  • 1. Data: 2004-04-08 11:40:07
    Temat: UE paszporty, DO i dzieci
    Od: "Jędrek" <J...@w...pl>

    Po pierwszym maja jak mi wiadomo, nie potrzeba paszportu aby wjechać do uni
    (wiem, sami jesteśmy w uni). Co jednak z dzieckiem ?
    W wakacje mam zamiar jechać do Rzymu z dziećmi, wcześniej potrzebowały one
    paszportu. Jak jest teraz ? na legitymacje szkolną ? Moja córka ma 3 lata,
    co mam zrobić aby ona mogła pojechać zemna ?

    pozdrawiam

    Jędrek

  • 2. Data: 2004-04-08 17:06:15
    Temat: Re: UE paszporty, DO i dzieci
    Od: Wiesław Lubas <v...@m...put.poznan.pl>

    "Jędrek" <J...@w...pl> wrote in message
> [...]
    > paszportu. Jak jest teraz ? na legitymacje szkolną ? Moja córka ma 3 lata,
    > co mam zrobić aby ona mogła pojechać zemna ?

    Nie trzeba nie oznacza, ze nie mozna posiadac paszportu.
    Wystarczy czytac prase - poki co i tak nie wszystkie sluzby wiedza jak
    wyglada dowod osobisty PL.
    Wiec polecam miec i wlasny paszport, i dzieci.

    WL

  • 3. Data: 2004-04-08 21:17:45
    Od: "Jacek Placek" <j...@N...gazeta.pl>

    Wiesław Lubas <v...@m...put.poznan.pl> napisał(a):

    > Nie trzeba nie oznacza, ze nie mozna posiadac paszportu.
    > Wystarczy czytac prase - poki co i tak nie wszystkie sluzby wiedza jak
    > wyglada dowod osobisty PL.
    > Wiec polecam miec i wlasny paszport, i dzieci.

    niestety nie rozwiazuje to wszystkich problemow.
    co w sytuacji, gdy rodzice sa skloceni, jedno z nich zamierza zabrac dziecko
    bez paszportu za granice a spodziewa sie, ze drugie nie wyrazi zgody na
    wyjazd i wydanie paszportu?

  • 4. Data: 2004-04-09 07:57:36
    Od: Wiesław Lubas <v...@m...put.poznan.pl>

    "Jacek Placek" <j...@N...gazeta.pl> wrote in message
> [...]
    dziecko
    > bez paszportu za granice a spodziewa sie, ze drugie nie wyrazi zgody na

    Jezeli bedzie wiadomo, ze urzednicy w danym kraju akceptuja PL dowod
    sosobisty, to wyrobic dowody osobiste dzieciom. ZTCW nie ma ograniczenia
    wieku?!

    WL

  • 5. Data: 2004-04-09 17:15:14
    Od: "Jacek Placek" <j...@N...gazeta.pl>

> [...]

    > Jezeli bedzie wiadomo, ze urzednicy w danym kraju akceptuja PL dowod
    > sosobisty, to wyrobic dowody osobiste dzieciom. ZTCW nie ma ograniczenia

    to rozwiazanie moze dotyczyc zaledwie czesci dzieci

    art. 34 ust. 2 ustawy o ewidencji ludnosci i dowodach osobistych:
    Osoba bedaca obywatelem polskim ma prawo otrzymac dowod osobisty od
    ukonczenia 13 roku zycia.

    JP