  • 21. Data: 2012-02-03 00:27:12
    Temat: Re: zdjęcie z fotoradaru - tylko w sądzie
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 2/2/2012 5:06 PM, Robert Tomasik wrote:

    > Wskazać to miejsce. Teraz na co drugim słupie ejst jakaś kamera. Jak sie
    > okaże, ze jego samochó był gdzie indziej, to organ będzie miał problem i
    > tyle.

    to było zdaje sie jakoś w 1995. Wowczas kamer wszedzie nie było.
    Szczerze mówiąc nie pytałem go jak to się skonczyło.
    Był wystarczająco wkurzony samym wezwaniem w roli oskarżonego.

  • 22. Data: 2012-02-03 00:27:51
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 2/2/2012 5:04 PM, Robert Tomasik wrote:

    > Pozornie wyczerpałeś wszystkie mozlwiości, ale tylko pozornie.

    ba, zawsze można dorzucic jakies szczegóły.

  • 23. Data: 2012-02-03 09:43:44
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (03.02.2012 00:04), Robert Tomasik wrote:

    > Można jeszcze zlecić obronę miejscowemu adwokatowi. Da sie to na
    > odległość zrobić i on moze sie z aktami zapoznać, a nawet wziąć odpis
    > niektórych kart - czyli przykladowo tego zdjęcia.

    Ale czy ten adwokat ma możliwość to zrobić zdalnie?

    Bo wiesz, jeżeli on będzie zasuwał 500km żeby się zapoznać ze zdjęciem,
    to rachunek mi wystawi taki że taniej będzie samolotem tam polecieć i
    się zapoznać.

    p. m.

  • 24. Data: 2012-02-03 11:38:54
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    azeta.pl
    *witek* napisał(-a):

    > wersja trzecia (z podpunktami).
    [...]
    > c) brak odpowiedzi, czyli ich olałeś. mandatu ci wystawic nie moga, bo
    > formalnie odmowy nie ma, ale mogą skierować sprawe do sądu, abys
    > takiej odpowiedzi udzielił. dopiero jak sąd olejesz to albo cie
    > doprowadzą siłą, albo w sądzie jawnie odmowisz. I sąd ci dokopie.
    > Albo i nie.

    Właśnie ten wariant ostatnio wałkuję z pewną strażą wiejską. Przysłali
    fotkę z formularzem do wyboru czy wskazuje, niewskazuje, etc. Zlałem. No
    to po terminie jaki miałem na odpowiedź przysłali mi wezwanie do
    osobistego stawiennictwa w charkaterze podejrzanego o popenienie
    wykroczenia z art. 96 par3KW. Zlałem. Piszą też w tym wezwaniu
    wytłuszczonymi kapitaliki, że stawiennictwo obowiązkowe. No i naturalnie
    pouczają mnie, że wszystkie osoby wezwane, jako świadek, biegły, tłumacz
    lub obwiniony jest obowiązany stawić się na wezwanie. I tu już zcząłem
    mieć wątpliwości kim jestem. Podejrzanym, czy obwinionym? Ale może to
    jeden kiep, choć na mój rozum to jednak nie. Dalej, próbuje się
    zastraszyć mnie, że osobie która bez usprawiedliwienia nie stawia się na
    wezwanie można nałożyć karę porządkową na podstawie art 49 par 1 kodeksu
    postępowania w sprawach o wykroczenia. No to ja przerażony ile też mi
    sypną (kto?) za niestawienie daję nura w Sieć żeby znaleźć rzeczony
    artykuł i sprawdzić to. No i znajduję:
    http://prawo.legeo.pl/prawo/kodeks-postepowania-w-sp
    rawach-o-wykroczenia-z-dnia-24-sierpnia-2001-r

    dla nieklikaczy:
    Art. 49. § 1. Na świadka, biegłego, tłumacza lub specjalistę, który bez
    usprawiedliwienia nie stawił się na wezwanie uprawnionego organu lub bez
    zezwolenia tego organu samowolnie wydalił się z miejsca czynności przed
    jej zakończeniem albo bezpodstawnie odmówił złożenia zeznań, wykonania
    czynności biegłego, tłumacza lub specjalisty, można nałożyć karę
    porządkową do 250 złotych, a w razie ponownego nie zastosowania się do
    wezwania do 500 złotych.

    O żesz wmordę! Jako podejrzanego/obwinionego szczują mnie artykułem pod
    który nie podpadam. A może jestem w błędzie i jako podejrzany/obwiniony
    kwalifikuję się do specjalisty, bo do świadka, biegłego albo tłumacza to
    chyba nie?
    Charakterystyczne wydaje mi się tutaj to, że próbuje się manipulować
    pouczeniem i drugi jego punkt który zawiera ww. artykuł próbuje się w
    pierwszym punkcie pouczenia rozszerzyć o obwinionego. Szczęśliwie nikt
    się nie zagalopował i nie podał w nim żadnego artykułu. Mam wrażenie, że
    ta straż wiejska chciała mnie wezwać przed swoje oblicze, a ja
    bezczelnie to zlałem uznając, że o ile sam obowiwązek _może_ i istnieje,
    ale jego nie wykonanie nie jest niczym sankcjonowane, bo jeśli jestem
    podejrzanym/obwinionym, to nie jestem biegłym, świadkiem, tłumaczem,
    specjalistą. Albo podano złą podstawę sankcjonującą nie stawienie.
    Czekam na dalszy rozwój sytuacji.

    --
    Big Jack

  • 25. Data: 2012-02-03 14:27:47
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 2/3/2012 3:43 AM, mvoicem wrote:
    > Bo wiesz, jeżeli on będzie zasuwał 500km

    znajdz takiego co ma blizej

  • 26. Data: 2012-02-03 14:42:17
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 2/3/2012 5:38 AM, Big Jack wrote:
    > Właśnie ten wariant ostatnio wałkuję z pewną strażą wiejską.

    moze byla aktualizacja, nie wiem

    ale znajdz sobie Dz.U. 2009 nr 131 poz. 1083

    ROZPORZNDZENIE MINISTRA SPRAW WEWN?TRZNYCH I ADMINISTRACJI1)
    z dnia 3 sierpnia 2009 r.
    zmieniajace rozporzadzenie w sprawie wykrocze?, za które stra˝nicy
    stra˝y gminnych sa uprawnieni do nak?adania grzywien w drodze mandatu
    karnego

    ,,1. Stra˝nicy sa uprawnieni do nak?adania grzywien
    w drodze mandatu karnego za wykroczenia okreElone
    w:
    1) art. 50, art. 51 § 1 i 2, art. 54, art. 55, art. 58
    § 1, art. 601 § 1, 2 i 3 i § 4 pkt 1, art. 63a § 1,
    art. 64, art. 65 § 1, art. 67, art. 72, art. 74 § 1,
    art. 75 § 1, art. 77, art. 78, art. 79, art. 80
    § 1 pkt 1 i 5, art. 81, art. 82, art. 84, art. 85 § 1,
    art. 89, art. 98, art. 99 § 1, art. 100, art. 101,
    art. 102, art. 104, art. 108, art. 112, art. 117,
    art. 137 § 1, art. 140, art. 141, art. 143 § 1,
    art. 144 § 1 i 2, art. 145, art. 153, art. 161,
    art. 162 § 1, art. 166 ustawy z dnia 20 maja
    1971 r. -- Kodeks wykrocze? (Dz. U. z 2007 r.
    Nr 109, poz. 756 oraz z 2008 r. Nr 141,
    poz. 888);

    ja tam ciagle 96.3 nie widze.

  • 27. Data: 2012-02-03 15:21:20
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    zeta.pl
    *witek* napisał(-a):

    [...]
    > ja tam ciagle 96.3 nie widze.

    Bo też nie za art96 par3 chcą mnie karać, tylko w związku z tym mnie
    wzywają. Ktoś bliżej nieokreślony miałby mnie karać za niestawienie na
    powyższe wezwanie, na podstawie art49 par1 KPwsoW do którego IMHO się
    nie kwalifikuję.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 28. Data: 2012-02-03 20:37:36
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Thu, 02 Feb 2012 00:54:50 +0100, mvoicem wrote:

    > http://www.rp.pl/artykul/69118,804723-Tylko-w-sadzie
    -zobaczymy-zdjecie-z-fotoradardu.html:

    > "Inspekcja Transportu Drogowego, która od ponad pół roku zarządza
    > fotoradarami, nie wysyła do kierowców zdjęć - podało RMF FM
    >
    > Aby udowodnić, że to nie my prowadziliśmy auto, któremu fotoradar zrobił
    > zdjęcie musimy odwołać się do sądu."
    >
    > Mam 2 pytania:
    >
    > 1. czy to rzeczywiście my musimy się odwołać do sądu? Czy to nie ITD
    > kieruje sprawę do sądu jeżeli nie chcemy przyjąć mandatu? (czy ITD może
    > wystawić mandat?)

    Ty odmawiasz przyjęcia mandatu, a ITD kieruje sprawę do sądu rejonowego.

    > 2. zakładając że sprawa trafia do sądu, czy mam realną możliwość
    > zapoznania się z tymi zdjęciami *przed* rozprawą?

    Nie - rozprawa odbywa się w trybie nakazowym i nie ma tam nic.
    To jest tryb gdzie nie ma na sali ani obwinionego, ani obrońców ani nic
    podobnego. Możesz jedynie dostarczyć (za pośrednictwem ITD, odmawiając
    przyjęcia mandatu) powody tej odmowy z którymi sąd się zapozna.

    Wyrok zapada bez Twojego udziału, natomiast sąd już prawdopodobnie to
    zdjęcie dostanie.

    Dopiero jak się wyrok w trybie nakazowym nie podoba, wtedy się odwołujesz i
    sprawa zaczyna toczyć się normalnym trybem - ze stawieniem się stron itd.

    Swoją drogą ciekawe co zrobi sąd, jak obwiniony o niewskazanie kierującego
    który przeciągnie sprawę przez 3 instancje, jak mu w końcu pokażą zdjęcie,
    zgodnie z prawdą przyzna się że kierował włąśnie on.
    Chyba powinni go nie karać - tyle że wtedy sprawa trafi do ITD, a ci
    wystawią mandat za przekroczenie prędkości.

  • 29. Data: 2012-02-03 20:44:09
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Thu, 2 Feb 2012 09:23:13 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > Sądzę, że ktoś tam poszedł na minimalizm. Jak sie okaże, że ludzie
    > przestaną domyślnie przyjmować te mandaty i będą faktycznie musieli latać
    > do sądu z każdym zdjęciem, to moze sim wyjść taniej wysyłać te fotki.

    Wręcz przeciwnie.

    Oni nie wysyłają fotek właśnie dlatego, że "niewskazanie" jest droższe niż
    przekroczenie prędkości. A bez fotki ludzie są bardziej skłonni przystać na
    niewskazanie.

    Swoją drogą bardzo schizofreniczne podejście że niewskazanie kierującego
    który przekroczył dozwoloną prędkość o 10km/h jest "tańsze" niż
    niewskazanie kierującego który przekroczył prędkość o 50km/h.
    Jakby nie było to rozsądne, to chyba kłóci się z jakimikolwiek zasadami
    sprawiedliwości.

    > Jako obwiniony ma wgląd w akta postępowania. Pytanie, cow nich bedzie.

    Na etapie postępowania nakazowego też?
    Jak to zrobić skoro na dobrą sprawę nie wiesz nawet czy już i gdzie sprawa
    trafiła?
    A pierwsza korespondencja w sprawie to już wyrok.

  • 30. Data: 2012-02-03 20:45:21
    Temat: Re: zdjÄ?cie z fotoradaru - tylko w sÄ?dzie
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    *witek* napisał(-a):

    > moze byla aktualizacja, nie wiem

    > ja tam ciagle 96.3 nie widze.

    Zadałem sobie trudu i poszukałem. Jest
    http://www.dobraszczecinska.pl/index.php?option=com_
    content&view=article&id=964:wykroczenia-za-ktore-str
    anicy-stray-gminnych-s-uprawnieni-do-nakadania-grzyw
    ien-w-drodze-mandatu-karnego&catid=93:stra-gminna-ma
    ndaty-informacje&Itemid=159

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675