  • Data: 2009-08-23 11:26:12
    Temat: Re: zapis o odstąpieniu (umowa zakupu nieruchmości)
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl> szukaj wiadomości tego autora

    yapann wyskrobał(a):
    > mam jedno bardzo ważne pytanie, odnośnie dość stresującego zapisu w
    > umowie przedwstępnej sprzedaży lokalu - otóż deweloper usułuje
    > zatrzegać sobie, że:
    > "jeżeli Kupujący zawiadomiony o terminie wydania niestawi się w
    > wyznaczonym terminienie, strony ustalają, że Sprzedający może od
    > umowy odstąpić i otrzyma od Kupującego karę umowną wysokości 10% ceny
    > lokalu."
    > Istnieje tu ryzyko, że w przypadku zdarzenia losowego, Kupujący może
    > nie dość że mieć figę z umowy, to jeszcze do tego zostać pozbawiony
> [...]

    A nie stawi się w jakim celu? Dokonania odbioru?
    Pełnomocnictwo może być udzielone do dokonania czynności prawnej. Samo
    stawienie się czynnością prawną nie jest. Podpisanie protokołu odbioru można
    by za taką czynność uznać, ale w cytowanym fragmencie nic o tym nie ma. Ja
    bym nie ryzykował, stawienie się pełnomocnika może być niewystarczające.
    Poza tym postanowienie umowy wyjątkowo paskudne. Próbuj je negocjować -
    niech będzie wyznaczony drugi termin.

    --
    .B:artek.