  • 1. Data: 2003-08-15 21:43:47
    Temat: Prawo autorskie do utworu
    Od: "kubaz" <k...@w...pl>

    Witam! Na wstepie powiem ze mam 15 lat i ucze sie juz dlugo gry i komponuje
    cos czasem.

    Teraz mam taki dylemat: chce umiescic w internecie swoje utwory, w postaci
    demo mp3 albo w zapisie nutowym ale... boje sie ze ktos mi to poprostu
    ukradnie, co mam zrobic? Gdzie musze sie zwrocic w sprawie prawa
    autorskiego? Czy takie cos kosztuje i ile? I czy na niepelnoletnia osoba
    wydadza takie cos czy musi mi rodzic zalatwic sprawe? No i czy w razie
    zlamania prawa utorskiego i udowodnie to komus najakie odszkodowanie moge
    liczyc?

    kubaz

  • 2. Data: 2003-08-15 21:54:51
    Temat: Re: Prawo autorskie do utworu
    Od: Czarek Gorzeński <c...@s...art.pl>

    kubaz wrote:
> [...]
    > wydadza takie cos czy musi mi rodzic zalatwic sprawe? No i czy w razie
    > zlamania prawa utorskiego i udowodnie to komus najakie odszkodowanie moge

    Na początek przeczytaj Ustawę o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
    Znajdziesz tam odpowiedzi na część z Twoich pytań. Jeśli coś będzie
    niejasne - pisz tutaj.

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński

  • 3. Data: 2003-08-15 22:00:14
    Od: "kubaz" <k...@w...pl>

    > Na początek przeczytaj Ustawę o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
    > Znajdziesz tam odpowiedzi na część z Twoich pytań. Jeśli coś będzie
    > niejasne - pisz tutaj.

    a gdzie to moge znalezdz? (najlepiej na stronie jakiejs bo mieszkam w
    nieduzym miesice i nie ma dobrej biblioteki)

    kubaz

  • 4. Data: 2003-08-15 22:11:12
    Od: Czarek Gorzeński <c...@s...art.pl>

    kubaz wrote:
    > a gdzie to moge znalezdz? (najlepiej na stronie jakiejs bo mieszkam w
    > nieduzym miesice i nie ma dobrej biblioteki)

    http://www.google.pl/ albo http://isip.sejm.gov.pl/

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński

  • 5. Data: 2003-08-15 22:43:11
    Od: "kubaz" <k...@w...pl>

    > Na początek przeczytaj Ustawę o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
    > Znajdziesz tam odpowiedzi na część z Twoich pytań. Jeśli coś będzie
    > niejasne - pisz tutaj.

    hmm, troche sie wczytalem w lektore, przejzalem, poczytalem ciekawsze
    rozdzialy ale znalazlem odpowiedz tlyko na jedno pytanie, wiem juz ze jesli
    juz bede miec te prawa autorskie i w przypadku ich zlamania moge zarzadac
    zadoscuczynienia dla siebie lub na czyn spoleczny... ale na dal nie wiem jak
    mam zalatwic sobie to prawo autorskie i ile mnie to bedzie kosztowac;( w
    dodatku czesto w tej lektorze duzo rzeczy nie rozumiem...

    kubaz

  • 6. Data: 2003-08-15 23:15:33
    Od: "rezist.com" <r...@r...com>

    O jezoo...

    Prawo autorskie obejmuje Twoje dzielo w momenciejego stworzenia.
    Ulepisz ludzika z plasteliny, narysujesz krzywe kolko flamastrem na kartce.
    Wszystko jest twojego autorstwa, nikt nie moze tego zasadniczo zabrac Ci
    sprzed nosa i rozprowadzac jako swoje dzielo lub nawet Twoje ale bez Twojej
    zgody/wiedzy. To tak w skrocie zebys zrozumial.

    Nie trzeba niczego podpisywac, deklarowac. Co wiecej prawo to jest
    niezbywalne (podobno :P).

    --
    pozdrawiam,

    tomek nowak
    r...@r...com
    http://rezist.com

  • 7. Data: 2003-08-15 23:17:32
    Od: Arkadesh Dreadful <a...@g...removethispart.pl>

> [...]
    > mam zalatwic sobie to prawo autorskie i ile mnie to bedzie kosztowac;( w
    > dodatku czesto w tej lektorze duzo rzeczy nie rozumiem...

    Jego nie musisz sobie zalatwiac - jestes posiadaczem praw autorskich do
    swojego dziela automatycznie. Co najwyzej pojawia sie problem
    udowodnienia, ze to ty pierwszy stworzyles ten utwor. Mozesz np. nagrac
    kompakta z tym utworem, i wyslac go do siebie listem poleconym (solidnie
    zapieczetowanym) - w ten sposob bedziesz mial kopie z data, ktora moze
    posluzyc jako dowod.

    pzdr
    Arkadesh

  • 8. Data: 2003-08-15 23:30:55
    Od: "kubaz" <k...@w...pl>

> [...]
    > kompakta z tym utworem, i wyslac go do siebie listem poleconym (solidnie
    > zapieczetowanym) - w ten sposob bedziesz mial kopie z data, ktora moze

    a czy w razie czego sad potraktuje to jako wystarczajacy dowod? Czy to da mi
    pewnosc ze wygram przypuszczalna rozprawe? A moze wydac pare groszy i udac
    sie do urzedu patentowego? Czy tak sie to zalatwia 'profesjonalnie'? No i
    ile bo to wynioslo?

    kubaz

  • 9. Data: 2003-08-15 23:39:44
    Od: Czarek Gorzeński <c...@s...art.pl>

    kubaz wrote:
> [...]
    > sie do urzedu patentowego? Czy tak sie to zalatwia 'profesjonalnie'? No i

    Urząd patentowy to byłby przydatny, jakbyś wymyślił nowy instrument, na
    przykład, a nie jak na dawno temu wymyślonej gitarze zagrasz coś nowego.

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński

  • 10. Data: 2003-08-15 23:40:13
    Od: "kubaz" <k...@w...pl>

    >Mozesz np. nagrac
    > kompakta z tym utworem, i wyslac go do siebie listem poleconym (solidnie
    > zapieczetowanym) - w ten sposob bedziesz mial kopie z data, ktora moze
    > posluzyc jako dowod.

    aha, no i to chyba nie wypali bo przeciez moglem wyslac inna koperta a jak
    do mnie juz przyjdzie to potem podmienic sobie plyty na jakies inne,
    przeciez to ze moglem rozpakowac tak koperte zeby potem to zakleic aby nie
    bylo sladu jest oczywiste

    kubaz