  • 1. Data: 2003-08-16 09:38:51
    Temat: zlamanie warunkow umowy, zaleganie z wyplata
    Od: "Kania" <k...@p...onet.pl>

    Witajcie.

    W grudniu zeszlego roku moj maz zawarl z firma X umowe o dzielo. Przedmiotem
    umowy byl serwis WWW.

    Umowa ta przekazuje firmie X serwis na warunkach licencji (czyli bez
    przekazania praw do sprzedazy itp). Firmie X nie wolno modyfikowac produktu
    w zaden sposob. Tylkko moj maz moze wprowadzac zmiany.

    Umowa reguluje rowniez platnosci (30% zaliczki przed rozpoczaceiem prac
    reszta po oddaniu serwisu).

    Umowa dokladnie reguluje warunki oddania serwisu, gwarancji i rekojmi.
    Odbior serwisu odbywa sie w momencie, gdy po zgloszeniu przez mojego meza
    gotowosci do oddania serwisu w ciagu 3 dni roboczych firma X nie zglosi
    zadnych poprawek.

    Jest rowniez punkt mowiacy o tym, ze w razie wprowadzenie jakichkolwiek
    poprawek przez firme X bez wiedzy i zgody mojego meza rekojmia i gwarancje
    automatycznie przestaja obowiazywac.

    A teraz problem.

    Firma X nie wyplacila pelnej zaliczki przed rozpoczeciem prac. Prace
    przedluzaly sie z winy firmy X (nie dostarczala zalozen i materialow). Firma
    X, w obawie przed rezygnacja meza ze wspolpracy, wyplacila mezowi pewna
    kwote w trakcie realizacji serwisu, zeby tylko skonczyl prace.

    W kwietniu 2003 maz zglosil gotowosc do oddania serwisu. Gotowosc do odbioru
    zostala potwierdzona mailowo przez pracownika firmy X. Firma X nie zglosila
    w ciagu 3 dni roboczych poprawek. Moj maz przekazal firmie X plytke CD wraz
    z calym oprogramowaniem (ma na to podpisany papier przez firme X). jednak do
    tej pory firma X nie podpisala odbioru serwisu. Nie wyplacila rowniez reszty
    pieniedzy.

    Moj maz nie ma juz wejscia na serwer firmy X. W trakcie odwiedzin serwisu
    okazalo sie, ze firma X wprowadzala tam swoje poprawki...

    Co mozna zrobic w takiej sytuacji?? Chcialibysmy odzyskac pieniadze, ew.
    chcielibysmy ukarac firme X za zlamanie warunkow uzytkowania serwisu.

    Kania

  • 2. Data: 2003-08-16 10:56:40
    Temat: Re: zlamanie warunkow umowy, zaleganie z wyplata
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Ja bym osobiście zaproponował inne rozwiązanie. Wezwać firmę X do zwrotu
    przekazanych na próbę materiałów (na próbę, bo skoro oficjalnie nie
    odebrali) i zaprzestania używania serwisu. W razie odmowy zawiadomienie do
    organów ścigania o naruszenie praw autorskich.

  • 3. Data: 2003-08-16 13:51:00
    Od: "Kania" <k...@p...onet.pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > odebrali) i zaprzestania używania serwisu. W razie odmowy zawiadomienie do
    > organów ścigania o naruszenie praw autorskich.

    Rozwiazanie calkiem przyzwoie, ale co z ta czescia pieniedzy, ktore firma X
    juz wyplacila mojemu mezowi??

    Kania

  • 4. Data: 2003-08-16 19:56:18
    Od: "Wojciech" <a...@d...com>

    On Sat, 16 Aug 2003 11:38:51 +0200, Kania wrote:

> [...]
    > tej pory firma X nie podpisala odbioru serwisu. Nie wyplacila rowniez reszty

    Czy umowa zakładała jakąś szczególną formę odbioru ?
    jeżeli nie, to moim zdaniem doszło tu do odebrania pracy,

    a więc należy na piśmie (listem poleconym, najlepiej za zwrotnym
    poświadczeniem odbioru) wezwać do zapłaty pełnej kwoty w wyznaczonym
    terminie i jeżeli ta zapłata nie nastąpi iść do sądu.

    Przedtem jednak trzeba bardzo dokładnie przeczytać umowę, żeby się
    upewnić jak strony uregulowały swoje prawa i obowiązki (wtedy będzie
    wiadomo na ile można stosować przepisy ogólne kodeksu cywilnego, a na
    ile trzeba sobie łamać głowę nad tym jak zinterpretować poszczególne
    zapisy umowy)

    Warto przy tym zerknąć nie tylko na część dotyczącą warunków
    wykonania i rozliczenia dzieła, ale także na warunki licencji a w
    szczególności okres jej obowiązywania i zakres uprawnień
    licencjobiorcy.

    --
    Wojciech

  • 5. Data: 2003-08-16 22:27:05
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Potraktować jako zadatek i zgodnie z 394 kc w wypadku niewywiązania się
    przez nich z umowy ulegnie przepadkowi.

  • 6. Data: 2003-08-17 13:21:44
    Od: "Kania" <k...@p...onet.pl>

    "Wojciech" <a...@d...com> wrote in message
    > Czy umowa zakładała jakąś szczególną formę odbioru ?
    > jeżeli nie, to moim zdaniem doszło tu do odebrania pracy,

    Tak, pisemna. Ale odbioru plytki nie da sie porownac do odbioru serwisu...
    chyba ?? W umowie jest osobny punkt o przekazaniu plytki z materialami i
    osobny odnosnie odbioru (psemnego) serwisu.

    > a więc należy na piśmie (listem poleconym, najlepiej za zwrotnym
    > poświadczeniem odbioru) wezwać do zapłaty pełnej kwoty w wyznaczonym
    > terminie i jeżeli ta zapłata nie nastąpi iść do sądu.

    Juz wezwalismy... Ale firma X, a raczej jej wlasciciel nie odzywa sie
    zupelnie.

> [...]
    > wiadomo na ile można stosować przepisy ogólne kodeksu cywilnego, a na
    > ile trzeba sobie łamać głowę nad tym jak zinterpretować poszczególne

    Umowa jest bardzo jasna i czytelna. Wszystkie punkty sa jasne i czytelne.
    problem w tym, ze jedna ze stron sie z niej nie wywiazuje, olewajac zupelnie
    wezwania do zaplaty...

> [...]
    > wykonania i rozliczenia dzieła, ale także na warunki licencji a w
    > szczególności okres jej obowiązywania i zakres uprawnień

    Nie ma zadnych praw. Umowa daje mu mozliwosc TYLKO i WYLACZNIE korzystania z
    serwisu na wlasny uzytek bez mozliwosci modyfikacji czy dystrybucji.

    Punkt mowiacy o zakazie modyfikacji zostal zlamany.

    Kania

  • 7. Data: 2003-08-17 13:26:44
    Od: "Kania" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > odebrali) i zaprzestania używania serwisu. W razie odmowy zawiadomienie do
    > organów ścigania o naruszenie praw autorskich.

    Sprecyzuj, prosze, 'organy scigania'. Mam takie dziwne wrazenie, ze policja
    mnie oleje, a prokuratura umorzy sprawe...

    Kania

  • 8. Data: 2003-08-17 18:23:55
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Policja albo Prokuratura - do wyboru. Ustawa o prawach autorskich zakazuje
    naruszania tych praw. W tym wypadku Tobie jako autorowi dzieła przysługuje
    prawo do jego eksploatacji i to tamten gość, który używa Twojego serwisu
    musi udowodnić, że ma do tego prawo. Wobec Twojego pisma zakazującego mu
    tego raczej ciężko mu będzie to zrobić.

  • 9. Data: 2003-08-18 07:46:59
    Od: "Kania" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > prawo do jego eksploatacji i to tamten gość, który używa Twojego serwisu
    > musi udowodnić, że ma do tego prawo. Wobec Twojego pisma zakazującego mu

    Kiedy taka firma nabywa praw (zawartych w umowie) do dziela?? W momencie
    wypelnienia warunkow umowy?? Czyli zaplaty wystawienia papierow itp??

    Kania

  • 10. Data: 2003-08-18 17:26:28
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    W momencie nabycia licencji. Czyli jak przyjęli od Ciebie dzieło. Wówczas
    oni mają licencję wynikającą z umowy, a ty roszczenie o zapłatę.