  • 1. Data: 2004-07-31 16:29:54
    Temat: zasiłek rodzinny z wychowawczym
    Od: michał <m...@p...onet.pl>

    Czy ktoś może mi poradzić co zrobić jeśli urząd wypłacił zasiłek w
    nieprawidłowej wysokości tzn. w podwójnej. Czy mam zgłosić się i zwrócić
    nienależnie odebraną część zasiłku czy czekać aż sami się skapują i wtedy
    zwrócić tą część. Czy coś mi grozi za nieujawnienie tego faktu czy mam taki
    obowiązek. Może miał już ktoś taki przypadek jak z tego wybrnąć. Ponadto w
    decyzji o przyznaniu tego świadczenia napisano że mam się stawić po jego
    odbiór tymczasem listonosz przynosi mi go do domu i to w podwójnej
    wysokości.Czy mam się zgłosić po następny?

    Michał

  • 2. Data: 2004-07-31 19:27:13
    Temat: Re: zasiłek rodzinny z wychowawczym
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Użytkownik "michał" <m...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:ceghdm$fgf$1@news.onet.pl...
> [...]
    > odbiór tymczasem listonosz przynosi mi go do domu i to w podwójnej
    > wysokości.Czy mam się zgłosić po następny?

    Szkoda, że nie napisałeś, w którym miesiącu składałeś wniosek o zasiłek
    lub od którego miesiąca Ci przysługuje. Na nowych zasadach zasiłek
    rodzinny (z dodatkami) jest wypłacany od maja 2004 r., przy czym wypłata
    jest robiona do 15 dnia miesiąca, za który przysługuje zasiłek. Czyli
    powinieneś już otrzymać zasiłek za maj, czerwiec i lipiec 2004 r. Być może
    otrzymany przez Ciebie "podwójny" zasiłek wynika z tego, że jest to
    wyrównanie zaległego zasiłku za poprzedni miesiąc.
    A najlepiej zapytać w urzędzie gminy, jeżeli masz wątpliwości, bo
    nienależne zasiłki należy zwrócić, więc jeżeli pomyłka zostanie wykryta
    dopiero po kilku miesiącach, to może się "uzbierać" duża kwota do zwrotu.

    Pozdrawiam

    wa

  • 3. Data: 2004-08-01 06:45:11
    Od: michał <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "waczek" <w...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > nienależne zasiłki należy zwrócić, więc jeżeli pomyłka zostanie wykryta
    > dopiero po kilku miesiącach, to może się "uzbierać" duża kwota do zwrotu.

    Dzięki za odpowiedź. Może podam trochę więcej szczegółów. Wniosek składałem
    za miesiąc czerwiec i w decyzji ustalono że tylko za ten miesiąc otrzymam te
    pieniądze stąd moje zdziwienie skąd taka suma i to w dodatku przekazem
    pocztowym tymczasem wg. harmonogramu miałem się zgłosić w kasie urzędu (do
    15 ale następnego miesiąca nie tak jak napisałeś) więc nie jest to napewno
    wyrównanie zaległego zasiłku za poprzedni miesiąc. Nie wiem co zrobić bo nie
    mam zbyt dużo czasu żeby chodzić teraz znowu po urzędach i wyjaśniać tą
    sprawę( zresztą wiadomo jak to będzie cały dzień będzie trzeba wyjaśniać kto
    popełnił pomyłkę i dlaczego, a ja będę musiał się tłumaczyć) wystarczy że za
    wnioskiem straciłem dużo nerwów bo zawsze czegoś brakowało pani z Urzędu w
    dokumentach. Proszę więc o poradę co mam z tym zrobić czy grożą mi jakieś
    konsekwecncje prawne za nie poinformowanie Urzędu o tej sytuacji (oczywiście
    jeśli niesłusznie został mi wypłacony to wiadomo że jest do zwrotu) ale
    kwestia tego czy mam się sam z tym zgłosić w Urzędzie i wyjaśniać czy to
    Urząd powinienien teraz naprawić swój błąd może lepiej żeby oni to wyjaśnili
    i mnie wezwali wtedy chociaż będą wiedzieli o co chodzi, a jak się sam
    zgłoszę to będzie całe zamieszanie.Jeśli to Urząd będzie mnie wzywał to
    chyba żadnych odsetek nie będę musiał płacić?

    Michał