  • 1. Data: 2004-02-10 12:56:50
    Temat: pogróżki, pobicie
    Od: "hyperventylator" <n...@p...pl>

    witam Grupowiczów

    Mam dwa pytania do Państwa:

    Gdzie zgłasza się i jak udowodnić (jesli nie ma swiadkow, np przez telefon)
    pogróżki, zastraszanie, wyzwiska lub oszczerstwa ?(nie wiem czy nie
    pomylilem jakichs pojec ale wiadomo o co chodzi)

    Co zrobić w przypadku gdy osoba mi wygrażająca "zleci" komuś innemu pobicie
    mnie lub wymuszenie czegokolwiek. Jak rozwiązywać takie sytuacje, prosze o
    pomoc lub linki do materiałow.

    Z góry dziękuje za wszelką okazaną pomoc.

    pozdrawiam
    Tomek

  • 2. Data: 2004-02-10 13:09:10
    Temat: Re: pogróżki, pobicie
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    n...@p...pl news:c0aklo$jc8$1@nemesis.news.tpi.pl

    > Gdzie zgłasza się i jak udowodnić (jesli nie ma swiadkow, np przez

    Policja, Prokuratura. Mogles ew. zadzwonic na Policje odrazu po telefonie,
    a w kazdym razie udaj sie tam i zloz zawiadomienie o popelnieniu
    przestepstwa - grozba karalna (scigana z oskarzenia prywatnego).

    > telefon) pogróżki, zastraszanie, wyzwiska lub oszczerstwa ?(nie wiem
    > czy nie pomylilem jakichs pojec ale wiadomo o co chodzi)

    Jak udowodnic - zapisz dokladna date/godzine TPSA ma billingi i na zlecenie
    Prokuratury/Sadu moze sprawdzic jezeli posiadasz w miare dokladny date/czas
    zdazeia.

    > Co zrobić w przypadku gdy osoba mi wygrażająca "zleci" komuś innemu
    > pobicie mnie lub wymuszenie czegokolwiek. Jak rozwiązywać takie
    > sytuacje, prosze o pomoc lub linki do materiałow.

    Mialem (wlasciwie mam, bo postepowanie Prokurtury caly czas w toku)
    identyczna sytuacje z arnoldem buzdyganem (zreszta pisujacym na to forum
    pod nikiem "arek", zreszta pewnie odpisze w tym watku jak znam zycie), moze
    www http://www.raf256.com/arnold bedzie pomocne.

    U "nas" grozby dotyczyly kilkunastu osob z calej Polski (arnold to
    prawdopodobnie wariat, a z pewnoscia pieniacz) i zostaly czesciowo
    zrealizowane (nasylanie wynajetych dresow), zlozylismy zawiadomienia w
    Prokuraturze m.in. - Krakow, Wroclaw, Warszawa(?) i inne.

    Na grupie pl.regionalne.wroclaw jest kilka osob poszkodowanych (Czacho,
    Nidalf) mozesz zapytac - oni tez skladali zgloszenia na Plicje/Prokurature
    o ile pamietam, moze maja pod reka gotowe wzorce/szablony.

    ~~~
    GG-1175498 ____| ]____,
    Rafal 'Raf256' Maj X-( * )
    Rafal(at)Raf256(dot)com ,"----------"

  • 3. Data: 2004-02-10 14:06:10
    Od: "hyperventylator" <n...@p...pl>

    > Na grupie pl.regionalne.wroclaw jest kilka osob poszkodowanych (Czacho,
    > Nidalf) mozesz zapytac - oni tez skladali zgloszenia na Plicje/Prokurature
    > o ile pamietam, moze maja pod reka gotowe wzorce/szablony.

    Dziękuję za poradę.
    Sporbuję również zapytać na podanej przez Pana grupie.

    pozdrawiam
    Tomek

  • 4. Data: 2004-02-10 16:00:01
    Od: Marcyś <m...@x...pl>

    Użytkownik "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com> napisał w wiadomości
> [...]

    > a w kazdym razie udaj sie tam i zloz zawiadomienie o popelnieniu
    > przestepstwa - grozba karalna (scigana z oskarzenia prywatnego).

    Nie - z oskarżenia publicznego po złożeniu wniosku
    o ściganie przez pokrzywdzonego.

  • 5. Data: 2004-02-10 16:08:02
    Od: Marcyś <m...@x...pl>

    Użytkownik "hyperventylator" <n...@p...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > pogróżki, zastraszanie, wyzwiska lub oszczerstwa ?(nie wiem czy nie
    > pomylilem jakichs pojec ale wiadomo o co chodzi)

    Pogróżki i zastraszanie, o ile mają znamiona groźby karalnej
    (art. 190 kk) zgłasza się na policji lub w prokuraturze.
    Udowodnienie to zadanie tych organów, Ty możesz w tym
    pomóc przede wszystkim składając zeznania (najważniejszy dowód)
    i podając dane o połączeniach telefonicznych do uzyskania
    billingów.
    Wyzwiska ścigane są z oskarżenia prywatnego i składa się
    akt oskarżenia bezpośrednio do sądu.

    > Co zrobić w przypadku gdy osoba mi wygrażająca "zleci" komuś innemu
    pobicie
    > mnie lub wymuszenie czegokolwiek. Jak rozwiązywać takie sytuacje, prosze o
    > pomoc lub linki do materiałow.

    Złożyć zawiadomienie o uszkodzeniu ciała (art. 156, 157 kk), o ile
    biła jedna osoba lub o pobiciu (art. 158, 159 kk), o ile biło więcej osób.
    Przestępstwa ścigane z urzędu, z wyjatkiem art. 157 kk, jeśli
    uszkodzenia ciała są lekkie.
    "Zlecający" odpowiada za podżeganie - zagrożenie karą takie
    samo jak dla bijącego.

  • 6. Data: 2004-02-10 23:09:06
    Od: "hyperventylator" <n...@p...pl>

    Wielkie dzięki za pomoc. Skorzystam z rad!

    Pozdrawiam
    Tomek