    From: "Beta" <m...@p...onet.skasuj.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zameldowanie i wymeldowanie kogos z mieszkania
    Date: Thu, 12 Feb 2004 10:37:46 +0100

    news:c0dpal$mbh$9@news.onet.pl...

    > Może powiedzieć cokolwiek, albo i żadnego uzasadnienia nie podawać. To w
    > końcu jego własność.

    Brzmi optymistycznie.

    >najczęściej jednak, skoro doszło do zameldowania, to jednak jakaś podstawa
    >pobytu jednak była. Choćby ustna umowa użyczenia. Więc wypowiadamy taką
    >umowę, na wszelki wypadek pisemnie. Reszta postępowania analogiczna, jak
    >wyżej.

    Przejrzalam posty i ustawe z 10 kwietnia 1974..

    Wynika z nich (art 15) ze mozna wymeldowac kogos kto nie przebywa w lokalu
    od 6 miesiecy i nie mozna ustalic jego miejsca zameldowania - ale to nie
    jest moj przypadek i nie bedzie, poniewaz osoba przebywa w mieszkaniu non
    stop. Czyli odpada.

    Druga mozliwosc to (tez art. 15), zacytuje: " Organ gminy wydaje na wniosek
    strony lub z urzędu decyzję w sprawie wymeldowania osoby, która utraciła
    uprawnienie wymienione w art. 9 ust. 2 i bez wymeldowania się opuściła
    dotychczasowe miejsce pobytu stałego (...) ".

    Czy utrata uprawnien o ktorych mowa w zacytowanej ustawie to na przyklad
    wypowiedzenie umowy, o ktorym mowisz w swoim poscie? Jesli nie to co innego?

    >Jak juz doprowadzisz do tego, że lokatora nie będzie ponad 6 miesięcy u
    Ciebie, to
    >wniosek do Urzędu, o wymeldowanie z urzędu.

    Jak moge w praktyce do tego doprowadzic? Sprowadza sie to do pytania, czy
    czlowiek ma prawo przebywac w lokalu w ktorym jest zameldowany (podstawa ?).
    Bo jesli tak to raczej nie ma mozliwosci zmiany zamkow bo po prostu wezwie
    policje i slusarza i wejdzie. Jesli nie to rzeczywiscie wystarczy poczekac 6
    miesiecy, poprosic o przyjscie komisji ktora spyta 2 swiadkow czy przebywa
    czy nie i po klopocie, tak gdzies wyczytalam. Ale jakos nie chce mi sie
    wierzyc.... inaczej ludzie nie zastanawialiby sie tak dlugo czy zameldowac
    kogos u siebie czy nie....

    Beta