  • 1. Data: 2003-03-13 18:42:45
    Temat: zastaw sadowy na auto
    Od: "Darek" <d...@w...pl>

    Witajcie!

    Chce kupic samochod, niestety okazalo sie, ze jest na niego zastaw sadowy.
    Auto wzial od jakiegos goscia w ramach rozliczenia salon, a zeby bylo
    jeszcze bardziej zagmatwane, to okazalo sie, ze w roznych papierach wpisana
    jest kobieta (domniemana malzonka :-)). Facet z salonu ma wyjasnic sprawe w
    banku (w tej chwili sam przyznaje, ze nie moglby zarejestrowac autka na
    mnie), bo ma jakis wydruk, ze kredyt jest splacony (wspominal tez, ze musi
    wziazc jakies oswiadczenie, ze nie ma intercyzy miedzy malzonkami). Mam do
    Was w zwiazku z tym 2 pytania. Pierwsze - czy warto "wchodzic" w ten interes
    (niby ja kupowalbym auto od salonu, wiec to u nich moglbym dochodzic w razie
    czego swoich praw)? A drugie - jakiego rodzaju dokumenty musza mi pokazac,
    zebym wiedzial, ze sprawa jest "czysta"?

    Za pomoc z gory dziekuje
    darek

  • 2. Data: 2003-03-13 19:36:45
    Temat: Re: zastaw sadowy na auto
    Od: LechuP <L...@w...pl>

    "Darek" <d...@w...pl> said in

> [...]
    > czego swoich praw)? A drugie - jakiego rodzaju dokumenty musza mi
    > pokazac, zebym wiedzial, ze sprawa jest "czysta"?

    Mozna wchodzic tylko po co ?
    Poniewaz wada prawna auta jest ci znana w momencie zakupu, to czego
    chcialbys dochodzic od salonu, gdy bank zabierze ci auto na poczet dlugow ?

    Auto jest do kupienia, gdy salon pokaze ci postanowienie sadu o wykresleniu
    z rejestru zastawow, no ostatecznie kopie wniosku banku o wykreslenie.

    --
    LechuPe
    /* no brain no pain */

  • 3. Data: 2003-03-13 20:16:19
    Od: "majcher" <l...@k...chip.pl>

    > Auto jest do kupienia, gdy salon pokaze ci postanowienie sadu o
    wykresleniu
    > z rejestru zastawow, no ostatecznie kopie wniosku banku o wykreslenie.
    dodam że jeśli jest już postanowienie sądu o wykreśli z rejestru to idzię
    się z tym postanowieniem do wydziału komunikacji i tam od ręki anulują ten
    wpis w dowodzie rej. i wtedy sprawa jest czysta.

  • 4. Data: 2003-03-13 21:51:47
    Od: "Schatzi" <s...@n...go2.pl>

    A drugie - jakiego rodzaju dokumenty musza mi pokazac,
    zebym wiedzial, ze sprawa jest "czysta"?

    Postanowienie sądu to dopiero pierwszy krok. Zdjęcie zastawu to normalna
    sprawa sądowa więc wyrok musi się stać prawomocny co dzieje się po 7 dniach
    roboczych. Dopiero z prawomocnym wyrokiem sądu można zgłosić się do wydziału
    komunikacji po wykreślenie zastawu z dowodu rejestracyjnego. Żeby było
    ciekawiej wyrok zaczyna się uprawomocniać od momentu potwierdzenia odbioru
    przez ostatnią ze stron czyli bank. W moim przypadku wysyłka pisma z sądu do
    banku trwała dwa tygodnie. Radzę osobiście zawieźć pismo do banku i z
    pieczątką zawieźć do sądu.

    Pozdr.

    Konrad

  • 5. Data: 2003-03-13 23:33:24
    Od: "Jurand" <j...@p...fm>

    Użytkownik "Darek" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > czego swoich praw)? A drugie - jakiego rodzaju dokumenty musza mi pokazac,
    > zebym wiedzial, ze sprawa jest "czysta"?

    WŁAŚCICIEL musi iść do banku z prośbą o wystawienie zaświadczenia, że zdjęto
    zastaw po spłacie kredytu.

    Jurand.

  • 6. Data: 2003-04-03 16:54:06
    Od: jerzu <j...@i...pl>

    On Thu, 13 Mar 2003 23:33:24 GMT, "Jurand" <j...@p...fm> wrote:

    >WŁAŚCICIEL musi iść do banku z prośbą o wystawienie zaświadczenia, że zdjęto
    >zastaw po spłacie kredytu.

    Jeżeli jest to zastaw sądowy to co ma do tego bank??? Bank daje
    papiery że kredyt został spłacony i z tymi papierami idziesz do sądu
    celem wykreślenia go z rejestru zastawów. Potem czekasz na posiedzenie
    sądu, sąd wydaje postanowienie o wykreśleniu z rejestru, wyrok się
    uprawomocnia po 7 dniach i z tym postanowieniem sądu wraz z klauzulą
    prawomocności idziesz do WK celem wykreślenia z DR informacji o
    zastawie. Bank nie wyda Ci takiego żaświadczenia bo banku po spłacie
    przez Ciebie kredytu nie interesuje co Ty z tym zastawem zrobisz.

    Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński w...@r...pl
    --
    http://jerzu.lubi.luftbrandzlung.org - strona domowa
    http://zloty.autokacik.pl - zloty Internetowych Klubów Moto