  • 1. Data: 2005-09-29 21:38:24
    Temat: Dialer-czy muszę płacić?
    Od: Lucjan <a...@b...invalid>

    witam

    jak to mówi Korwin-Mikke, "będę mówił krótko i logicznie" :): Otóż,
    wdzwaniam się do netu przez modem analogowy(tak, jeszcze są tacy...) i
    zdażyło mi się nieopatrznie zainstalować jakieś badziewie, które
    okazało się dialerem, a miało niby wysyłać smsy. W ten sposób za
    kilkudziesięciominutowy dostęp do netu będę musiał słono zapłacić Czy
    mam szanse, że Tepsa podaruje mi zapłacenie za ten dialer i policzy mi
    to wg normalnej taryfy? Na co się powołać?
    Druga sprawa. Czy tworzenie takich dialerów
    nie jest łamaniem prawa i można karać ludzi, którzy je robią? Tak,
    wiem, że zgodziłem się na instalację tego czegoś, ale w
    nieświadomości, że to jest program, który połączy mnie z 0 700

  • 2. Data: 2005-09-29 21:53:35
    Temat: Re: Dialer-czy muszę płacić?
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Lucjan napisał(a):

> [...]
    > wiem, że zgodziłem się na instalację tego czegoś, ale w
    > nieświadomości, że to jest program, który połączy mnie z 0 700

    Czy możesz wskazać co i skąd to było?

    M.

  • 3. Data: 2005-09-29 22:21:14
    Od: Beniamin <b...@c...pl>

    Lucjan napisał(a):
> [...]
    > mam szanse, że Tepsa podaruje mi zapłacenie za ten dialer i policzy mi
    > to wg normalnej taryfy? Na co się powołać?

    Nie ma szans.

> [...]
    > wiem, że zgodziłem się na instalację tego czegoś, ale w
    > nieświadomości, że to jest program, który połączy mnie z 0 700

    Nie jest tak, zawsze jest regulamin do przeczytania (z informacją o
    droższych połączeniach) - a jak zatwierdzasz wszystko bez czytania - to
    twój problem.

    --
    Pozdrawiam,
    Beniamin

  • 4. Data: 2005-09-29 22:31:46
    Od: scream <n...@p...pl>

    Lucjan napisał(a):
> [...]
    > mam szanse, że Tepsa podaruje mi zapłacenie za ten dialer i policzy mi
    > to wg normalnej taryfy? Na co się powołać?

    Z postu wynika, że rozmawiamy o polskim dialerze. Tak więc - na nic nie
    możesz się powołać i musisz zapłacić rachunek. Twoja reklamacja też nie
    zostanie uwzględniona. Moim zdaniem po prostu wciskasz nam głodne
    kawałki, albo jesteś dzieciakiem na którego nakrzyczeli rodzice po
    obejrzeniu rachunku telefonicznego.

    Takich "nieświadomych" dialerów nie ma już od dobrych dwóch lat. Pozatym
    nie da się "nieopatrznie" zainstalować takiego dialera, gdyż przecież
    musisz go najpierw świadomie ściągnąć, a następnie świadomie zgodzić się
    na jego uruchomienie. Wiedziałeś co ściągasz. I nikt nie opisuje
    dialerów jako programów do wysyłania SMSów.

> [...]
    > wiem, że zgodziłem się na instalację tego czegoś, ale w
    > nieświadomości, że to jest program, który połączy mnie z 0 700

    Tworzenie dialerów nie jest łamaniem prawa i nie można karać ludzi,
    którzy je robią. Powiem Ci nawet więcej - każdy projekt dialera, zanim
    "wejdzie" w życie, musi najpierw zostać przesłany do TPSA, aby ta go
    zaakceptowała. Tak więc ten Twój "nieświadomy" dialer także został przez
    nich zaakceptowany.

    I jeszcze jedna sprawa. Dialery służą głównie jako sposób płatności za
    dostęp do stron erotycznych i pracują na taryfie 5, co oznacza, że za
    minutę płacisz 3,66 z VAT. Skoro musisz "słono zapłacić", to znaczy, że
    siedziałeś tam kilkanaście minut, a może nawet i do końca połączenia.
    Chyba nie chcesz nam wmówić, że nie zorientowałeś się nawet, że oglądasz
    stronę erotyczną, a nie bramkę SMS? :) Już sama nazwa programu sugeruje,
    do czego on służy.

    Pozdrawiam, i na przyszłość radzę zaspokajać swoje potrzeby w mniej
    kosztowny sposób. A jeśli już - to potem nie mieć do nikogo pretensji.
    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 5. Data: 2005-09-29 23:02:40
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    scream wrote:

> [...]
    > "wejdzie" w życie, musi najpierw zostać przesłany do TPSA, aby ta go
    > zaakceptowała. Tak więc ten Twój "nieświadomy" dialer także został przez

    ROTFL

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 6. Data: 2005-09-29 23:04:03
    Od: kim <n...@c...net>

    Andrzej Lawa wrote:

    > ROTFL

    blad!

    megaROTFL

  • 7. Data: 2005-09-29 23:27:25
    Od: scream <n...@p...pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):
    > ROTFL

    Z czego się śmiejesz? Napisałem nieprawdę? Akurat ja o tym wiem, bo w
    tej branży pracuję, a Ty możesz się jedynie domyślać.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 8. Data: 2005-09-30 00:25:07
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    scream wrote:

    > Z czego się śmiejesz?

    Z tego, co napisałeś.

    > Napisałem nieprawdę?

    Delikatnie mówiąc.

    > Akurat ja o tym wiem, bo w
    > tej branży pracuję, a Ty możesz się jedynie domyślać.

    Domyślam się, że jesteś pracownikiem jakiejś (dez)infolinii.
    Przynajmniej podobny poziom kompetencji wykazujesz.

  • 9. Data: 2005-09-30 01:30:03
    Od: scream <n...@p...pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):
    > Delikatnie mówiąc.

    Wiesz napewno, że to co napisałem jest nieprawdą, czy Ci się tylko wydaje?

    > Domyślam się, że jesteś pracownikiem jakiejś (dez)infolinii.
    > Przynajmniej podobny poziom kompetencji wykazujesz.

    Nie jestem pracownikiem infolinii. Pracuję w "branży rozrywkowej" i z
    dialerami mam do czynienia, od kiedy tylko powstały. Chcąc czy nie
    chcąc, jestem na bieżąco. Sprawdzanie dialerów przez TPSA jest ich
    reakcją na postępowanie jakie wszczął wobec nich UOKiK, jakieś półtora
    roku temu. Zresztą - teraz ruch na dialerach i tak jest marginalny.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 10. Data: 2005-09-30 06:03:32
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    scream napisał(a):
> [...]
    > minutę płacisz 3,66 z VAT. Skoro musisz "słono zapłacić", to znaczy, że
    > siedziałeś tam kilkanaście minut, a może nawet i do końca połączenia.
    Sugerujesz ze nie mozna polaczywszy sie za pomoca dialera z internetem,
    ogladac zwyklych stron?

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl