    From: "Marek" <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zakup sprzętu kupionego na raty
    Date: Tue, 27 May 2008 09:26:56 +0200

    cześć,

    no właśnie ..
    czy podpisnaie umowy kupna sprzedazy jest jakimś wyjściem?

    Użytkownik "Marcin P." <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    Użytkownik "Marek" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > Nurtuje mnie pytanie..
    >
    > Czy jeśli kupie sprzęt (komputer, pralke itd..)od kogoś kto kupił go na
    > raty
    > i zaraz po zakupie sprzedał go, to czy jest on legalny????.
    >
    > Wydaje mi się ze ponieważ towar stanowi własnosc banku do czasu spłacenia.

    Sprzęt o niskiej wartości, który traci połowę po pierwszym włączeniu?
    Nieee... Jakby co, bank woli wejść mu na pobory czy zabrać mu mieszkanie,
    niż zabierać "starą" pralkę.

    Natomiast, jeśli ktoś kupuje coś na kredyt, na lewe papiery (kradzione
    dokumenty), a ty odkupujesz je od niego, to nawet, jeśli nie masz
    świadomości, że kupiłeś sprzęt pochodzący z przestępstwa, to on
    i tak jest rekwirowany, jako dowód rzeczowy.

    Śledztwo może wykazać, ze wiedziałeś, że przedmiot pochodzi z przestępstwa;
    wtedy jesteś paserem.

    No ale odpowiedź na twoje pytanie jest inna: nie ma podstaw do twierdzenia,
    że
    sprzęt jest nielegalny. Być może człowiekowi opłącało się brać sprzęt z
    marketu
    w super promocji na raty 0%, sprzedać ci go za 120% ceny i kasę wsadzić na
    lokatę 8%.
    W taki sposób bez pieniędzy zarobi na czysto... 28% minus Belka od 8%, czyli
    26%!
    Niegłupio?

    Serdeczne pozdrowienia
    --