  • 1. Data: 2004-04-08 12:44:23
    Temat: zalegle wynagrodzenie
    Od: Marek z Olsztyna <s...@g...pl>

    Witam grupowiczow!
    Mam tak sprawe, w latach 2001-2002 pracowalem w pewnej spolce z o.o. Na
    poczatku 2002 roku zaczely sie problemy z wyplata.Zwolniono 90% pracownikow
    zostalo nas dwoch. Zostalismy poinformowani przez szefowa o tym ze znalazl
    sie inwestor ktory zakupuje firme (obywatel niemiec) i wszystko bedzie ok.
    musimy tylko poczekac na dokonczenie formalnosci.
    1) Notarialnie zostaly przepisane uprawnienia do podejmowania decyzji na
    nowego wlasciciela gdyz w sadzie rej. sprawa miala troche potrwac a nowy
    wlasciciel chcial juz dzialac. Pojawial sie w firmie srednio co 10 dni
    zapewniajac ze jest ok.
    2) Nowy wlasciel przestal sie pojawiac, stary twierdzil ze sprawa juz go nie
    dotyczy.
    3) Siedzielismy jeszcze z kolega na stanowisku pracy (az wylaczyli prad i
    stale lacze). prosze sie nie smac choc brzmi to komicznie.
    4) Skarbowka zajela caly sprzet z firmy.Cala ekipa (ja kolega i reszta
    zwolnionych pracownikow) zlozylismy wnioski do sadu o wyplate zaleglego
    wynagrodzenia (zostalo zasadzone, po 14 dniach sie uprawomocnilo. Nikogo z
    zarzadu nowego ani starego nie bylo).
    5) Komornik pocalowal klamke ze dwa razy, i koniec. Mam wyrok ktory moge
    powiesic nad lozkiem (kwota rzedu 10 tys).
    6) Znalazlem inna prace w innym miescie (nikt mnie nie zwolnil- bo nie mial
    kto). Wyslalem listem poleconym rozwiazanie umowy na podstawie naruszenia
    praw pracowniczych. Na adres firmy i do niemiec - "nowego" wlasciciela.
    Zlozylem jeszcze jeden pozew do sadu za jeden miesiac od ostatniej rozprawy
    do rozwiazania umowy.
    7) To tyle mojej historii. Firma zajmujaca sie wierzytelnosciami obiecala
    zajac sie sprawa za 40%, zgodzilem sie. Nic z tego nie wyszlo, stary
    wlasciciel wykpil sie umowa notarialna.

    Firma istnieje do tej pory (po dwoch latach ja odwiedzilem), stoi pusta,
    kpiac ze wszystkich...

    co mozna jeszcze zrobic. Kilka miesiecy w plecy, ZUS nieoplacony lepiej nie
    gadac....

  • 2. Data: 2004-06-21 09:21:52
    Temat: Re: zalegle wynagrodzenie
    Od: Marcin <s...@f...tonie.id.pl>

    Użytkownik Marek z Olsztyna napisał:

    > co mozna jeszcze zrobic. Kilka miesiecy w plecy, ZUS nieoplacony lepiej nie
    > gadac....

    ja bym spróbował złożyć wniosek o upadłość i dochodzić pieniędzy od
    zarządu z osobistego majątku członków

    pozdrawiam

    marcin