  • 1. Data: 2012-02-01 23:51:10
    Temat: Jak złożyć donos do Urzędu Skarbowego?
    Od: "Nutulka" <n...@g...pl>

    Dowiedziałam się ostatnio dość szczegółowo na temat w miare dużego przekrętu
    (unikanie opodatkowania i wyłudzenia VAT) na kwotę powyżej 7 milionów złotych w
    ciągu roku. Chciałabym złożyć zawiadomienie o przestępstwie, jednak sprawa
    dotyczy niebezpiecznych osób, więc nie chcę z tym iść na policję, żeby mieli
    moje dane. Jedyne co mogę zrobić to anonimowy donos do urzędu skarbowego. No i
    właśnie nie bardzo wiem gdzie konkretnie to należy zrobić (bo jak napisać pismo
    i co w nim zawrzeć, to wiem doskonale). Czy zrobić to przez pocztę e-mail, czy
    wysłać pocztą tradycyjną ogólnie na adres urzędu właściwego dla miejsca
    zamieszkania osób uczestniczących w tym procederze, czy może zaadresować list
    do konkretnego wydziału / departamentu w takim US? Oczywiście mailowo byłoby
    najwygodniej, ale nie wiem czy jest taka możliwość. Jeśli ktoś miał
    doświadczenia w tej sprawie, byłabym wdzięczna za pomoc.

  • 2. Data: 2012-02-02 00:07:19
    Temat: Re: Jak złożyć donos do Urzędu Skarbowego?
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Nutulka napisał(a):
    > Dowiedziałam się ostatnio dość szczegółowo na temat w miare dużego przekrętu
    > (unikanie opodatkowania i wyłudzenia VAT) na kwotę powyżej 7 milionów złotych w
    > ciągu roku. Chciałabym złożyć zawiadomienie o przestępstwie,
    Nie pomogę Ci w tej sprawie bo nie nie mam doświadczenia.
    Ale nie wiesz że u nas za miliony nie wsadzają?
    --
    Krzysiek

  • 3. Data: 2012-02-02 00:19:45
    Od: "Moon" <m...@y...com>

    Nutulka wrote:
    Czy zrobić to przez pocztę
    > e-mail,

    anonimowo przez e-mail?
    :))

    moon

  • 4. Data: 2012-02-02 00:49:01
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 2/1/2012 5:51 PM, Nutulka wrote:
    > Jedyne co mogę zrobić to anonimowy donos do urzędu skarbowego.

    US anonimami sie nie zajmuje.

  • 5. Data: 2012-02-02 06:08:01
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2012-02-02 01:49, Użytkownik witek napisał:

    > US anonimami sie nie zajmuje.

    Czy aby na pewno ?
    Kiedyś była akcja i reklamowali numer telefonu na który
    można zadzwonić i "uprzejmie poinformować".

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2012-02-02 06:11:02
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 2/2/2012 12:08 AM, RadoslawF wrote:

    > Czy aby na pewno ?
    > Kiedyś była akcja i reklamowali numer telefonu na który
    > można zadzwonić i "uprzejmie poinformować".

    co nie znaczy ze sie nie musiales uprzejmie przedstawic.

    w kazdym razie pisemne anonimy lądują w koszu.

  • 7. Data: 2012-02-02 06:27:53
    Od: "anCZka" <A...@o...pl>

    >Dowiedziałam się ostatnio dość szczegółowo na temat w miare dużego
    >przekrętu

    US sprawdza rutynowo WSZYSTKIE sensowne anonimy.
    Napisz pismo do lokalnego US pokazująć że kopia idzie do IS,UKS i MF (wice
    mininster odpowiedzialny za US), Wyślij cztery polecone (jako nadawce wpisz
    Konstanty Jarułowicz albo Adam Sienkiewicz). No i rób to w renkawiczkach
    NA 100% sie zajmą.

    Ania (pracuję tam)

  • 8. Data: 2012-02-02 07:40:33
    Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@g...pl>

    Teoretycznie jak zawiadomisz US podając swoje dane i zastrzeżesz tajemnicę
    skarbową, to US powinien Ciebie zapytać, czy zgadzasz się na ujawnienie
    Towich danych w sprawie.
    Ale to teoretycznie, bo w inncyh US dołączą Cię do akt sprawy z imieniem,
    nazwiskiem i adresem, i rzeczywiście możesz nie dojść na przesłuchanie ;-)
    Adresować to trzeba na Naczelnika US, bo to jakby jednoosobowy organ, a urząd
    ma do pomocy.

  • 9. Data: 2012-02-02 09:04:53
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-02-02 00:51:10 +0100, "Nutulka" <n...@g...pl> said:

    > No i
    > właśnie nie bardzo wiem gdzie konkretnie to należy zrobić
    > i co w nim zawrzeć, to wiem doskonale). Czy zrobić to przez pocztę

    Tak, przez pocztę.
    Ale niekoniecznie tylko do US. Są jeszcze UKS, NIK, prokuratura...
    Ot, nie zagrasz w Lotto parę razy, to akurat na znaczki wystarczy.

    A urząd - jeśli treść pisma będzie rzeczowa - może być dowolny, choć
    najlepszy będzie właściwy dla działalności znajomych...

    --
    Bydlę

  • 10. Data: 2012-02-02 11:11:35
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    > A urząd - jeśli treść pisma będzie rzeczowa - może być dowolny, choć
    > najlepszy będzie właściwy dla działalności znajomych...

    Właściwy urząd? Ty/Wy znacie takie właściwe urzędy?
    Okaże się że niesłusznie taki urząd za sprawą niekompetentnych i nieodpowiedzialnych
    urzędników
    zgnoi człowieka, doprowadzi jego i firmę do bankructwa i nawet taki urząd zasranego
    słowa
    przepraszam nie powie.

    Gdzie jest odpowiedzialność urzędnicza pytam się w tym "demokratycznym" kraju?
    Czy ktoś z Was zadbał o to by respektowano prawo w tym lub tamtym urzędzie, że tak
    szybko doradzacie
    jak złożyć donos nie wnikając w zagadnienie?

    A może Wam pasuje by przy narzędziach takiego urzędu szybko bezprawnie i bez
    ponoszenia konsekwencji
    zgnoić konkurencję?

    A może Natulka chce waszego ojca podpierdolić, brata, siostrę, kochankę, matkę, o
    ironio losu Was
    samych LOL
    --
    Krzysiek