    From: "yapann" <y...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: zapis o odstąpieniu (umowa zakupu nieruchmości)
    Date: Sun, 23 Aug 2009 12:01:58 +0200

    mam jedno bardzo ważne pytanie, odnośnie dość stresującego zapisu w umowie
    przedwstępnej sprzedaży lokalu - otóż deweloper usułuje zatrzegać sobie, że:

    "jeżeli Kupujący zawiadomiony o terminie wydania niestawi się w wyznaczonym
    terminienie, strony ustalają, że Sprzedający może od umowy odstąpić i
    otrzyma od Kupującego karę umowną wysokości 10% ceny lokalu."

    Istnieje tu ryzyko, że w przypadku zdarzenia losowego, Kupujący może nie
    dość że mieć figę z umowy, to jeszcze do tego zostać pozbawiony niemałych
    pieniędzy (czy to nie 'barbażyńskie' warunki?)

    Dlatego bardzo ważne jest dla mnie ustalenie, czy taki zapis rzeczywiście
    wymaga stawiennictwa bezwarunkowo wyłącznie osobistego? Czy też może
    dopuszczone jest spełnienie warunku przez pełnomocnika, w razie
    konieczności?

    dzięki za podpowiedzi