  • 1. Data: 2012-01-31 21:10:16
    Temat: co grozi za falszywe oswiadczenie ?
    Od: "Wojtek" <g...@w...pl>

    Witam!

    Co grozi za złożenie w przetargu publicznym oświadczenia o treści:

    "oświadczam, że nie podlegam wykluczeniu z postępowania o udzielenie
    zamówienia publicznego na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia
    2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r., Nr 113, poz. 759 ze
    zm.)"

    podczas gdy z informacji z krajowego rejestru karnego wynika, że jest się
    karanym między innymi z art. 220 paragraf 1 kodeksu karnego, tj.
    przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową?

  • 2. Data: 2012-01-31 23:17:14
    Temat: Re: co grozi za falszywe oswiadczenie ?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Wojtek" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > karanym między innymi z art. 220 paragraf 1 kodeksu karnego, tj.
    > przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową?

    Co do zasady jest to przestępstwo z art. 297 kk, ale sprawdź dokładnie, czy
    po pierwsze skazanie nie zatarło się, a po drugie czy naruszony przepis
    jest jednym z przepisów, które wykluczają oferenta. Moim zdaniem akurat
    art. 220 nie wchodzi w rachubę, bo z postępowania są wykluczeni osoby,
    które "(...) zostały prawomocnie skazane za przestępstwo popełnione w
    związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przekupstwa,
    przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo
    popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych." Naruszenie BHP nie
    można zaliczyć do tego katalogu.

  • 3. Data: 2012-02-01 05:33:54
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2012-02-01 00:17, Robert Tomasik pisze:

> [...]
    > lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści
    > majątkowych." Naruszenie BHP nie można zaliczyć do tego katalogu.

    Cytujesz chyba poprzednią wersję

    Art. 24.
    1. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się:
    [...]
    4) osoby fizyczne, które prawomocnie skazano za [...] przestępstwo
    przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową [...] zaś wspomniany
    art. 220 KK mieści się w rozdziale zatytułowanym "Przestępstwa przeciwko
    prawom osób wykonujących pracę zarobkową".
    Autor wspomina że kara została wymierzona z tego artykułu więc
    zastanawianie się czy powinna być z tego czy innego jest bezcelowe.

    --

    spp

  • 4. Data: 2012-02-01 07:20:05
    Od: "Wojtek" <g...@w...pl>

> [...]
    > czy po pierwsze skazanie nie zatarło się, a po drugie czy naruszony
    > przepis jest jednym z przepisów, które wykluczają oferenta. Moim zdaniem

    w KRK wynika, że gość jest w trakcje trwania zawieszenia wyroku. Czy oznacza
    to, że jest karany czy nie?
    Czy po zatarciu nadal miałby wpis w KRK?

  • 5. Data: 2012-02-01 09:40:19
    Od: "Bogdan" <b...@p...onet.pl>

    > w KRK wynika, że gość jest w trakcje trwania zawieszenia wyroku. Czy
    > oznacza to, że jest karany czy nie?

    jest prawomocnie skazany :(

    > Czy po zatarciu nadal miałby wpis w KRK?

    nie

    Bogdan

  • 6. Data: 2012-02-01 16:04:38
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "spp" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Autor wspomina że kara została wymierzona z tego artykułu więc
    > zastanawianie się czy powinna być z tego czy innego jest bezcelowe.

    Masz rację, z tym że ja po prostu popatrzyłem na art. 17 z rozpędu :-), a
    tam jest węższy katalog. Bezpośredni link
    http://isap.sejm.gov.pl/Download?id=WDU20040190177+2
    004%2403%2402&type=3 A
    zatem mamy do czynienia z przestępstwem z art. 297 kk.

  • 7. Data: 2012-02-02 10:19:53
    Od: "Wojtek" <g...@w...pl>

    Użytkownik "Bogdan" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > jest prawomocnie skazany :(

    Tzn. że wyklucza się taką osobę z postępowania o udzielenie zamówienia
    publicznego czy nie?