  • 11. Data: 2017-02-16 22:12:05
    Temat: Re: zapis po śmierci w banku
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-02-16 o 13:36, Big Jack pisze:

    > Zdaje się, że pełnomocnictwo wygasa z chiwlą śmierci mocodawcy. Bank
    > oczywiście może nie wiedzieć o jego śmierci, ale jak się dowie, to może
    > być nieprzyjemnie.

    Nie dowie się bo i skąd przy pustym koncie.
    A rodzina cczy znajomi mogą je wyczyścić w dniu śmierci.
    Co więcej mogą twierdzić że działali zgodnie z wolą właściciela
    konta i o śmierci jeszcze nie wiedzieli.

    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2017-02-16 23:07:09
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16-02-17 o 22:12, RadoslawF pisze:

    > Nie dowie się bo i skąd przy pustym koncie.
    > A rodzina cczy znajomi mogą je wyczyścić w dniu śmierci.
    > Co więcej mogą twierdzić że działali zgodnie z wolą właściciela
    > konta i o śmierci jeszcze nie wiedzieli.

    Jeśli odbędzie się to za wiedzą i zgodą WSZYSTKICH spadkobierców, to
    pewnie szanse na ujawnienie są niewielkie. Wystarczy, że ktoś się
    wyłamie i będzie poszukiwał spadku, a teraz to się przez zapytanie do
    banku robi i bank się dowie. Oczywiście, w wypadku wybrania pieniędzy w
    dniu zgonu nie sądzę, by bank badał, czy było to przed godziną zgonu,
    czy po.

  • 13. Data: 2017-02-17 02:10:37
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 2/15/2017 6:29 AM, Big Jack wrote:

    > A ja zadam jeszcze dodatkowe pytanie: czy kwota zapisu jest wolna od
    > podziału majątku

    tak.
    nie wchodzi do spadku

    , a ewentualna reszta wchodzi do podziału, w tym dla
    > beneficjenta zapisu?

    o ile mu sie jeszcze cos nalezy czy to z tytulu testamentu czy tez
    ustawowo to tak.

  • 14. Data: 2017-02-17 02:13:11
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 2/14/2017 3:06 PM, Krycha wrote:
    > Pobrałam z banku druczek 'dyspozycja wkładem na wypadek śmierci'
    > gdzie beneficjentem może być tylko osoba pokrewna.

    tak

    > Uprzedzono mnie, że nie może być zapisu dla osoby niespokrewnionej.

    tal
    art 56 brawa bankowego.

    > Czy w takim razie sporządzenie testamentu, zamiast zapisu w banku na
    > wypadek śmierci, umożliwi mi przekazanie moich oszczędności, po śmieci
    > osobie niespokrewnionej?

    tak.

    przy czym radze doczytac na temat zapisu testamentowego a mniej na temat
    dziedziczenia na podstawie testamentu potem isc do notariusza wyjasnic
    dokladnie co chcesz zrobic a on zadba o reszte.

  • 15. Data: 2017-02-19 17:54:00
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    W dniu 16.02.2017 o 13:23, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Krycha" napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Jesli chcesz mu podarowac kwote pieniezna - to bedzie :-)
    > Gorzej jak dom, samochod itp.
    >
    > Do tego taki niuans - kupujesz akcje, sprzedajesz, placisz podatek - ale
    > od tego co zarobilas, czyli sprzedaz pomniejszona o koszt zakupu.
    > Sprzedaje spadkobierca - zasady te same, ale kosztow zakupu nie bylo :-)

    Na giełdzie nie koniecznie się zarabia, a stracić szkoda.

    > Podobnie z domem i chyba innymi rzeczami, przez 5 lat.

    Nie umiem sobie wyobrazić jakby to miało być z domem.

    Krycha
    (...)

  • 16. Data: 2017-02-19 19:16:00
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    W dniu 17.02.2017 o 02:13, witek pisze:

> [...]
    > dziedziczenia na podstawie testamentu potem isc do notariusza wyjasnic
    > dokladnie co chcesz zrobic a on zadba o reszte.

    Dziękuję za konkretną informację.

    Krycha.

  • 17. Data: 2017-02-20 12:50:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Na giełdzie nie koniecznie się zarabia, a stracić szkoda.

    Zasada ta sama - kupilas akcje za 1000zl, sprzedalas je 600 - masz
    400zl straty, ktore mozesz polaczyc z zyskiem z innych akcji, albo
    przeniesc na rok nastepny.
    Dostanie ktos w spadku, sprzeda po 600 - ma 600zl zysku do
    opodatkowania, bo koszt nabycia byl zero :-)

    >Nie umiem sobie wyobrazić jakby to miało być z domem.

    Jak przetrzyma 5 lat, to jest "rzecz uzywana" i przy sprzedazy jest
    tylko PCC.
    Jesli sprzeda wczesniej, to liczymy zysk jak przy akcjach - a poniewaz
    koszt nabycia ze spadku byl zero, to i podatek od zysku od calosci
    ceny sprzedazy.
    Sa od tego mozliwe ulgi.

    Plus sam podatek spadkowy, dla osoby niespokrewnionej spory.

    J.

  • 18. Data: 2017-02-20 15:21:12
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Czy nie było w tym zakresie jakiejś zmiany kilka lat temu? Że jednak nie nalezy się
    podwójny podatek (podwójny tzn. najpierw od darowizny/spadku, a później od zysków
    kapitałowych)?

    -----

  • 19. Data: 2017-02-20 17:50:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik " ąćęłńóśźż" napisał w wiadomości grup
> [...]
    -----
    > Dostanie ktos w spadku, sprzeda po 600 - ma 600zl zysku do
    > opodatkowania, bo koszt nabycia byl zero

    A faktycznie
    http://www.rp.pl/artykul/1101963-PIT-a-akcje-w-spadk
    u--jak-sprzedac.html

    No to trzeba dolaczyc do dokumentow wyciag z rachunku maklerskiego,
    zeby spadkobiorca wiedzial ile odliczyc :-)
    Czy biura maklerskie robia to jakos automatycznie ?

    P.S. Uwazam ze biura poselskie powinny swiadczyc obywatelom
    nieodplatne porady w kwestii rozliczenia PIT ... jak sie takie
    przepisy wymyslilo, to trzeba cierpiec :-)

    J.

  • 20. Data: 2017-02-21 20:43:55
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 2/20/2017 5:50 AM, J.F. wrote:
    > Jak przetrzyma 5 lat,

    tylko sie formalnie wtrącę.
    w przypadku dziedziczenia to 5 lat to:
    5 lat od końca roku w którym składało się zeznanie podatkowe.
    W efekcie moze byc 6 z kawalkiem.
    Nie nadziac sie na to przy zbyt szybkiej sprzedazy.