  • 11. Data: 2012-02-02 19:47:02
    Temat: Re: zdjęcie z fotoradaru - tylko w sądzie
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 2/2/2012 1:29 PM, maruda wrote:

    > Nie, żebym z Tobą polemizował, bo to dość skrupulatnie (choć z lukami)
    > wypunktowałeś, ale sobie dywaguję...
    >
    > Czy z całą pewnością? Czy sprawdzono numery nadwozia i ich
    > autentyczność? Czy przypadkiem nie mogło wchodzić w grę, że np. ktoś
    > namazał sobie na tablicy pastą do butów z "3" "8" żeby Ci zrobić psikusa
    > albo w ogóle całą tablicę wymalował sobie na papierze?
    >
    > Wiem, że najpewniej "sąd da wiarę oskarżeniu wniesionemu przez dzielną
    > Straż Miejsko-Gminną", co tylko dowodzi jakim ogryzkiem jest nasze
    > "lewo" i jego wymiar.

    Ale to są już wyjątkowe sytuacje, ktore oczywiscie moga sie zdazyc.

    Przerabial to moj znajomy, którego samochod (kolor, marka, rejestracja
    sie zgadzala) zwial ze stacji benzynowej bez placenia.

    Problem w tym, ze on w tym czasie tym samochodem byl w zupełnie innym
    miejscu. Tylko jak tu udowodnic, ze nie jest sie wielbłądem.

    Nie ma idelanego prawa i wrobic kogos zawsze sie da.

  • 12. Data: 2012-02-02 19:48:36
    Od: 'Tom N' <n...@2...dyndns.org.invalid>

    maruda w <news:jgeo65$nu0$1@inews.gazeta.pl>:

    > Nie, żebym z Tobą polemizował, bo to dość skrupulatnie (choć z lukami)

    Z lukami? Opisał się na podstawie swoich domysłów -- SM proponuje opcję nie
    wskazujesz i przyjmujesz mandat za niewskazanie -- do znalezienia w 10
    sekund w google jakie to przepiękne druki przysyłają.

    A ostatnio w /prasie/ tak donoszą:
    <http://wiadomosci.onet.pl/kraj/kierowcy-unikna-mand
    atow-jest-luka-w-prawie,1,5013528,wiadomosc.html>

    --
    Tomasz Nycz

  • 13. Data: 2012-02-02 22:43:43
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Jak fotka jest z sąsiedniej wioski to żaden problem pojechać
    > do sądu, jak jest z drugiego końca kraju to taniej, wygodniej
    > i szybciej będzie zapłacić bez kombinowania.

    Tylko czemu zakładasz z góry, ze ma zamiar kombinować?

  • 14. Data: 2012-02-02 23:04:42
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > odmowisz udzielenia.
    > b) Jak odmowisz udzielenia to sprawa jest jasna. w nastepnym poleconym
    > dostaniesz mandat z art 97 kodeksu wykroczen w zwiazku z art 78.4 PORD.
    > to jest mandat za odmowe udzielenia informacji. puntkow na twoim koncie
    > brak, kasa na ich koncie jest.
    >
    > c) brak odpowiedzi, czyli ich olałeś. mandatu ci wystawic nie moga, bo
    > formalnie odmowy nie ma, ale mogą skierować sprawe do sądu, abys takiej
    > odpowiedzi udzielił. dopiero jak sąd olejesz to albo cie doprowadzą siłą,
    > albo w sądzie jawnie odmowisz. I sąd ci dokopie. Albo i nie.

    Pozornie wyczerpałeś wszystkie mozlwiości, ale tylko pozornie.

    wersja czwarta: Właścicieli jest kilku i każdy z nich stwierdza, ze pojazdu
    nikomu nie użyczał, ale nie wie, czy drugi współwłaściciel tego nie zrobił.

    wersja piąta: Każdy ze współwłaścicieli twierdzi, ze jechał pojazdem, a
    przecież jechać mógł tylko jeden :-)

    wersja szósta: Właściciel wskazuje, że samochód użyczył jakiejś osobie
    wziętej z nagrobka (która nie dawno zmarła). No i teraz pasuje obejrzeć
    zdjęcie z fotoradaru i porównać z nieboszczykiem. Tyle, ze ja nie bedzie
    pasowało, to mamy dalej problem, bo nieboszczyka cieżko ukarać za
    niewskazanie osoby, któej użyczył pojazd.

    wersja siódma: Właściciel wskazuje obywatela odległego państwa o jakis tam
    personaliach.

    wersja dziewiąta: Właściciel samochodu wskazuje jako kierującego osobę,
    która zaprzecza, by kierowała pojazdem i zaprzecza, by go komuś użyczała.

    > powiem ci, ze nie wiem ale wygląda to tak.
    >
    > bo jak sie nie przyznałeś to sprawa w ogole nie toczy sie o przekroczenie
    > predkosci tylko o odmowe wlasciciela pojazdu udzielenia informacji komu
    > dal samochod.

    Włąściciel może twierdzić, że samochodu nikomu nie użyczał, ale wykroczenia
    sobie nie przypomina.

> [...]
    > taka informacje w kazdej chwili i o kazda chwile i nie musi miec zadnego
    > zdjecia, ani zadnego wykroczenia, zeby to zrobic.
    > Wystarczy, ze do akt dołączą treść pisma, ze sie o to ciebie pytali a ty
    > odpowiedzi nie udzieliłeś. Wiec żadnego zdjecia w ogole w aktach sprawy
    > nie musi byc.
    > Czy go potem na rozprawie wyciągną to ich sprawa, ale formalnie w ogole
    > nie musza.
    >
    > jesli sprawa toczy sie bo sie przynales, ale odmowiles przyjecia mandatu,
    > to po co im zdjecie skoro juz sie przynales, ze to ty.

    Mozna podnieść argument, ze to mógł być samochód z fałśzywymi tablicami
    rejestracyjnymi przykładowo.

    > Tutaj mozesz jedynie kwestionowac wysokosc mandatu, wowczas oni musza
    > dorzucic jakis argument o ile tą prędkość przekroczyłeś. i zwykle bedzie
    > to wlasnie zdjecie, bo nic innego pewnie nie maja.
    >
    > teraz fachowcy od KPW niech ci powiedzą, czy takie zdjecie jako dowod
    > mozna dorzucic w trakcie rozprawy, czy musi sie znalezc w aktach zanim
    > sprawa sie zacznie i potem dorzucic juz nic extra nie można.
    >
    > Inna sprawa, ze zwykle taka rozprawa odbywa sie, zanim ty sie cokolwiek o
    > niej dowiesz, a do domu dostajesz juz zywkle wyrok od ktorego mozesz sie
    > odwołać.

    Tyle, że masz prawo zapoznać się wówczas z aktami.

    > j.w. fachowcow od KPW pytaj czy sad na twoje żadanie ma obowiazek
    > przesłać ci kopie akt, czy mozes zapoznac sie z nimi tylko na miejscu.

    Tylko na miejscu.

    > Na odległość z definicji to ty co najwyzej z trescia wezwania do sądu
    > mozesz zapoznac. :)

    Można jeszcze zlecić obronę miejscowemu adwokatowi. Da sie to na odległość
    zrobić i on moze sie z aktami zapoznać, a nawet wziąć odpis niektórych
    kart - czyli przykladowo tego zdjęcia.

  • 15. Data: 2012-02-02 23:05:33
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "maruda" <m...@n...com> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Wiem, że najpewniej "sąd da wiarę oskarżeniu wniesionemu przez dzielną
    > Straż Miejsko-Gminną", co tylko dowodzi jakim ogryzkiem jest nasze "lewo"

    Proces nakazowy ma to do siebie, ze mozesz podnieść, ze ne jesteś sparwą i
    bedzie Ci trzeba udowodnić winę.

  • 16. Data: 2012-02-02 23:06:59
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    >
    > Problem w tym, ze on w tym czasie tym samochodem byl w zupełnie innym
    > miejscu. Tylko jak tu udowodnic, ze nie jest sie wielbłądem.

    Wskazać to miejsce. Teraz na co drugim słupie ejst jakaś kamera. Jak sie
    okaże, ze jego samochó był gdzie indziej, to organ będzie miał problem i
    tyle.

  • 17. Data: 2012-02-02 23:10:08
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "'Tom N'" <n...@2...dyndns.org.invalid> napisał w
    wiadomości news:120202.204836.psp.382@int.dyndns.org.invalid...

> [...]
    >
    > A ostatnio w /prasie/ tak donoszą:
    > <http://wiadomosci.onet.pl/kraj/kierowcy-unikna-mand
    atow-jest-luka-w-prawie,1,5013528,wiadomosc.html>

    Tylko, że ta prasa jest niedoinformowana. PESEL STraż Miejscka dostaje z
    CEPiK-u. O numer NIP-u mogą sie zwrócić do Naczelnika Urzędu Skarbowego,
    choć od tego roku co do zasady dla osoby fizycznej PESEL jest nuemrem
    identyfikacji podatkowej. Największym problemem jest wykształcenie.
    Faktycznie w druku jest taka rubryka, ale można wpisać "nie ustalono" i sąd
    nie odsyła.

  • 18. Data: 2012-02-02 23:41:46
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2012-02-02 23:43, Użytkownik Robert Tomasik napisał:

    > Tylko czemu zakładasz z góry, ze ma zamiar kombinować?

    Jakby nie chciał to by zapłacił mandat i nie pytał.

    Pozdrawiam

  • 19. Data: 2012-02-02 23:54:15
    Od: "Moon" <m...@y...com>

    witek wrote:
> [...]
    -zobaczymy-zdjecie-z-fotoradardu.html:

    > Alez wcale nie musisz go przyjmowac.
    > Wowczas ci dowod pokaze.

    ależ oczywiście.
    a potem zapieprzaj 1000 kilometrów na jakieś kabaretowe rozprawy.
    weź, nie rozśmieszaj mnie.
    w Polsce hotele i benzyna nie są za darmo.

    moon

  • 20. Data: 2012-02-03 00:21:47
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 2/2/2012 5:54 PM, Moon wrote:
> [...]
    > a potem zapieprzaj 1000 kilometrów na jakieś kabaretowe rozprawy.
    > weź, nie rozśmieszaj mnie.
    > w Polsce hotele i benzyna nie są za darmo.

    coś za coś.
    wybór nalezy do ciebie.