpowiedz na moje
    pytanie. Dlatego tez, prosze Was o jakakolwiek pomoc (linki, ustawy, zapisy
    prawne - o ile takie istnieja) oraz sugestie w tej sprawie.

    Pozdrawiam i z gory dziekuje,
    Kamila Byrzynska

  • 2. Data: 2003-02-26 23:04:50
    Temat: Re: zmiana cennika oplat
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    A czy istnieje coś takiego, jak umowa pomiędzy Tobą a szkołą? Ona powinna
    chyba coś takiego normować. Jak nie przewiduje zmiany wysokości czesnego, to
    w ogóle nie mają prawa tego podnosić. Skoroście zawarli umowę na stałą
    kwotę. W ostateczności, jak ta argumentacja do nich nie trafi, to zahaczają
    o kodeks karny (bardzo delikatnie), no bo można założyć, że gdybyś
    wiedziała, że czesne wzrośnie, to byś nie decydowała się na tę szkołę -
    podpada pod oszustwo.

  • 3. Data: 2003-02-27 11:35:05
    Temat: Odp: zmiana cennika oplat
    Od: "Cassandra" <k...@r...pl>

    > A czy istnieje coś takiego, jak umowa pomiędzy Tobą a szkołą? Ona
    > powinna chyba coś takiego normować.

    "Umowa" (regulamin szkoly) zdaje sie, ze istnieje, ale nie jest ogolnie
    dostepna (tzn. jedynym sposobem jest pofatygowanie sie do odpowiedniego
    dzialu w szkole, bo nawet w dziekanacie nie mieli). Jednakze pamietam, iz
    gdy mialam ja poraz pierwszy (i ostatni zreszta) w reku, byl tam zapis
    upowazniajacy uczelnie do zmian kwoty czesnego, wiec "plus" dla nich...
    Zastanawiam sie tylko w jakim czasie musza poinformowac o tych zmianach
    studentow (studiuje tez na innej uczelni i wysokosci oplat - w tym
    ewentualne ich zmiany - podawane są do wiadomości studentów na 3 miesiące
    przed rozpoczęciem kolejnego roku akademickiego). Jesli i tu bylby taki
    zapis to jestem uratowana, gdyz kolejny semestr zaczyna sie w pazdzierniku,
    ja oplacilam czesne w sierpniu a zmian dokonali we wrzesniu :) Co jesli
    takiego zapisu nie ma ??

    Pozdrawiam i dziekuje,
    Kama

  • 4. Data: 2003-02-27 16:47:56
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Mają obowiązek poinformować z takim wyprzedzeniem, jaki termin wypowiedzenia
    jest w umowie. W zasadzie to oni wypowiadają starą umowę i jak się uprzesz,
    to możesz więcej nie zapłacić i odejść z uczelni ze skutkiem prawnym
    wypowiedzenia umowy ze strony szkoły.