  • 1. Data: 2017-02-14 22:06:14
    Temat: zapis po śmierci w banku
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    Pobrałam z banku druczek 'dyspozycja wkładem na wypadek śmierci'
    gdzie beneficjentem może być tylko osoba pokrewna.
    Uprzedzono mnie, że nie może być zapisu dla osoby niespokrewnionej.
    Czy w takim razie sporządzenie testamentu, zamiast zapisu w banku na
    wypadek śmierci, umożliwi mi przekazanie moich oszczędności, po śmieci
    osobie niespokrewnionej?

    Pozdrawiam Krycha.

  • 2. Data: 2017-02-14 23:46:24
    Temat: Re: zapis po śmierci w banku
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14-02-17 o 22:06, Krycha pisze:
> [...]
    > Czy w takim razie sporządzenie testamentu, zamiast zapisu w banku na
    > wypadek śmierci, umożliwi mi przekazanie moich oszczędności, po śmieci

    Tak, ale doczytaj o zachowku.

  • 3. Data: 2017-02-15 11:15:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...

    >Tak, ale doczytaj o zachowku.

    I podatku spadkowym :-)

    J.

  • 4. Data: 2017-02-15 13:29:28
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    1...@n...neostrada.pl
    *Krycha* napisał(-a):

> [...]
    > Czy w takim razie sporządzenie testamentu, zamiast zapisu w banku na
    > wypadek śmierci, umożliwi mi przekazanie moich oszczędności, po śmieci

    A ja zadam jeszcze dodatkowe pytanie: czy kwota zapisu jest wolna od
    podziału majątku, a ewentualna reszta wchodzi do podziału, w tym dla
    beneficjenta zapisu?

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 5. Data: 2017-02-15 15:47:45
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 15-02-17 o 11:15, J.F. pisze:

    > I podatku spadkowym :-)

    Sądzisz, że może to mieć jakiekolwiek dla niego znaczenie? Nie słyszałem
    o spadkodawcy, który by płacił podatek od spadku po samym sobie.

  • 6. Data: 2017-02-15 16:50:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" napisał w wiadomości
    W dniu 15-02-17 o 11:15, J.F. pisze:

    >Sądzisz, że może to mieć jakiekolwiek dla niego znaczenie? Nie
    >słyszałem
    >o spadkodawcy, który by płacił podatek od spadku po samym sobie.

    Ale poki zyje, to moze sie zainteresowac ile to bedzie kosztowac :-)

    P.S. A jesli tak:
    a) zmarly nie zdazy sie rozliczyc z prowadzonej dzialalnosci,
    b) US dojdzie do wniosku, ze kwota spadku jest zbyt wysoka w stosunku
    do poprzednich deklaracji.

    To kto placi podatek ?

    J.

  • 7. Data: 2017-02-15 20:43:28
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    W dniu 15.02.2017 o 16:50, J.F. pisze:

    > Ale poki zyje, to moze sie zainteresowac ile to bedzie kosztowac :-)

    Rozumiem, powinnam zastanowić się, czy ta osoba którą chcę uczynić
    spadkobiercą, będzie w stanie zapłacić podatek.
    Może weźmie pożyczkę ;-)

    Na szczęście a i b nie dotyczy.

    Krycha.

  • 8. Data: 2017-02-15 21:10:14
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-02-15 o 20:43, Krycha pisze:

    > Rozumiem, powinnam zastanowić się, czy ta osoba którą chcę uczynić
    > spadkobiercą, będzie w stanie zapłacić podatek.
    > Może weźmie pożyczkę ;-)

    Generalnie aby nie dawać niepotrzebnej pracy urzędom obchodzi się to
    dając uprawnienia do konta osobie trzeciej a to ma konto wyczyścić
    po śmierci właściciela.
    Tyle że jeśli źle wybierzesz to może ci wyczyścić jeszcze za życia.

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2017-02-16 13:23:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krycha" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Rozumiem, powinnam zastanowić się, czy ta osoba którą chcę uczynić
    >spadkobiercą, będzie w stanie zapłacić podatek.
    >Może weźmie pożyczkę ;-)

    Jesli chcesz mu podarowac kwote pieniezna - to bedzie :-)
    Gorzej jak dom, samochod itp.

    Do tego taki niuans - kupujesz akcje, sprzedajesz, placisz podatek -
    ale od tego co zarobilas, czyli sprzedaz pomniejszona o koszt zakupu.
    Sprzedaje spadkobierca - zasady te same, ale kosztow zakupu nie bylo
    :-)

    Podobnie z domem i chyba innymi rzeczami, przez 5 lat.

    >Na szczęście a i b nie dotyczy.

    A jak pita rocznego nie zlozysz ? :-)
    Niby zaliczki z etatu/emerytury powinny pokryc podatek, ale jesli nie,
    to kogo US scignie ?

    J.

  • 10. Data: 2017-02-16 13:36:28
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    s.atman.pl
    *RadoslawF* napisał(-a):

    > Generalnie aby nie dawać niepotrzebnej pracy urzędom obchodzi się to
    > dając uprawnienia do konta osobie trzeciej a to ma konto wyczyścić
    > po śmierci właściciela.

    Zdaje się, że pełnomocnictwo wygasa z chiwlą śmierci mocodawcy. Bank
    oczywiście może nie wiedzieć o jego śmierci, ale jak się dowie, to może
    być nieprzyjemnie.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675