  • 1. Data: 2004-07-31 15:42:54
    Temat: Re: Sprzedaż programu bez działalno?ci gospodarczej
    Od: "Julek" <j...@g...pl>

    Użytkownik "Grzegorz 'Ygreg' Plebanski" <y...@y...com> napisał w
    wiadomości news:410BC6A8.9A08ABE@ygreg.com...
> [...]
    > Jestem studentem, nie pracuje, więc działalność gospodarcza raczej
    > odpada - przychód ze sprzedaży prawdopodobnie nie pokryłby mi nawet
    > składki na ZUS. W związku z tym moje pytanie: czy istnieje możliwość
    > sprzedaży licencji na swój program (jestem jedynym autorem) bez
    > prowadzenia działalności gospodarczej?
    >
    > Pozdrawiam
    > --
    > Grzegorz Plebański y...@y...com \ / / www.ygreg.com
    > http://www.ygreg.com - Kursy PHP, XML, \/ / _ _
    > Apache i inne, darmowe skrypty PHP, / / -- |_) |_ /

    Witam!
    Jeśli te licencje nie byłyby sprzedawane zbyt często, to może być umowa o
    dzieło.

    Pozdrawiam, Juliusz Romanowski

  • 3. Data: 2004-07-31 17:09:25
    Od: Grzegorz 'Ygreg' Plebanski <y...@y...com>

    Julek wrote:
    > Jeśli te licencje nie byłyby sprzedawane zbyt często, to może być umowa
    > o dzieło.

    Właśnie niestety dość często - chodzi o drobne programy narzędziowe,
    cena najwyżej 30-40zł za sztukę. Także nie da rady w ten sposób - nawet
    pomijając częstotliwość sprzedaży nie namówie nikogo do podpisania umowy
    o dzieło przy zakupie czegoś takiego.

  • 4. Data: 2004-07-31 20:01:11
    Od: "Julek" <j...@g...pl>

    Użytkownik "Grzegorz 'Ygreg' Plebanski" <y...@y...com> napisał w
    wiadomości news:410BD245.1ABF4A6E@ygreg.com...

> [...]
    > cena najwyżej 30-40zł za sztukę. Także nie da rady w ten sposób - nawet
    > pomijając częstotliwość sprzedaży nie namówie nikogo do podpisania umowy

    Pozostaje założenie firmy na tatę/mamę/kogośtam, który ma
    etat/rentę/emeryturę - wtedy ZUS będzie dużo niższy.

    Pozdrawiam, Juliusz Romanowski

  • 5. Data: 2004-08-01 08:46:00
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com>

    > Pozostaje założenie firmy na tatę/mamę/kogośtam, który ma
    > etat/rentę/emeryturę - wtedy ZUS będzie dużo niższy.

    ZUS moze wtedy rente zabrac. I juz nie odda.

    A czy mozna umowe podpisac w taki sposob.
    Na stronie wypelnia sie formularzaz jest dynamicznie tworzony
    dokunet pdf- umowa ktora jest sporzadzona w 2 egzemplarzach,
    jeden idzie do programisty drugi zapisuje sie na dysku u kupujacego.
    Problem tylko w tym ze pdospiu nie ma, czy cos takiego mozna uwazac za umowe
    o dzielo?

    I co Pan rozumie po porzez nie wielka ilosc egzamplarzy, jest to gdzie
    sprecyzowane?

    P.

  • 6. Data: 2004-08-01 14:02:52
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com>

> [...]
    > rente rodzinna. Na stronach ZUSu wyczytalem ze:
    > "Zarówno do 30 grudnia 1999 r., jak i od tej daty, osoba prowadzaca
    > pozarolnicza dzialalnosc lub osoba z nia wspólpracujaca, która ma
    > ustalone prawo do emerytury lub renty, podlega dobrowolnie
    > ubezpieczeniom spolecznym"
    > Czy to oznacza ze rejestrujac dzialalnosc gospodarcza bede musial
    > placic tylko skladke zdrowotna?
    > Druga sprawa: czy rocznego rozliczenia podatku moge dokonac wspolnie
    > z ojcem i odpisac skladke zdrowotna od jego podatku? (mam 22 lata
    > i studiuje na studiach dziennych na uczelni panstwowej)

    to ja jeszcze chcialbym dodac pytanie, jakka kwote przychody musz
    aprzekroczyc by
    renta zostala zawieszona?

    P.

  • 7. Data: 2004-08-01 14:32:07
    Od: Grzegorz 'Ygreg' Plebanski <y...@y...com>

  • 8. Data: 2004-08-01 15:44:32
    Od: Grzegorz 'Ygreg' Plebanski <y...@y...com>

    Przemyslaw Rokicki wrote:
    > to ja jeszcze chcialbym dodac pytanie, jakka kwote przychody musz
    > aprzekroczyc by
    > renta zostala zawieszona?

    Akurat to już znalazłem - renta ulega zmniejszeniu przy przekroczeniu
    70% przeciętnego wynagrodzenia i zawieszeniu przy 130%. Nie spodziewam
    się przekroczenia nawet tych 70%, więc nie powinno być problemu.

  • 9. Data: 2004-08-01 17:31:28
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com>

    > Akurat to już znalazłem - renta ulega zmniejszeniu przy przekroczeniu
    > 70% przeciętnego wynagrodzenia i zawieszeniu przy 130%. Nie spodziewam
    > się przekroczenia nawet tych 70%, więc nie powinno być problemu.

    A ile wynosi przecietne wynagrodzenie wedlug ZUS ?
    Nie jest to uzaleznione od wysokosci renty?

    P.

  • 10. Data: 2004-08-01 19:02:01
    Od: Grzegorz 'Ygreg' Plebanski <y...@y...com>

    Przemyslaw Rokicki wrote:
    > A ile wynosi przecietne wynagrodzenie wedlug ZUS ?
    > Nie jest to uzaleznione od wysokosci renty?

    Z informatora na stronach ZUS:

    "Renta rodzinna nie podlega zmniejszeniu ani zawieszeniu, je.eli
    rencista osiŕga przychody w wysokoĘci nie przekraczajŕcej 70% przeci-
    ´tnego miesi´cznego wynagrodzenia za kwarta. kalendarzowy, ostatnio
    og.oszonego przez Prezesa G.ównego Urz´du Statystycznego.
    JeĘli osiŕga on przychody w wysokoĘci przekraczajŕcej 70% przeci-
    ´tnego miesi´cznego wynagrodzenia, nie wy.szej jednak ni. 130%
    tego wynagrodzenia, renta rodzinna podlega zmniejszeniu. Kwot´
    zmniejszenia stanowi ró.nica mi´dzy osiŕgni´tym przychodem a kwotŕ
    odpowiadajŕcŕ kwocie 70% przeci´tnego miesi´cznego wynagrodzenia.
    Kwota tego zmniejszenia nie mo.e byç wy.sza od kwoty maksymalnego
    zmniejszenia, okreĘlonej w ustawie o emeryturach i rentach
    z FUS jako 20,4% kwoty bazowej obowiŕzujŕcej przy ostatniej waloryzacji
    w 1998 r. i podlegajŕcej podwy.szeniu, przy zastosowaniu
    wskaęnika waloryzacji, w kolejnych terminach waloryzacji."

    Czyli liczy się tylko wysokość przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego
    podawana przez GUS.

    Grzegorz Plebański y...@y...com \ / / www.ygreg.com
    http://www.ygreg.com - Kursy PHP, XML, \/ / _ _
    Apache i inne, darmowe skrypty PHP, / / -- |_) |_ /
    katalog stron www dla webmasterów. / /____| | \ |_ /_]

    ps. przepraszam za kodowanie polskich znaków w cytowanym fragmencie
    - było kopiowane z pdf'a i nie udało mi się znaleźć konwertera który
    by je zamienił na iso