  • 51. Data: 2022-11-15 01:00:56
    Temat: Re: zatrucie
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-11-14, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Zima jest, to okna zamkniete. A raczej w sali g. będą okna malo
    > szczelne.
    > Wiec wracamy do wentylacji ... moze sie cos popsulo.
    >
    > Ale 1200m3 powietrza to jakies 1500kg, z czego 300kg tlenu,
    > po kg na ucznia - musialby przetrawic ze 200g gram zarcia.
    > A to chyba niemozliwe.

    Dlatego też mowa jest o panice i emocjach. Zemdleje 1-2 osoby, reszta
    jest na granicy, patrzą, koledzy i kolezanki zaczynają mdlec, spanikują
    i już granica przekroczona.

    --
    Marcin

  • 52. Data: 2022-11-15 07:03:04
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 14 Nov 2022 23:58:30 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > Zalezy które. Te proste wykrywają praktycznie wszystko organiczne i nie
    > tylko.

    W jakim sensie "wszystko"?

    Pokazą, ze cos organicznego w powietrzu jest, czy powiedzą jeszcze
    dokladnie co?

    I jak to analizują?

    J.

  • 53. Data: 2022-11-15 07:11:15
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 14 Nov 2022 23:55:47 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > To w pomieszczeniu nadal mogło być dużo więcej. Ponownie, nie wiadomo
    > nic jak tam ta wentylacja wtedy wyglądała, jaka była temperatura, ale
    > mamy "nie".

    Kwiecien to nie jest najcieplejszy miesiac roku, noce jeszcze chlodne,
    no chyba ze jakas awaria ogrzewania - tzn regulacja nawalila i piec
    nagrzal za bardzo.

    > Bo jak chodziłem do szkoły to dzieci na apelach nie mdlały
    > :)

    A jakby to mialo byc od temperatury w kwietniu, to co by sie dzialo
    w upalnym lipcu ...

    > Jakby mdłały i to czesto, nie byłoby medialnego tematu, więc to co
    > się zdarzyło to sytuacja wyjatkowa. Co jest bardziej prawdopodobne, że
    > była duchota i mała panika, czy że ktoś kilkadziesiąt osób podtruł a
    > nikt nie wie jak i czym?

    Mala panika mogla byc, ale watpie czy sie mdleniem objawia.

    J.

  • 54. Data: 2022-11-15 07:16:11
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 15.11.2022 o 07:03, J.F pisze:

    > Pokazą, ze cos organicznego w powietrzu jest, czy powiedzą jeszcze
    > dokladnie co?
    >
    > I jak to analizują?

    Wydaje mi się, że przenośnym spektometrem. Natomiast skoro na zdjęciu
    byli w starych czarnych mundurach, to mam wątpliwości co do tego jak
    dużo i nowoczesnego sprzętu mają, skoro na mundurach oszczędzają.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 55. Data: 2022-11-15 07:16:53
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 14 Nov 2022 21:35:22 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > Nie pamiętam. Nie jakieś upały.

    Czyli jaka w koncu przyczyna?
    Bo chyba nie temperatura, ktora mogla byc "sredniowysoka".

    J.

  • 56. Data: 2022-11-15 07:22:12
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 14 Nov 2022 23:46:31 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > Mdlenia na różnych apelach to ja sobie tez nie przypominam, ale

    na apelach, na lekcjach, na przerwach, na wf ..

    > zasadniczo ilość szkół gdzie miałem okazję doświadczyć efektywności
    > wentylacji sali gimnastycznej, mimo upływu lat, nie osiągnęła liczby
    > uznanej w statystyce za znaczącą. Podejrzewam, że u Ciebie podobnie :)

    Czyli nie mlodziez slaba, ale wentylacja slaba?

    > A, że młodzi ludzie często mdleją, dawałem odnośniki.

    No dawales. ale jedno amerykanskie?
    A drugie
    "ocenia się, że 40% młodych osób do 30 r.ż. doświadczyło przynajmniej
    jednego omdlenia. Szczyt występowania omdleń w tej populacji przypada
    mniej więcej na 15 r.ż. i są one częstsze u płci żeńskiej (47 vs 31%)
    [2,6]. "

    Nie wyglada to na jakies istotne, i zeby pokot zalegał na apelu...

    J.

  • 57. Data: 2022-11-15 09:33:53
    Od: Szwambuł Trantiputl <t...@d...com>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Mon, 14 Nov 2022 20:38:25 +0100
    doszła do mnie wiadomość <tku5ff$992$1$Shrek@news.chmurka.net>
    od Shrek <...@w...pl> :

    >To teraz trzeba się przyjrzeć nauczycielowi na którego widok mdlały;)

    Może to było objawienie? I takie przypadki bywały.
    --
    Pójdziesz Pleśniowy
    Legniesz Ciekliwy

  • 58. Data: 2022-11-15 09:35:46
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-11-15, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > W jakim sensie "wszystko"?
    >
    > Pokazą, ze cos organicznego w powietrzu jest, czy powiedzą jeszcze
    > dokladnie co?
    > I jak to analizują?

    Takim popularnym przykładem są np. monitory formaldehydu lub nawet
    tlenku węgla czy gazu ziemnego. Dziabnij 50siątkę wódki i chuchnij na
    toto. Mi się kiedyś alarm wycieku gazu włączył jak czyściłem coś
    spirytusem.

    Podobne są w niektórych odswieżaczach powietrze. Mam taki jeden w domu,
    co jak puscisz cichacza po drugiej stronie pokoju, to niech tylko coś, i
    to niekoniecznie zapachowego, doleci to od razu zapala się jak choinka.
    Zdradzieckie cholerstwo.

    Nie wiem jak działają. Wykoncypowałem sobie że muszą być jakieś
    kalorymetryczne ze spalaniem (utlenianiem) na katalizatorze i pomiarem
    temperatury, ale nigdy nie chciało mi się tego weryfikować.

    --
    Marcin

  • 59. Data: 2022-11-15 14:53:40
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu czwartek-10-listopada-2022 o 13:37, J.F pisze:
    > Jak w Odrze - cos jest, lecz nie wiadomo co ..

    Bo ci wszyscy naukowcy gówno wiedzą ;-)

  • 60. Data: 2022-11-15 16:19:35
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 15.11.2022 o 07:16, J.F pisze:
    > Czyli jaka w koncu przyczyna?
    > Bo chyba nie temperatura, ktora mogla byc "sredniowysoka".

    Za dużo dzieci w sali. Otwarcie okien załagodziło problem, choć
    przeprowadzili ewakuację.

    --
    Robert Tomasik