    From: Paweł<w...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zarząd wspólnoty
    Date: 3 Dec 2003 13:32:55 GMT

    > Ustawę czytałem, ale tam nie ma ani słowa na ten temat. Jeszcze
    raz
    > konkretnie: zarząd w akcie notarialnym wstawił zapis że będzie
    zarządzał
    > przez rok,

    w akcie notarialnym wpisywać się powinno sposób sprawowania
    zarządu, a nie ososy fizyczne/prawne pełniące funkcje członków
    zarządu. Ale skoro jest zapisane jak jest to trudno. Formy aktu
    notarialanego wymaga zmianan sposobu sprawowania zarządu (np.
    przez wybranych przedstaiwcieli wspólnoty, poprzez zarządcę
    zewnętrznego w stosunku do członków wspólnoty - różne firmy
    zarządzajace, zgodnie z regułami kc, zgodnie z WłLokU itd.). A zatem
    jeżeli nadal chcecie żeby było po staremu (nie w znaczeniu
    konkretnych osób ale w znaczeniu sposobu sprawowania zarządu) to
    akt notarialany jest zbędny, wystarczy uchwała wspólnoty. Ale zakazu
    powzięcia uchwały w formie aktu notarialanego oczywiście nie ma i
    możecie tak zrobić. Dogadajcie się z jakimś notariuszem, przyjedzie
    na zebranie i spisze co chcecie (możecie zapłacić ze srodków
    wspolnoty, jakiejś rezerwy czy cóś). Jest to możliwe bo na zebranie
    mojej wspólnoty przyjechał. Ostatecznie zróbcie zebranie u niego w
    kancelarii.

    > tenze rok minął w 2002. Od 2002 zarządzają według nas
    > bezprawnie,
    > po pierwsze skończyła im sie kadencja zapisana w akcie, po
    > drugie czy mozna głosować od roku nad absolutorium?

    Nie mogę prowadzić Was za rękę ale, odszukaj w ustawie przepis o
    zwołaniu zebrania, w systuacji kiedy nie chce tego zrobic Zarząd (jest
    taki przepis, nie pamiętam który) i na jego podstawie wyznacz miejsce
    zebrania, przygotuj proponowany porządek obrad i zwołaj to zebranie.
    Umów notariusza i głosujcie:
    - wniosek o udzielenie absolutorium - nie przechodzi,albo i przechodzi
    nieważne
    - wniosek o powołanie członków Zarządu - j.w.

    Notariusz to spisuje, odbieracie uchwałę, idziesz do banku zmieniasz
    dane uprawnionych do dysponowania rachunkiem, idziesz do
    poprzednich cżłonków zarządu i żądasz wydania dokumentacji. Jezeli
    nie chcą tego zrobic, uzbrojony w papiery (tylko wszystko musi byc na
    tip top) idziesz do sądu (idzie wspólnota reprezentowana przez
    Zarząd) i się skłądasz pozew.

    Albo zwołujesz zebranie jak wyżej z i stawiasz wniosek o zawieszenie
    członków Zarządu, robisz co trzeba w banku i przygotowukesz grunt do
    uchwąły o absolutorium.

    Albo idziesz jutro do sądu i wnosisz o ustanowienie zarządcy
    przymusowego.

    Aha zwołanioe zebrania w sprawie absolutorium zarząd powinien zwołać
    w pierszym kwartale każdego roku.

    Na początek wystarczy. Czytaj ustawę do znudzenia, zawswze
    znajdziesz coś nowego :)

    Paweł

    -> http://usenet.pomocprawna.info