  • From: "Marek" <d...@p...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zarząd wspólnoty
    Date: Thu, 4 Dec 2003 00:27:43 +0100

    Użytkownik "House of Doom" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:Xns94468FCD57F6idtoken@127.0.0.1...
    > w...@p...onet.pl wrote in

    > Ustawę czytałem, ale tam nie ma ani słowa na ten temat. Jeszcze raz
    > konkretnie: zarząd w akcie notarialnym wstawił zapis że będzie zarządzał
    > przez rok. tenze rok minął w 2002. Od 2002 zarządzają według nas
    > bezprawnie, po pierwsze skończyła im sie kadencja zapisana w akcie, po
    > drugie czy mozna głosować od roku nad absolutorium?
    > Henryk

    Ok, zarząd wstawił zapis ale właściciele ten zapis zaakceptowali podpisując
    umowę.
    Jeśli teraz zarząd wam nie odpowiada to obojętne czy rok minął czy nie , w
    każdej chwili można zmienić sposób zarządzania i sam zarząd. Potrzebna jest
    na to zgoda większości. I to jest decydujące.
    Jeśli sposobu zarządzania nie trzeba zmieniać to wystarczy uchwała w zwykłym
    trybie o zmianie zarządu (osób).
    Już sam fakt, że nie było zebrania do końca I kwartału 2003 jest
    wystarczającym powodem aby ich zmienić.

    Trudno (zbyt mało szczegółów) ocenić czy zarząd działa bezprawnie. Może
    podejmowali próby zorganizowania zebrania ale właściciele nie skorzystali ze
    swoich praw? Obecność na zebraniu jest nieobowiązkowa. Często się zdarza że
    nie ma kworum. Wtedy pozostaje zbieranie głosów.
    Jeśli więc umowa o zarządzanie wygasła (minął termin określony w umowie) to
    osoby zarządzające prowadzą czyjeś sprawy bez zlecenia. Tu trzeba zapoznać
    się z tytułem XXII kc.
    Jeśli osoby te dochowają staranności i działać będą z korzyścią dla
    właścicieli lokali to nic złego się nie dzieje.
    W tym czasie właściciele zapoznają się ze swoimi prawami i mogą osoby
    zarządzające z tego ciężaru :-)
    Nie wypowiem się jednak czy za ten czas należy im się wynagrodzenie. Zwrot
    kosztów napewno o ile działali z korzyścią dla wspólnoty.

    Marek