  • 1. Data: 2004-02-10 11:21:17
    Temat: ile może KOMORNIK
    Od: t...@p...onet.pl

    sytuacja wyglada następująco:
    moja znajoma narobiła sobie problemów na jakieś 30 tys PLN z czego ok 3000
    jest już u komornika.
    obecnie jest zarejestrowana jako bezrobotna ale ma szansę dostać pracę za 3000
    brutto czyli jakieś 2050 net
    Jaki % komornik może zabrać z pensji???
    pozdr

  • 2. Data: 2004-02-10 13:31:34
    Temat: Re: ile może KOMORNIK
    Od: "wojcio" <w...@p...onet.pl>

    w tym przypadku 50% wynagrodzenia

  • 3. Data: 2004-02-16 15:53:29
    Od: "remeeq" <r...@o...pl>

    ja wiem, że 60 %, a Ty skąd wiesz o 50??

  • 4. Data: 2004-02-16 17:39:32
    Od: "bd" <b...@o...pl>

    > Jaki % komornik może zabrać z pensji???

    te kwestie reguluje kodeks pracy

    Art. 87.
    § 1. Z wynagrodzenia za pracę - po odliczeniu składek na ubezpieczenia
    społeczne oraz zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych - podlegają
    potrąceniu tylko następujące należności:
    (i tu sa wymieniane te naleznosci)
    § 3. Potrącenia mogą być dokonywane w następujących granicach:
    1) w razie egzekucji świadczeń alimentacyjnych - do wysokości trzech
    piątych wynagrodzenia,
    2) w razie egzekucji innych należności lub potrącania zaliczek pieniężnych
    - do wysokości połowy wynagrodzenia.
    § 4. Potrącenia, o których mowa w § 1 pkt 2 i 3, nie mogą w sumie przekraczać
    połowy wynagrodzenia, a łącznie z potrąceniami, o których mowa w § 1 pkt 1
    - trzech piątych wynagrodzenia. Niezależnie od tych potrąceń kary pieniężne
    potrąca się w granicach określonych w art. 108.
    § 5. Nagroda z zakładowego funduszu nagród, dodatkowe wynagrodzenie roczne
    oraz należności przysługujące pracownikom z tytułu udziału w zysku lub w
    nadwyżce bilansowej podlegają egzekucji na zaspokojenie świadczeń
    alimentacyjnych

    i dodatkowy art. obowiazajacy od tego roku:

    Art. 87(1). (1 w indeksie gornym)
    § 1. Wolna od potrąceń jest kwota wynagrodzenia za pracę w wysokości:
    1) minimalnego wynagrodzenia za pracę, ustalanego na podstawie odrębnych
    przepisów, przysługującego pracownikom zatrudnionym w pełnym
    wymiarze czasu pracy, po odliczeniu składek na ubezpieczenia
    społeczne oraz zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych -
    przy potrącaniu sum egzekwowanych na mocy tytułów wykonawczych
    na pokrycie należności innych niż świadczenia alimentacyjne,
    2) 75% wynagrodzenia określonego w pkt 1 - przy potrącaniu zaliczek
    pieniężnych udzielonych pracownikowi,
    3) 90% wynagrodzenia określonego w pkt 1 - przy potrącaniu kar pieniężnych
    przewidzianych w art. 108.

    pozdrawiam
    marcin