  • 1. Data: 2004-02-10 12:37:17
    Temat: zameldowanie i wymeldowanie kogos z mieszkania
    Od: "Beta" <m...@p...onet.skasuj.pl>

    Czy glowny lokator w mieszkaniu lokatorskim (wlascicielem jest spoldzielnia
    mieszkaniowa) ma prawo wymeldowac jakas osobe z mieszkania bo mu nie
    odpowiada? Czy to trzeba jakos uzasadniac?

    Beta

  • 2. Data: 2004-02-10 15:18:35
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Beta" <m...@p...onet.skasuj.pl> napisał w wiadomości
    > Czy glowny lokator w mieszkaniu lokatorskim (wlascicielem jest
    spoldzielnia
    > mieszkaniowa) ma prawo wymeldowac jakas osobe z mieszkania bo mu nie
    > odpowiada? Czy to trzeba jakos uzasadniac?

    Raczej nie, a w każdym razie nie bezpośrednio. Co do zasady wymeldować się
    musi sam zainteresowany. Odstępstwa od tej zasady określa ustawa, ale
    raczej dotyczy to przypadków, gdy miejsce pobytu zainteresowanego nie jest
    znane.

    Ale zameldowanie lub nie w mieszkaniu nie wiąże się z prawem do pobytu w
    nim. Właściciel lokalu może stosownej osobie zabronić przebywania w tym
    mieszkaniu i o ile nie istnieje jakiś przepis zakazujący tego, to taka
    osoba ma obowiązek się sama stamtąd wynieść i wymeldować.

  • 3. Data: 2004-02-11 12:19:14
    Od: "Beta" <m...@p...onet.skasuj.pl>

    > Ale zameldowanie lub nie w mieszkaniu nie wiąże się z prawem do pobytu w
    > nim. Właściciel lokalu może stosownej osobie zabronić przebywania w tym
    > mieszkaniu

    A czy musi podawac jakies uzasadnienie czy wystarczy ze powie (komu?) ze ta
    osoba mu po prostu przeszkadza.

    Czy zeby zakazac tej osobie przebywania w mieszkaniu trzeba najpierw zrobic
    rozprawe w sadzie czy odwrotnie, wystarczy przerobic zamki i wyniesc
    ewentualny dobytek na podworko, a jesli ta osoba protestuje to niech sie
    odwoluje do sadu?

    >i o ile nie istnieje jakiś przepis zakazujący tego, to taka
    > osoba ma obowiązek się sama stamtąd wynieść i wymeldować.

    Obowiazek... jak go wyegzekwowac? I w ogole, jesli moglabym prosic o namiary
    na odpowiednie przepisy... jesli nie linki to chociaz numery, paragrafy itd,
    zebym to mogla znalezc w internecie.

    Beta

  • 4. Data: 2004-02-11 16:37:31
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > A czy musi podawac jakies uzasadnienie czy wystarczy ze powie (komu?) ze
    ta
    > osoba mu po prostu przeszkadza.

    Może powiedzieć cokolwiek, albo i żadnego uzasadnienia nie podawać. To w
    końcu jego własność.

> [...]
    > rozprawe w sadzie czy odwrotnie, wystarczy przerobic zamki i wyniesc
    > ewentualny dobytek na podworko, a jesli ta osoba protestuje to niech sie

    To zależy od tego, na jakiej podstawie taka osoba przebywała dotąd w
    mieszkaniu. Jeśli całkowicie na tzw. "wariackich papierach", to wystarczy
    zmienić zamki, z tym że raczej rzeczy bym nie wynosił, bo może ktoś ukraść
    i będzie kłopot. niech poda adres, gdzie mu dostarczyć.

    najczęściej jednak, skoro doszło do zameldowania, to jednak jakaś podstawa
    pobytu jednak była. Choćby ustna umowa użyczenia. Więc wypowiadamy taką
    umowę, na wszelki wypadek pisemnie. Reszta postępowania analogiczna, jak
    wyżej.

> [...]
    namiary
    > na odpowiednie przepisy... jesli nie linki to chociaz numery, paragrafy

    Jak już doprowadzisz do tego, że lokatora nie będzie ponad 6 miesięcy u
    Ciebie, to wniosek do Urzędu, o wymeldowanie z urzędu. Przejrzyj posty z
    tej grupy, bo nie tak dawno był temat wałkowany, więc nie będę mnożył
    bytów.

  • 5. Data: 2004-02-12 09:37:46
    Od: "Beta" <m...@p...onet.skasuj.pl>

    > Może powiedzieć cokolwiek, albo i żadnego uzasadnienia nie podawać. To w
    > końcu jego własność.

    Brzmi optymistycznie.

> [...]
    >pobytu jednak była. Choćby ustna umowa użyczenia. Więc wypowiadamy taką
    >umowę, na wszelki wypadek pisemnie. Reszta postępowania analogiczna, jak

    Przejrzalam posty i ustawe z 10 kwietnia 1974..

    Wynika z nich (art 15) ze mozna wymeldowac kogos kto nie przebywa w lokalu
    od 6 miesiecy i nie mozna ustalic jego miejsca zameldowania - ale to nie
    jest moj przypadek i nie bedzie, poniewaz osoba przebywa w mieszkaniu non
    stop. Czyli odpada.

    Druga mozliwosc to (tez art. 15), zacytuje: " Organ gminy wydaje na wniosek
    strony lub z urzędu decyzję w sprawie wymeldowania osoby, która utraciła
    uprawnienie wymienione w art. 9 ust. 2 i bez wymeldowania się opuściła
    dotychczasowe miejsce pobytu stałego (...) ".

    Czy utrata uprawnien o ktorych mowa w zacytowanej ustawie to na przyklad
    wypowiedzenie umowy, o ktorym mowisz w swoim poscie? Jesli nie to co innego?

    >Jak juz doprowadzisz do tego, że lokatora nie będzie ponad 6 miesięcy u
    Ciebie, to
    >wniosek do Urzędu, o wymeldowanie z urzędu.

    Jak moge w praktyce do tego doprowadzic? Sprowadza sie to do pytania, czy
    czlowiek ma prawo przebywac w lokalu w ktorym jest zameldowany (podstawa ?).
    Bo jesli tak to raczej nie ma mozliwosci zmiany zamkow bo po prostu wezwie
    policje i slusarza i wejdzie. Jesli nie to rzeczywiscie wystarczy poczekac 6
    miesiecy, poprosic o przyjscie komisji ktora spyta 2 swiadkow czy przebywa
    czy nie i po klopocie, tak gdzies wyczytalam. Ale jakos nie chce mi sie
    wierzyc.... inaczej ludzie nie zastanawialiby sie tak dlugo czy zameldowac
    kogos u siebie czy nie....

    Beta

  • 6. Data: 2004-02-12 15:19:42
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    >
    > Czy utrata uprawnien o ktorych mowa w zacytowanej ustawie to na przyklad
    > wypowiedzenie umowy, o ktorym mowisz w swoim poscie? Jesli nie to co

    Wszystko to, co zmienia jego status prawny. A więc sprzedaż mieszkania
    przez właściciela, wypowiedzenie umowy najmu, dzierżawy, użyczenia czy
    czegokolwiek.

    > Jak moge w praktyce do tego doprowadzic? Sprowadza sie to do pytania,
    czy
    > czlowiek ma prawo przebywac w lokalu w ktorym jest zameldowany (podstawa
    ?).

    Zgodnie z obecnym stanem prawnym odłączono fakt zameldowania lub nie od
    uprawnień do pobytu w lokalu. Zameldowanie to obowiązek czysto
    administracyjny i z uprawnieniem do pobytu ma związek raczej luźny.
    Oczywiście, jak osoba zameldowana w takim lokalu wezwie ślusarza, to
    ślusarz nie mając możliwości inaczej zweryfikować sprawdzi zameldowanie.
    Co jednak nie zmieni postaci rzeczy, że będzie to włamanie. Ślusarz nie
    odpowie, bo będzie działa w granicach usprawiedliwionego błędu co do
    okoliczności, ale były lokator już tak.

  • 7. Data: 2004-02-12 17:57:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 12 Feb 2004, Beta wrote:

> [...]
    >+ czlowiek ma prawo przebywac w lokalu w ktorym jest zameldowany (podstawa ?).

    Z zameldowania żadne prawo nie wynika.

    Natomiast *mogą* wyniknąć podejrzenia, że takie prawo BYŁO.
    No bo skoro się zameldował, to znaczy że przebywał. Jak przebywał
    i właściciel nie protestował to jakaś umowa była. To my prosimy
    o przedstawienie umowy...
    Nadto - wcale nie jest rzadkością że ktoś na .prawo akurat ma
    "stare skojarzenia" :) pt. "zameldowanie=prawo pobytu".

    >+ Bo jesli tak to raczej nie ma mozliwosci zmiany zamkow bo po prostu wezwie
    >+ policje i slusarza i wejdzie. Jesli nie to rzeczywiscie wystarczy poczekac 6
    >+ miesiecy,

    Czekaj. BEZ WYRZUCENIA ?

    >+ poprosic o przyjscie komisji ktora spyta 2 swiadkow czy przebywa
    >+ czy nie i po klopocie, tak gdzies wyczytalam.

    Jak sam się nie wymelduje to nie tak hop... chwilę to może
    potrwać :] No i samo "wymeldowanie" nic nie rozwiąże. A jak
    mieszka to przedstawi własnych swiadków.

    >+ Ale jakos nie chce mi sie
    >+ wierzyc.... inaczej ludzie nie zastanawialiby sie tak dlugo czy zameldowac
    >+ kogos u siebie czy nie....

    Ach, zameldować jak zameldować. LEGALNIE WYNAJĄC. To jest problem,
    sporo właścicieli ocenia że "lepiej niech stoi puste niż się
    narażać".

    pozdrowienia, Gotfryd